Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 910
Heisann,
Har sitti å jobbet litt med hjemmesiden min nå, og gjort noen enkle, men i mine øyne effektive endringer.

Den største forandingen er kanskje overgangen fra 100% width til statisk sentrert. Og at jeg har forandret heading-fonten til Calibri (så de som har Office 2007/Vista får best resultat skulle jeg mene).

Vil gjerne få litt feedback på hva som funker bra/dårlig. Og evt forslag til forbedringer.

http://www.magnusengo.net

Bilde av gammelt design:

http://www.magnusengo.net/old-design.png


Takk for svar

Edit: Glemte å nevne det. IE6 brukere vil ikke få sett png-transparancy på menyen.
Sist endret av Mex; 13. mai 2007 kl. 22:14.
Helt greit, ingenting nyskapende, ei noen WOW følelse jeg fikk av det når jeg så på. Som sagt, et typisk blog lignende design.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Jeg likte det forrige designet mye bedre enn det nye. Men skriften var mye bedre på det nye.
Mex
Mex's Avatar
Trådstarter
Sitat av PureOwnage
Jeg likte det forrige designet mye bedre enn det nye. Men skriften var mye bedre på det nye.
Vis hele sitatet...
Hvorfor var det forrige bedre? Jeg syntes siden ble håpløs å lese ved høy oppløsning + at å ha to menyer ble overkill i dette tilfellet.
Fant kanskje to ting å pirke litt på: Jeg syntes menyen er litt rart plassert, det er mest sannsynlig bare meg. Skjønner at du vil gjøre noe nytt med det, men jeg sliter på en måte med å "finne" den om du skjønner. Også bør du ikke ha innrykk på avsnittene dine når du har linjeskift fra før. Ellers var det ikke så nyskapende, men kanskje litt renere.

Jeg likte det ganske bra!
Mex
Mex's Avatar
Trådstarter
dagan: jeg ser det med innrykk og linjeskift samtidig, fjerna innrykkene nå
Ville også kanskje tatt bort streken over "Welcome", siden den egentlig ikke har noen misjon som skillelinje? Har du evt. prøvd med luft mellom menyen og headeren? Kanskje prøve å flytte menyboksen så langt ned som avstanden er fra menyboksen og til skillelinja under "Welcome".
Sist endret av dagan; 13. mai 2007 kl. 22:39.
Mex
Mex's Avatar
Trådstarter
Har fjernet øverste linja nå, skal se om det passer å flytte menyen.

Edit: jeg synes ikke det ble spesielt fint med masse luft over menyen, så jeg tror ikke jeg kommer til å gjøre det.
Sist endret av Mex; 13. mai 2007 kl. 22:59.
Jeg så det, ble ikke noe fint. Jeg tenkte på mye mindre luft når jeg forslo det. På min skjerm og oppløsning tilsvarer det jeg mente noe sånn som 0,5-1,0 cm. Men er ikke sikkert det blir noe fint uansett.