Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1058
I går ble det offentliggjort at metasploit har blitt kjøpt opp av Rapid7, http://blog.metasploit.com/#blog-1. HDM og Egypt skal begynne å jobbe fulltid med metasploit. Forhåpentligvis vil dette føre til flere exploits og et bedre rammeverk. Får bare håpe at det fortsetter å være gratis for alltid, noe jeg frykter det ikke vil.
Huff.. Eller, det kan jo være en god nyhet, men jeg har mine mistanker.
Dersom det blir en betal-tjeneste vil det jo alltid, som med alt annet, finnes i bukta og, da
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Metasploit er jo opensource, så det kommer nok ikke til å koste penger.
Trådstarter
Sitat av lex123 Vis innlegg
Metasploit er jo opensource, så det kommer nok ikke til å koste penger.
Vis hele sitatet...
ikke forløpig nei, men er redd det kan bli kostende penger.
f.eks. Saint (satan) var jo også gratis før, men ksoter nå penger. det er så vidt jeg vet også open source.
Sist endret av saroth; 24. oktober 2009 kl. 07:59.
Det kan se ut til at det kommer en litt stor "fork" ganske snart.
Rapid7 ønsker å integrere mye av funksjonaliteten fra metasploit i sine egne sikkerhetsverktøy (komersielle), og få med hovedutviklerne samtidig. Men de vil samtidig fortsette å tilby metasploit gratis...litt snort/sourcefire over det hele.

Argumentet fra HD og Egypt er at de nå får mulighet til å jobbe med dette fulltid...men jeg tipper at deres nye arbeidsgiver ser at trøkket ligger på de komersielle verktøyene...og at det fortsatt kun drypper på metasploit...slik det alltid har gjort.
Trådstarter
akkurat slik jeg tenker det går og.