Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1185
Jeg har nå laget meg en ny blogg/hjemmeside. Se på den og gi meg tilbakemeldinger om det er noe som kunne ha vært bedre Menystrukturen tenker jeg og forandre litt på da. Siden er ny, så det kan være noen sider/funksjoner som kan være/virke uferdig.

Link: http://www.robertan.com

Designet er laget med dreamweaver og photoshop. Den er hovedsaklig bygd opp med div og css, men noen steder måtte jeg inn med tabeller i strukturen for at den skulle funke i f.eks. opera. Hovedsaklig cutenews og mortzscript som er av PHP på den.

Jeg har ikke testet den i IE 7, så om noen har det så kan dere sjekke om den ser bra ut der.
Syns siden var bra jeg=) Fine farger, og bra design!
Neutral Good
Mith's Avatar
Lær deg norsk.
Innholdet er jo så vanskelig å forstå at det ødelegger hele siden.
Siden ser den litt rar ut på toppen. Den skiller seg ikke ut fra mengden av personlige sider og blogger, bortsett fra at den ikke ser veldig personlig ut.
Kjedelig.
Sist endret av Mith; 15. juni 2007 kl. 17:28.
Jeg syns den var helt grei jeg, du har klart å trøkke inn en del arti ting der også
Trådstarter
Sitat av Mith
Lær deg norsk.
Innholdet er jo så vanskelig å forstå at det ødelegger hele siden.
Siden ser den litt rar ut på toppen. Den skiller seg ikke ut fra mengden av personlige sider og blogger, bortsett fra at den ikke ser veldig personlig ut.
Kjedelig.
Vis hele sitatet...
Skrivefeil er det sikkert en del av. Gidder sjelden å lese igjennom nyhetene jeg legger ut flere ganger. Hadde det vært en form for "offentlig" side så hadde jeg nok det. Men ok, jeg skal være litt mer nøye fremover

Toppen er ikke helt funnet opp av meg. Det er tatt inspirasjon fra forskjellige andre sider som egentlig ser stort sett helt lik ut. Personlig liker jeg toppen. Noen flere som synes toppen er rar da?

Hvordan kan den ikke skille seg ut fra andre personlige sider om den ikke ser personlig ut? Jeg har alltid fått hørt at sidene mine ikke ser spesielt personlige ut, men jeg liker de slik. Rent og strukturert (etter min mening)
Sist endret av dico; 15. juni 2007 kl. 17:36.
Neutral Good
Mith's Avatar
Sitat av dico
Hvordan kan den ikke skille seg ut fra andre personlige sider om den ikke ser personlig ut? Jeg har alltid fått hørt at sidene mine ikke ser spesielt personlige ut, men jeg liker de slik. Rent og strukturert (etter min mening)
Vis hele sitatet...
Innholdet er som sakset fra en hvilken som helst fjortiss-side, men du kjører en mye mindre personlig stil på layout. Vil si jeg liker siden til kjæresten din mye bedre. Den gjør en mye bedre jobb med å speile personligheten hennes.

Førsteinntrykket av deg på bakgrunn av siden er at du er en litt umoden gutt på 20 som kanskje har adhd eller dysleksi. Du bruker tux i headeren, men har bare to små sider om data på siden din. "Vet du hva linux er?" blir da spørsmålet eller setter du bare ting som ser kult ut eller du har sett andre ha brukt rundt på din personlige hjemmeside?

Førsteinntrykket mitt skal du selvfølgelig ikke bry deg om, eller prøve å forsvare deg selv for ærlig talt, du er den du er.
Passer ikke beskrivelsen over på deg så vil jeg si at du har et problem med hjemmesiden din For alt jeg vet kan du være en 45år gammel linux guru som spiller sjakk mot deep blue om dagen og jobber med en kur for aids om natten, men hjemmesiden din sier noe annet. Ikke ta noe av det her personlig er du snill.
Sist endret av Mith; 15. juni 2007 kl. 17:52.
Trådstarter
Mith: Vel, vi er litt forskjellige virker det som. Så vi kunne sikkert hatt en lang diskusjon om siden. Men når jeg leser det du skriver så lurer jeg litt på hvordan du kan si at en hjemmeside "SKAL" være slik som du sier? ”Må” en hjemmeside kun handle om meg og det jeg gjør?
Neutral Good
Mith's Avatar
Sitat av dico
Men når jeg leser det du skriver så lurer jeg litt på hvordan du kan si at en hjemmeside "SKAL" være slik som du sier? ”Må” en hjemmeside kun handle om meg og det jeg gjør?
Vis hele sitatet...
Nei, selvfølgelig ikke. Gir deg da heller ingen mal på hvordan du skal lage din side. Det å ha random youtubefilmer på en side der målet er å "markedsføre" seg selv og fortelle verden hva man driver med, blir litt feil mener nå jeg. Ihvertfall når det aller meste som står på siden er ting du har funnet på nettet.
Det er nå min mening.

"Orakelet" ditt er jo en ok funksjon, om spørsmålene ikke bare var bæsj, promp og tiss. Skriv noen fake spørsmål og dikt opp morsomme svar så hadde jeg kanskje orket og lese det som står der. Det er jo igjen en smakssak.
Sist endret av Mith; 15. juni 2007 kl. 18:37.
Lazywriter
Gisse's Avatar
...

Når det kommer til trådstarter, så synes jeg at siden var en typisk portal side. Når jeg ser på logoen så tror jeg at det er en community-side for enten en klan, et scriptemiljø eller en som nettop har joinet de Linux frelste. Dessuten var det vanskelig å lese hva som stod i toppen. Altså "Robert Andresen" var for sammenklemt. Samme om det bare var fonten eller ikke, få det tydeligere.

Padding på den dynamiske bursdagsboksen hadde vært greit. I tillegg så synes jeg gråfargen på siden ble litt kjedelig. Dessuten hadde det vært greit å begrense antall nyheter på forsiden. Det der ble alt for langt.

Når det kommer til koden så var det bra at du brukte div tagger til å kode siden. [Pirke pirke] I toppen av CSS fila står det "/* style of Robert Andresen */" Det heter egentlig style by og ikke style of [/Pirke pirke]

Ellers var det en helt grei side med greit innhold. Ikke noe jeg ville tatt som blogg though. Heller en portal eller community side for noe/noen.
Sist endret av Scha; 15. juni 2007 kl. 18:43.
Trådstarter
At det er mer en portalside enn en hjemmeside kan jeg faktisk si meg enig i. Men jeg har alltid kalt den en "hjemmeside". Vet ikke helt hvorfor. Kanskje for at jeg har laget de hjemme?

- Padding på bursdagsboksen skal bli.
- Når det gjelder nyhetene skal jeg legge inn slik at det alltid vil vises kun 10 stk. på fremsiden.
- CSS filen er i bunn og grunn den samme som den første jeg laget. Tror det var i 9. klassen. Har bare redigert for hver side jeg har laget. Bruker det som en unnskyldning for akkurat den skrivefeilen *skal fikses*.

Ellers har jeg planer om å legge ut mer informasjon om meg selv og det jeg driver med. Men det er hovedsaklig det jeg ser på som jobben med å lage en side. Så det har ikke blitt satt av tid til det enda, da er det enklere og bare kopiere/stjele nyheter fra andre steder
Jeg likte den innstruksen du hadde for hjemmebrent der, har et vanlig hjemmebrennt apparat hjemme, men det tar så mye plass, så tror jeg skal prøve ut den metoden der:P, er spriten god så blir det snart storproduksjon i dalane igjenn