Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 9014
Hei og god dag!

Jeg går grafisk design-studie, og en venn spør om jeg kan hjelpe han å sette opp nettbutikk. Nå har ikke jeg så veldig god peiling på webdesign da det ikke har vært så mye i pensum helt enda. Jeg klarer dog å lage en fin nettside, det er mer de tekniske problemene rundt alt jeg ikke helt klarer. Vi tenkte derfor på å bruke wordpress for å gjøre alt litt enklere for oss begge.

Dette er themet som vi planlegger å bruke.

Jeg fikk en liste av kompisen min om hva som være med:

Hva må med:
Slideshow med produkter på forsiden inkl link direkte til produktet
Attributter på produktet (lengder på kabler, utkjøring av utstyr etc)
Venstrestilt meny
Handlekurv
Fraktalternativer i kassen
Rabattkoder på produkter
Facebook ”liker” knapp
Tilbuds –og nye produkter
Produkter på forsiden, 3 og 3 i bredde
Ordremail til kunde og oss når kunden har lagt inn en ordre
Mulighet får å legge til meldinger på ordren (sendt,under behandling, sporingsnr etc)

Jeg sendte en mail til folka bak CleanSale themet, og fikk svar på det meste, egentlig. Det meste på listen skal gå an å få til. De kunne ikke svare på om det gikk an å legge til meldinger på ordre manuelt da vi måtte finne egne plugins til det. Pluss noen andre småting som de mente kunne bli problematisk, men at de skulle få til om vi bare sendte mail til de hvis vi fikk problemer.

However! Kompisen min undersøkte litt rundt han også og fant ut at Magento kunne være et bedre alternativ for en nettbutikk. Selv har jeg aldri vært borti Magento og aner ikke hvordan det funker. Wordpress skal dog være relativt enkelt for meg å sette opp. Så! Hva vil være det beste og billigste alternativet for en nettbutikk? Og vil det være vanskelig for meg å hjelpe han med Magento? Jeg kan litt html og css, men that's it når det kommer til koding.
Hvis du vil ha en god, seriøs men dyr nettbutikk velger du noe annet enn Wordpress. Ønsker du en enkel, billig nettbutikk velger du Wordpress.
Sist endret av Antidote; 21. august 2014 kl. 17:15.
Sitat av Antidote Vis innlegg
Hvis du vil ha en god, seriøs men dyr nettbutikk velger du noe annet enn Wordpress. Ønsker du en enkel, billig nettbutikk velger du Wordpress.
Vis hele sitatet...
Takk for svar, men det ga meg ikke så mye...

Spørsmålet er vel heller om jeg kan få til alt på listen med wordpress. Gjør jeg det ser jeg ikke noen grunn til å gå for et annet alternativ.
Prestashop er også et alternativ. Enklere enn Magento.
usertitle import
bleh's Avatar
Som nikita sier, Prestashop er tingen her. Masse gratis moduler som gjør samtlige ting du nevnte i førstepost, og mye mye mer.

Last ned gratis på prestashop.com og ta det derfra. Er forøvrig enkelt å sette opp lokalt (vi snakker 5-10 min maks så er du oppe) hvis du ikke har leid server enda.

Edit: ta en titt her http://demo.prestashop.com/en/?view=back - dette er backoffice i prestashop. Se deg rundt og se for deg mulighetene.
Sist endret av bleh; 21. august 2014 kl. 19:10.
Om du går for WordPress kan du se på WooCommerce, ellers kan vel Shopify være et alternativ
Vil anbefale deg et wordpress theme som heter INOVADO
Om du vil bruke WordPress vil jeg anbefale deg å legge inn pluginen WooCommerce

Om du treger themes tror jeg dette er det beste stedet: http://themeforest.net/category/word...ce/woocommerce

Lykke til!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Yo! Jeg glemte å si takk for svar, så bedre sent enn aldri. Jeg endte opp med å bruke wordpress og woocommerce og alt er bare bra.

Siden jeg er veldig noob på alt, så skal vi nå overføre denne wordpress siden vår til en ny server (Fra host1.no til one.com). Er http://www.wpcares.com/pages/pricing/ noe å gå etter? Eller klarer jeg dette selv? Det er en relativt stor side. Ifølge en backup plugin vi bruker er den på 734 MB. Veldig mange produkter og slikt. Så jeg tenker at den enkleste måten er å bare betale http://www.wpcares.com/pages/pricing/ $50 og så er vi ferdig med saken?

What say you, my freak friends? =)
Sitat av Antidote Vis innlegg
Hvis du vil ha en god, seriøs men dyr nettbutikk velger du noe annet enn Wordpress. Ønsker du en enkel, billig nettbutikk velger du Wordpress.
Vis hele sitatet...
Kan du fortelle hvorfor?

Sitat av Antidote Vis innlegg
Hvis du vil ha en god, seriøs men dyr nettbutikk velger du noe annet enn Wordpress. Ønsker du en enkel, billig nettbutikk velger du Wordpress.
Vis hele sitatet...
For en nybegynner anbefaler jeg lett Wordpress + woocommerce.
Det er en kombo som er griselett å sette opp, finnes hauger med utvidelser, det er svært god support. I motsetning til f.eks magento, så er det lett å tilpasse utvidelser (og design).

Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Yo! Jeg glemte å si takk for svar, så bedre sent enn aldri. Jeg endte opp med å bruke wordpress og woocommerce og alt er bare bra.

Siden jeg er veldig noob på alt, så skal vi nå overføre denne wordpress siden vår til en ny server (Fra host1.no til one.com). Er http://www.wpcares.com/pages/pricing/ noe å gå etter? Eller klarer jeg dette selv? Det er en relativt stor side. Ifølge en backup plugin vi bruker er den på 734 MB. Veldig mange produkter og slikt. Så jeg tenker at den enkleste måten er å bare betale http://www.wpcares.com/pages/pricing/ $50 og så er vi ferdig med saken?

What say you, my freak friends? =)
Vis hele sitatet...
Hvorfor i all verden vil du flytte fra host1 (som bla tilbyr cpanel og tidenes support) over til one.com?
Sist endret av Spelly; 23. november 2014 kl. 18:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Spelly Vis innlegg
Hvorfor i all verden vil du flytte fra host1 (som bla tilbyr cpanel og tidenes support) over til one.com?
Vis hele sitatet...
Fordi kompisen min som ba meg om hjelp til dette har allerede en siden sin der, han ville bare ha nytt design. Og han liker tydeligvis one.com (pluss at det er nesten dobbelt så billig som host1). Jeg som er en god freak bruker selvsagt host1 og da designet vi bare WP siden vår der, for så å flytte den over til hans originale domene.

Noe som vi enda ikke har klart siden jeg er noob på sånt. Help pls. ><

Og ja. Jeg var muligens veldig veldig dum når jeg fant ut at jeg skulle bruke www.wpcares.com. Sendte mail fram og tilbake til fyren og han sa han kunne flytte siden for oss innen 24 timer. Jeg ga han ftp info (var det her jeg var dum). Er det sånn man ikke skal gjøre? For vi fikk nemlig nettopp en mail fra one.com der det sto at noen fra India har prøvd å endre ftp passord. Så jess. Han kunne heldigvis ikke det, men wtf. Hvor mye har jeg ødelagt for meg selv?

Panic at det disco
Sist endret av Boo-Boo; 23. november 2014 kl. 23:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.