Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 802
Hei.

Jeg har blitt booket for å holde et kurs om hvordan man lager enkle nettsider ved hjelp av nettbaserte tjenester.


Til vanelig pleier jeg å lage endel sider med Dreamweaver og designe i Photoshop/Illustrator. Så jeg er litt ukjent med hva som finnes av bra nettbaserte "programmer" til å lage nettsider med. Det som er catchy her er at alt som blir gjennomgått i dette kurset skal være gratis, foruten domenekjøp og webhotell da selvfølgelig.

Kurset skal vare i ca. to og en halv time, så det er ikke ville greiene vi får tid til, men jeg skal bare presentere enkle løsninger og alternativer.

Jeg er ikke ute etter sider som blogg.no & Wordpress etc.
Det jeg leter etter er tjenester som lar meg lage enkle nettsider med en hovedside og flere små undersider. (Det kan godt være et forhåndsoppstilt design, men man må ha muligheten til å legge inn bilder og tekst).

Noen som vet om noen enkle tjenester?
(Useriøse drittkommentarer kan dere poste på diskusjon.no)

Mvh,
Junkpal
Det er jo mange geniale CMS's der ute. Hvis du er åpen for dette alternativet, så er det en liste her: http://spyrestudios.com/free-content-management-systems/
Sist endret av kabarube; 17. mars 2010 kl. 16:33.
Notepad++ og Gimp/Gimpshop, eller f.eks. KompoZer hvis du vil ha gratis WYSIWYG?

Eller tenker du på online tjenester?
Wix kanskje?
junkpal's Avatar
Trådstarter
Tenkte jeg bare skulle si at personene som kommer på dette kurset har ingen bakgrunnskunnskap om webdesign og nettsteder. Jeg ønsker å gjøre det så simpelt som mulig fordi jeg ikke har nok tid (2t30min) til å gi dem nok kunnskap om å lage tingene fra scratch.

Jeg tenker at det kan være like lett som blogg.no og sånn, men det må ikke være en blogg. Det skal være en nettside med forside og undersider. Sidene som tilbyr dette må også selvfølgelig tillate at man ønsker å bruke egne domener, så de som kommer på kurset slipper å binde seg til eksempler som: www.bruktebiler.zamboogi.com

Drittunge: WIX så interessant ut, skal se om det er noe jeg kan bruke i denne sammenhengen. Takk for tipset.