Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 4397
Har laget en nettside, hvor brukere enkelt skal ha muligheten til å øke trafikken på bloggen eller nettsiden sin. Er litt i beta-fase enda, og trenger en mengde brukere for at siden skal fungere ordentlig.

Konseptet er slik at man skriver inn domenet sitt, og klikker på ikonet for å besøke en annen persons nettside. Deretter blir man lagt i en kø, og venter på at andre brukere skal trykke på ens egen side. Man kan da ende opp med å få ett eller fler klikk.

Jeg lurer på hvilke grep jeg skal bruke for å få opp aktiviteten på nettsiden. For at det skal fungere optimalt må jeg ha konstant med brukere, hva bør jeg gjøre for å finne disse?

http://www.click-supply.com
Sist endret av Yooas; 26. oktober 2014 kl. 02:59.
Legge ut linken er en fin start.
Sønn av kongen
Ru11er's Avatar
Sitat av Yooas Vis innlegg
Konseptet er slik at man skriver inn domenet sitt, og klikker på ikonet for å besøke en annen persons nettside. Deretter blir man lagt i en kø, og venter på at andre brukere skal trykke på ens egen side. Man kan da ende opp med å få ett eller fler klikk.
Vis hele sitatet...
Jeg bare...whaat!?
Hun bare...what!?
Alle bare...what!?

OK, jeg forstår litt - men ikke mye. Slik jeg har forstått det, har du laget en nettside der brukere kan legge inn sin egen nettside.
Etter at nettsiden er lagt til, så skal man ha mulighet for å legge nettsiden sin i et køsystem.

Når denne nettsiden er lagt i et køsystem, så vil andre, helt uoppfordret klikke seg inn på nettsida.


Hvis jeg har forstått det riktig: da må jeg beklage på det dypeste, all tid du har lagt inn i denne nettsiden er waste. En slik nettside vil ikke leve over en lengre periode.

Her er hvorfor:
  • Hvilke fordeler får man ved å legge nettsida inn på di side?
  • Hvorfor et manuelt køsystem? Dette burde vært automatisk.
  • Hvilke fordeler får en ved å klikke på en side?

Avslutningsvis..hvor skal du med denne tjenesten? Hvilket behov skal du dekke? Er det i det hele tatt marked for en sånn tjeneste? Jeg sier nei.
Trådstarter
Har kanskje forklart dette dårlig. Det funker slik at du besøker en nettside, også besøker noen andre din nettside tilbake. Når det gjelder kø, så blir nettsiden lagt her om det blir stor pågang på nettsiden, og ja, den er automatisk. Finnes lignende konsepter på nettet, men disse er mer tungvindte og krever registrering som oftest. Mange bloggere etc. er veldig interessert i å få opp trafikken på nettsiden dems, derfor kan dette være en mulighet.

Fordelen er altså at man ved å trykke på en nettside, vil få ett eller flere besøk tilbake. Køsystemet er automatisk, og man vil bare havne der om det er stor pågang på nettsiden. Fordelen er da at man har større sjangse for mange besøk når man kommer på toppen av køa.
Sist endret av Yooas; 26. oktober 2014 kl. 03:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hadde heller brukt denne nettsiden: https://www.stumbleupon.com/

Du legger inn link til en nettside, og kategoriserer den slik at folk som har krysset av for at de er interessert i den kategorien havner på siden din.

Problemet med nettsiden til trådstarter, er at brukerne av nettsiden oppsøker siden kun for å skaffe klikk til sine egne sider, og er ikke interessert i sidene de klikker igjennom.

Brukerne av stumbleupon er interessert i innholdet på nettsidene de havner på, og skaper trafikk på siden, ikke bare klikk.

Dessuten er stumbleupon et nettverk av både brukere som bare klikker seg fram til interessante sider, og brukere som legger inn egne nettsider.

Siden til trådstarter ser ut til å bare være rettet mot brukere som legger ut sine egne sider, og har da et mye mindre nettverk som bare er ute etter klikk, og ikke trafikk.
Sist endret av Turbolego; 26. oktober 2014 kl. 03:17.
Trådstarter
Har prøvd ut StumpleUpon, men dette er laget for at vanlige folk (f.eks. bloggere) skal få opp trafikken på nettsiden sin. Denne siden fungerer mer umiddelbart.
Her er en annen "app" du kan legge inn på nettsiden din for å skaffe den flere klikk: https://helloreverb.com/

For Publishers » Case Study
Sist endret av Turbolego; 26. oktober 2014 kl. 03:20.
Trådstarter
Jeg skal forsøke å forklare køsystemet på en bedre måte:
Når man klikker på den nåværende nettsiden (altså den som er øverst i køa, den som vises), så fjernes denne. Og brukerens egen nettside plasseres her, slik at andre kan trykke på den igjen.

Det blir bare ordentlig kø på nettsiden viss to eller flere brukere trykker på den nåværende siden omtrent samtidig. Regelen er jo at nettsiden til en person kun fjernes om den blir trykket på. Derfor må disse brukernes nettside legges i en automatisk kø, slik at alle blir sikret minst et besøk.

Er du heldig, og det er høy trafikk på nettsiden akkurat når du kommer øverst i køa, så kan du få mange klikk på, før bloggen/nettsiden din rekker å fjernes.

Sitat av Turbolego Vis innlegg
Hadde heller brukt denne nettsiden: https://www.stumbleupon.com/

Du legger inn link til en nettside, og kategoriserer den slik at folk som har krysset av for at de er interessert i den kategorien havner på siden din.

Problemet med nettsiden til trådstarter, er at brukerne av nettsiden oppsøker siden kun for å skaffe klikk til sine egne sider, og er ikke interessert i sidene de klikker igjennom.

Brukerne av stumbleupon er interessert i innholdet på nettsidene de havner på, og skaper trafikk på siden, ikke bare klikk.

Dessuten er stumbleupon et nettverk av både brukere som bare klikker seg fram til interessante sider, og brukere som legger inn egne nettsider.

Siden til trådstarter ser ut til å bare være rettet mot brukere som legger ut sine egne sider, og har da et mye mindre nettverk som bare er ute etter klikk, og ikke trafikk.
Vis hele sitatet...
Er klar over at man ikke får de mest lojale brukere ved å benytte seg av dette. Men det er en effektiv måte å bare få enkle og raske klikk på. Finnes sikkert mange rosabloggere og lignende som er interessert i dette. Det gjør også folk mer avhengig av siden, da de må bruke den jevnlig, for å opprettholde klikk. Husker selv at det var mange folk med blogg på ungdomsskolen som benyttet seg av lignende metoder for å få trafikk.
Sist endret av Yooas; 26. oktober 2014 kl. 03:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Forslag: Lag en side hvor brukere kan enten legge til linker + krysse av for kategorie(r)...

Eller velge en eller flere kategorier/interesser, og spille "russisk rulett" for å finne blogger osv. med matchende kategori.

Nye linker har høyere sannsynlighet for å bli vist, for å gjøre nettsiden din mer relevant.

Mekk en enkel extension som folk kan trykke på for å "rulle på nytt" og få opp en ny side innenfor de samme kategoriene.

På den måten er nettsiden også interessant for "lurkere" å besøke, som vil klikke seg igjennom nytt stoff til de finner noe interessant.
Sist endret av Turbolego; 26. oktober 2014 kl. 03:35.
Trådstarter
Takk for svar! Men synes dette har drept enkelheten av nettsiden litt. Her handler det om å kun skrive inn domenet sitt, og så kjøre på med å få klikk. Altså det eneste man trenger å registrere av informasjonen sin. Hadde nok vært kult å appelere til disse "lurkerne" også, men da tror jeg hovedmålgruppen hadde blitt redusert, og det er ikke ønskelig.
Sist endret av Yooas; 26. oktober 2014 kl. 03:43.
Disse klikkene er jo null verdt uansett, så hvorfor ikke bare gjøre det helautomatisk?
Åpne 10 sider i bakgrunnen batchvis eller noe og gjør så siden din åpnes 10x hva du selv åpner eller noe.

Så kan man bare la siden stå oppe for å harveste klikk.
Sitat av Yooas Vis innlegg
Takk for svar! Men synes dette har drept enkelheten av nettsiden litt. Her handler det om å kun skrive inn domenet sitt, og så kjøre på med å få klikk. Altså det eneste man trenger å registrere om man er ute etter raske klikk, noe jeg tror mange kan være. Hadde nok vært kult å appelere til disse "lurkerne" også, men da tror jeg hovedmålgruppen hadde blitt redusert, og det er ikke ønskelig.
Vis hele sitatet...
Hva med å ha en liste over "mest populære linker" ut ifra hvor mange ganger den samme linken har blitt lagt til?

Regner med en del fans av bloggere kan bruke en slik oversikt som pekepinn for hvor populær en blogger er.

Eventuelt en liste over "hotte" linker, som viser linker lagt til de siste timene, med duplikater fremhevet.

Fikser du det, kan du lage en extension som lar deg høyreklikke på en link og velge "Legg til click-supply" elns.
Trådstarter
Sitat av Goophy Vis innlegg
Disse klikkene er jo null verdt uansett, så hvorfor ikke bare gjøre det helautomatisk?
Åpne 10 sider i bakgrunnen batchvis eller noe og gjør så siden din åpnes 10x hva du selv åpner eller noe.

Så kan man bare la siden stå oppe for å harveste klikk.
Vis hele sitatet...
På sider som blogg.no, og sikkert andre bloggsider også, så er det "unike" lesere som er tingen. Det er dette som avgjør hvor høyt man når opp på førstesiden for eksempel, som også er et mål for mange bloggere. Med høy aktivitet på click-supply, vil jo sjangsen for at samme person trykker på nettsiden din flere ganger være svært liten. Altså man kan få mange unike lesere.

Ved å gjøre det du forteller om, så vil man kanskje ikke få registrert mer enn en ulik leser (altså seg selv)? Dessuten forstår jo ikke mange av disse bloggerne hvordan man gjør dette.

Sitat av Turbolego Vis innlegg
Hva med å ha en liste over "mest populære linker" ut ifra hvor mange ganger den samme linken har blitt lagt til?

Regner med en del fans av bloggere kan bruke en slik oversikt som pekepinn for hvor populær en blogger er.

Eventuelt en liste over "hotte" linker, som viser linker lagt til de siste timene, med duplikater fremhevet.

Fikser du det, kan du lage en extension som lar deg høyreklikke på en link og velge "Legg til click-supply" elns.
Vis hele sitatet...
Du hadde mange gode tips der, takk!

Men nå skulle denne tråden også handle om hvordan jeg får mange brukere på click-supply i utgangspunktet. Og det er vanskelig å vite hvor jeg skal begynne, noen gode løsninger på dette?

Men nå skulle denne tråden også handle om hvordan jeg får mange brukere på click-supply i utgangspunktet. Og det er vanskelig å vite hvor jeg skal begynne, noen gode løsninger på dette?
Sist endret av Yooas; 26. oktober 2014 kl. 03:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Yooas Vis innlegg
På sider som blogg.no, og sikkert andre bloggsider også, så er det "unike" lesere som er tingen. Det er dette som avgjør hvor høyt man når opp på førstesiden for eksempel, som også er et mål for mange bloggere. Med høy aktivitet på click-supply, vil jo sjangsen for at samme person trykker på nettsiden din flere ganger være svært liten. Altså man kan få mange unike lesere.

Ved å gjøre det du forteller om, så vil man kanskje ikke få registrert mer enn en ulik leser (altså seg selv)? Dessuten forstår jo ikke mange av disse bloggerne hvordan man gjør dette.
Vis hele sitatet...
Du misforstår.
Det jeg skisserte foregår på klientsiden, altså vil det være unike treff.
Man trenger heller ikke la folk besøke samme side to ganger.

Forskjellen er bare at etter man har skrevet inn url, slik som idag, trenger man ikke manuelt klikke og åpne nye sider. Det skjer automatisk i bakgrunnen så lenge man har siden din oppe.

Tipper de færreste som tar ibruk denne tjenesten faktisk er interessert i å besøke nettsidene man må klikke på. Ved å kun lage et frontend for å harveste klikk (og bidra) vil det nok kunne bli mer populært.
Sist endret av Goophy; 26. oktober 2014 kl. 03:58.
Trådstarter
Skjønner Da slipper folk å konstant være nødt til å klikke, så dette var et godt tips. Men jeg tror ikke det vil være lurt å gjøre at siden blir åpnet 10x. Dette vil da øke køa betraktelig?
Ikke samme side, forskjellige sider. For å øke besøksfrekvensen.
Skal det automatiseres burde det skaleres opp.