Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 2675
Hei! Jeg lurer på om det er noen som er interessert i å tjene noen kroner på å lage en hjemmeside. Vi er russ i 2007 og trenger derfor en side. Vi vil gjerne at siden skal se ganske bra ut og helst være ganske lett å oppdatere med bilder, linker og nyheter. Hvis noen som er flinke er interessert, så ta kontakt på PM.

Også hvis folk vet om noen allerede etablerte firmaer eller personer som lager hjemmesider til en fornuftig pris, gjerne link dem :-)

Dette er også en god måte for firmaer og personer å komme ut på "russemarkedet". Vi kan også lage pakke der vi reklamerer eller noe slikt, mot litt billigere. Dette er ikke nødvendig, men bare et forslag hvis det skulle være interessant.
Jeg anbefaler deg å høre med en media- og kommunikasjonsklasse i nærheten av der du bor.
Jeg anbefaler deg å ta kontakt med han som lagde siden for kristiansandsrussen (www.kristiansandsrussen.com). Han driver et firma som heter frisktdesign. Han tok rundt 2500 kr for siden tror jeg. Send en epost til og spør han.
InsomniA: Se PM

Xylo: Det der var da en rimelig fæl side, skjønner ikke at du i det hele tatt anbefaler den? Fyren her skriver at siden skal se bra ut, det du linket til her så veldig amatørmessig ut.
Jeg kan ta på meg oppdraget, regner med at siden er ferdi løpet av 2 dager.
Ta kontakt, msn: eller PM!

EDIT: Glemte å si at siden kommer da til å kodes i html/php og css stilark!
Sist endret av Masi; 20. juni 2006 kl. 15:24.
Octavarium: Jeg synes siden passet veldig fint til det den ble brukt til. Det var lett å legge til bilder og nyheter, selv for dem som ikke hadde noe særlig peiling på hva de gjorde. Han som lagde den var kjapp og var alltid å få tak i hvis det var noen problemer.
1: Den ser jo ikke bra ut samme hvor enkelt det var å legge ut bilder og nyheter...
2: At han var kjapp og lett å få tak i syns jeg ikke er mer enn man bør forvente.
3: Siste punkt er at jeg blir litt skeptisk når jeg titter på http://www.frisktdesign.net/ ...
Sist endret av atomet; 20. juni 2006 kl. 18:18.
Kan komme med et forslag jeg..
Dekknavn side eller hovedsiden liksom?
Spess farger, logo, type side?
Sist endret av negeribeger; 20. juni 2006 kl. 18:28.
cutenews som er brukt på sidan nemnt er no vel ikkje heilt trygt å bruka?
Rimelig frekt å ta betalt for Cutenews (eller FrisktCMS som de har omdøpt det til).

Under referanser står det:

Sportsanalyse (link) - vitenskapelig artikler innen doping, toppidrett m.f. - produksjon av webdesign og CMS-løsning.
Vis hele sitatet...
Men sjekker man innloggingsskjemaet for Sportsanalayse, så er det vitterlig CuteNews som er brukt.

http://www.sportsanalyse.com/cms/

Hadde aldri stolt på en fyr som tar betalt for noe som i praksis er gratis.

Forøvrig selger CutePHP en kommersiell enkeltlisens av Cutenews for $39.95, noe som sikkert er langt billigere enn det denne friskusen krever.

Edit: Faktafeil
Sist endret av helgefar; 21. juni 2006 kl. 03:20.
Helgefar: Jeg tviler på om det de gjør i det hele tatt er lov jeg?

CuteNews er vel ment å være gratis...
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Jeg gjør hele pakka (logo, design og databasesystem for bilder og blogg fra scratch) for 15000. PM meg om du er interessert.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Sitat av helgefar
Hadde aldri stolt på en fyr som tar betalt for noe som i praksis er gratis.
Vis hele sitatet...
Er du klar over hvor mye penger det finnes i opensource? Det er absolutt ingenting galt med å benytte opensource-produkter og ta seg betalt for integrering av design og utvikling av skreddersydd funksjonalitet oppå disse. Bare se på alle bedriftene som tjener gode penger på f.eks eZ sitt system.
Det som derimot er galt, er å døpe om CuteNews til f.ex. SøpleDesignersCMS, og kalle det sitt.

Men for det aller meste, så vil jeg tilogmed påstå at det er bedre å benytte seg av en løsning som f.ex. CuteNews, Joomla, eZ e.l, (dvs BRA løsninger), enn å lage noe selv. Dersom du skal lage noe selv, fra bunnen av, som er like bra som f.ex. Joomla eller eZ, så snakker vi kjapt priser i hundretusenkronersklassen.

Det en kunde betaler for når man benytter seg av en av disse løsningene, er selve designet, og oppsett av systemet. CuteNews f.ex. viser ingenting helt på egen hånd, du må lage en side der det blir inkludert, og kan du ikke det, så er du like langt. Det er godt mulig at du kan laste ned templates som er helt klare for CuteNews også, men da får man ikke noe som virkelig er "sitt".
Til forsvar for denne karen som har "omdøpt" cute news til noe helt annet så har han beholdt copyright linken, så det er neppe ulovlig det han gjør

"Powered by CuteNews 1.3.6 © 2004 CutePHP."
Kanskje ikke direkte ulovlig i forhold til lisensen, men det er uansett både umoralsk og et forsøk på å lure sine egne kunder.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Å skrive noko på linje med eZ er umulig for ein privatperson. Tilnærma iallefall. Å skrive noko på linje med cutenews er ikkje så forferdeleg mykje arbeid om ein nyttar php sine xml-bindingar...Og då får ein det tilpassa det ein vil ha.
Sitat av Gusto
Er du klar over hvor mye penger det finnes i opensource? Det er absolutt ingenting galt med å benytte opensource-produkter og ta seg betalt for integrering av design og utvikling av skreddersydd funksjonalitet oppå disse. Bare se på alle bedriftene som tjener gode penger på f.eks eZ sitt system.
Vis hele sitatet...
Men slik han fremstiller det implementerer han ikke Cutenews i designet.
Han fremstår som skaperen av Cutenews.
Hadde han skrevet:
"Jeg designer din hjemmeside og installerer det populære OpenSource CMS-systemet Cutenews for deg", så hadde jeg ikke reagert.

Men dette blir som å selge en pc, og ta på seg æren for Windows XP bare fordi man har installert det på maskinen.
Hvis du ønsker kan jeg lage en side basert på html/php og css til en sum av 2000-3000 kr inkludert logo. Ta kontakt via PM hvis du ønsker å se tidligere arbeid osv.
Kan for eksempel anbefale min bror =)

http://www.berre-media.org/
Hei,

blir nødt til å forsvare meg her. Fikk en haug med treff fra freakforum. FrisktCMS er IKKE Cutenews. FrisktCMS er et eget utviklet publiseringsverktøy.

Hvis bedriften ønsker en rimeligere løsning kan jeg tilby å integrere Cutenews. Dette er opensource, men beholder likevel copyright linjen for å gi utvikleren cred.
Sist endret av Freddy203; 23. juni 2006 kl. 14:19.
Ok, så hva er det du driver på med med "EnkelCMS", som du tydeligvis har døpt det om til når du omtaler det på sidene dine?

http://www.sportsanalyse.com/cms/

Hva er EnkelCMS?
Har du et lavere budsjett kan vi tilby EnkelCMS. Med EnkelCMS har du ikke mulighet til å oppdatere og legge til meny selv, men er ellers et fullverdig CMS system for å oppdatere innholdet på dine websider.
Vis hele sitatet...
Sist endret av atomet; 26. juni 2006 kl. 07:31.
Kunden får opplysning om at det er basert på Cutenews. Har også forhørt meg med Cutenews og dette var ikke noe problem så lenge Cutenews ble creditert i footer.
Da gjenstår det jo bare å skaffe deg litt designskills da, så begynner jo ting nesten å se lovende ut

......::::: oooOOOooo :::::......

** Just to tell you once again, Who's bad... **
Haha, i like måte!

......::::: oooOOOooo :::::......
ah, beklager så mye, jeg trodde www.frisktdesign.net var sida di jeg...
Russeside: www.theworldisyours.no
PM eller mail for priser og en uforpliktende samtale.

www.rocking.no