Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2342
Hei

Noen som kan dette, har prøvd flere programmer fra nettet. Får bare opp info om meg som avsender og hvem som er mottaker, resten av samtalen er bare rare tegn. Har noen en løsning?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
db-filene er heilt alminnelege sqlite-databaser, som ser ut til å vere i klartekst ut frå det eg poka rundt i dei. T.d. inneheld main.db tabellen Contacts, som inneheld alle kontakter.

dat-filene ser ut til å vere eit udokumentert format, men strings finn meldingene i klartekst, mellom mykje søppel som antakeleg er timestamps, formateringsinfo og slikt.
hei slash, db greiene ser jeg litt av i sqlbrowser lite, men det er nok mer info i den fila også.
Hva mener du med at strings finner meldingene? et program?

Takker for svar så langt
Er du på Mac eller Linux er det bare å gå til mappen og lime inn:

xxd -c 50 main.db

for så å trykke enter, mulig 50 er for bredt om du sitter på en 13", eller for smalt om du er på 27"
er på win7
Prøv SkypeLogView fra Nirsoft. De gjør de korrekte spørringene for deg, så slipper du å lure på hvem som sier hva til hvem - og i hvilken retning.
den er prøvd, ser bare fra-til der, jeg trenger selve praten, avs og mottaker er kjent
Sist endret av Mad666; 8. desember 2013 kl. 15:27.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Mad666 Vis innlegg
hei slash, db greiene ser jeg litt av i sqlbrowser lite, men det er nok mer info i den fila også.
Vis hele sitatet...
Kva får deg til å anta at det er meir enn tabellane i den fila?
etter å ha lest om dette rundt på nett, skype lagrer litt av samtalene der, og det ser ut som det meste blir lagret i dat filene, og det er de jeg er mest interessert i

Her er det jeg ser i notisblokk:

öêà¢1'¬rêâ¢`˜ʹ´ôÅíЩ÷KÝSPAMñ¸¤î<ü
K(S¯Iœâ›SPAM¿1 rTaxBw±%ÏöN{
XJMó ;„™?V›®2B"§ò)”¢ÁÝËæ·+/(r¯[ÓA   A   A   A   1 ï¾" A A €ìÔ” „
WC2Bý1
p¹¬{J‹2L´ Ôtkö¬7e¡&TGõ¶ˆ5‚”_2Æ£» Qú¡(Te‘hCI¬5îâÁKKÐrÉ8¾ˆ0íet¢4ZìU SPAMYÿü·‡µú]9 EX1u}UÛˆ¾D •»ÌOÙ¹k3•½ã¨ZuZQŸÿɳ
¯–
V¤ætµÄ2ž»†1Ë‘ŠSPAM*t¬NW7'zi"TÞÓŽk;¨68üÓ¨Ò·(i/ž§´Kæq



Hvordan får jeg noe ut av det:
Skype video, chatting og skravling er kryptert med 256 bits AES kryptering. Oversatt til norsk og med 8 bits tegnsystem (altså alle de 256 tegnene det er i en datamaskin), så kan passordet på krypteringsnøkkelen være på 32 tegn. Eller passordet kan ha 2256 (1,157920892×10⁷⁷) muligheter. Så jeg tror det kan ta solid med tid for å bryte dette.
Sitat av Mad666 Vis innlegg
etter å ha lest om dette rundt på nett, skype lagrer litt av samtalene der, og det ser ut som det meste blir lagret i dat filene, og det er de jeg er mest interessert i

Her er det jeg ser i notisblokk:

öêà¢1'¬rêâ¢`˜ʹ´ôÅíЩ÷KÝSPAMñ¸¤î<ü
K(S¯Iœâ›SPAM¿1 rTaxBw±%ÏöN{
XJMó;„™?V›®2B"§ò)”¢ÁÝËæ·+/(r¯[ÓA   A   A   A   1 ï¾" A A €ìÔ” „
WC2Bý1
p¹¬{J‹2L´ Ôtkö¬7e¡&TGõ¶ˆ5‚”_2Æ£» Qú¡(Te‘hCI¬5îâÁKKÐrÉ8¾ˆ0íet¢4ZìU SPAMYÿü·‡µú]9 EX1u}UÛˆ¾D •»ÌOÙ¹k3•½ã¨ZuZQŸÿɳ
¯–
V¤ætµÄ2ž»†1Ë‘ŠSPAM*t¬NW7'zi"TÞÓŽk;¨68üÓ¨Ò·(i/ž§´Kæq



Hvordan får jeg noe ut av det:
Vis hele sitatet...
Etter å lest denne diskusjonen så ble jeg litt nyskjerrig selv og måtte finne ut av dette. Må si at jeg klarer ikkje å finne noe data som er kryptert, og de få samtalene jeg har hatt over skype ( 5 stk ) ligger alle i Sqlite filen main.db.

Hvis du åpner opp mappen %appdata%\Skype\<Skype navn>\ så ligger det en fil der som heter main.db. Hvis du åpner denne filen i en Sqlite browser å velger tabellen 'messages' så skal all informasjon stå der. Hvis du ønsker å fjerne all unødvendig informasjon derfra uten om id, avsender og selve meldingen så kan dette gjøres med en SQL-spørring.

Kode

SELECT `id`, `author`, `body_xml`  FROM `messages`
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Skype video, chatting og skravling er kryptert med 256 bits AES kryptering. Oversatt til norsk og med 8 bits tegnsystem (altså alle de 256 tegnene det er i en datamaskin), så kan passordet på krypteringsnøkkelen være på 32 tegn. Eller passordet kan ha 2256 (1,157920892×10⁷⁷) muligheter. Så jeg tror det kan ta solid med tid for å bryte dette.
Vis hele sitatet...
Jeg regner med du snakker om nettverkstrafikken til skype?
Stemmer det ja 0xff, men når jeg åpner den mainfila i sqlite browsern, så får jeg ikke frem noe fra denne samtalen i det heletatt, denne ligger i chatsync mappen, dat fil, her er det flere samtaler enn det som er i mainfilen. Og dette er jo problemet, hvordan få lest datfilene???


Skype ja
Sist endret av Mad666; 9. desember 2013 kl. 23:20.
Sitat av Mad666 Vis innlegg
Stemmer det ja 0xff, men når jeg åpner den mainfila i sqlite browsern, så får jeg ikke frem noe fra denne samtalen i det heletatt, denne ligger i chatsync mappen, dat fil, her er det flere samtaler enn det som er i mainfilen. Og dette er jo problemet, hvordan få lest datfilene???


Skype ja
Vis hele sitatet...
I følge skype forumet innholder ikke .dat filene noe interessant. Bruk SkypeLogView eller metoden til 0xFF.
Sist endret av rolls; 9. desember 2013 kl. 23:39.
Trådstarter
16 1
Merkelig, hvorfor står trafikken imellom 2 personer der da, ser jo navn, samt at det står endel imellom, så noe er det
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Skype video, chatting og skravling er kryptert med 256 bits AES kryptering. Oversatt til norsk og med 8 bits tegnsystem (altså alle de 256 tegnene det er i en datamaskin), så kan passordet på krypteringsnøkkelen være på 32 tegn. Eller passordet kan ha 2256 (1,157920892×10⁷⁷) muligheter. Så jeg tror det kan ta solid med tid for å bryte dette.
Vis hele sitatet...
Ingen som har funnet funksjonene i Skype som gjør dette for deg?
Trådstarter
16 1
Nei, har nå prøvd ca 30 forskjellige programmer, inkludert så og si det meste som kommer opp når man søker på google, ingen hjelp. 0xff er nok inne på noe ang krypteringen.

Disse filene er fra min gamle konto som ble hacket, har selvfølgelig prøvd ikopiere main.db osv inn i skypemappa, hjelper ikke. blir jo nesten forbannet.

Noen flere med tips?
Du må bruke strace og gdb for å sjekke hvor nøklene kommer fra og bruke de aktuelle funksjonene i ditt eget program.
Trådstarter
16 1
Hvor finner jeg de, og hvordan brukes de?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Mad666 Vis innlegg
Hvor finner jeg de, og hvordan brukes de?
Vis hele sitatet...
Google?
http://en.wikipedia.org/wiki/Strace
https://www.gnu.org/software/gdb/

Finst andre debuggere også.
Trådstarter
16 1
Har funnet dem, er bare å lese hvordan, har du peil på dette slash?