Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1681
G`day jeg er blitt ferdig med siden nå

det er nok ikke det store grafiskt siden det er template basert men det jeg lurte på var:

-Farge valg?
-skriftype og skrift størrelse
-innhold (inneholder den det du ville forventet)
-skriften under logoen (sløyf eller behold) ?
-funksjoner dere skulle ønsket

og egentlig litt generell feedback, ser den rotete ut eller ren osv...

(siden skal fungere som info side ved siden av nettbutikken)

edit: linken
Sist endret av Tang0; 6. mai 2007 kl. 22:50.
Min første tanke "I helvete så stor side", jeg hadde laga hele sia mindre for å bli kompatibel med flere oppløsninger, jeg bruker 1600x1200 og den var way for stor og irriterende å se på slik sett. Gule linken mot den hvite bakgrunnen så jeg også dårlig (enda jeg har litt lysere kontrast enn vanlig satt opp med Pstrip)

De to tabellene på høyre side kan vell egentlig også være like brede med samme marg inn mot mainframe og header, for å få det mer symmetrisk?
Første jeg legger merke til iallefall...hittil bare sett på "første" siden.
Stavekontroll og riktig bruk av å/og er en fin bil. Spesiellt siden dette er litt mer seriøst enn en middels pixzo side. Husk - dette er en del av butikkens side utad på nettet!

kapanjen = kampanjen
vi ønsker og hjelpe = vi ønsker å hjelpe
distrebutør = distributør
ivertfall = ihvertfall

Sikkert flere og.
Stor forbokstav mangler flere steder.

"Husk att man først må trekke fra 25% mva før man trekker ifra rabatten og så legge til 25% mva igjen."
Faktorenes orden er likegyldig. Prisen vil bli den samme uansett.
(Eksempel:
125 kr m/MVA * 125 / 1,25 * 0.75 * 1,25 = 93,75 kr.
125 kr m/MVA * 0,75 = 93.75 kr. )
Sist endret av Sjanten; 6. mai 2007 kl. 23:06.
Noen andre kan kommentere design og fargevalg, så kan jeg ta meg av språket :

Dette er fantastisk viktig : hvis dere vil bli tatt seriøst av kundene deres, og ikke ønsker å virke som et tøvete hobbyprosjekt er dere nødt til å skrive korrekt norsk på siden. Det er haugevis av skrivefeil av typen orddeling/særskriving, og/å-feil, feil verbbøying, feil bruk av preposisjoner osv.

Jeg ville aldri ha handlet fra en nettbutikk som har så useriøs nettside.
Tang0's Avatar
Trådstarter
droopi: jeg lekte litt med størrelsen, jeg hadde den mindre men jeg var rett og slett lei av å ha liten størrelse og bredde, siden jeg altid har hatt det. men hvis det er ett stort problem så vil jeg bytte tilbake.

Sjanten:
beklager stavefeilene, jeg har ett mildt anfall av dyslexi til tider, spess når det gjelder bruk av og/å
skal gå igjennom med lupe etterpå

Når det gjelder kalkulasjonen så tar jeg til meg den. jeg er vant med og gjøre ting tungvint, og det er slik jeg altid har gjort det med andre kalkulasjoner i nettbutikken pga mystore skal ha en provisjon og da blir det feil.. men takk for åpenbaringen. *jeg er flau*



det hadde vært fint med noen kommentarer om de øverste spørsmålene

Edit: 200 innlegg
Sist endret av Tang0; 6. mai 2007 kl. 23:09.
- Vær så snill, bruk samme font på all tekst. At du bruker en annen i menyen og slikt går greit, men når den skifter fra side til side, og fra overskrift ("Våre kunders beste bilsang:" med Trebuchet) til teksten under ("Vi kjørte en liten undersøkelse[...]" med Tahoma), så virker dette veldig rotete. Vær konsekvent!

- Flytt teksten under logoen litt til høyre, slik den er nå ligger den helt i kant med den svarte linja til venstre. Dette blir rotete å se på, grunnet mangel av luft, og fordi bokstavene går i ett med kanten

- Ikke ha teksten på en hel side i bold (eks. "Sponsing"-siden). Dette er kustygt, og gir meg assosiasjoner med en hvilken som helst Piczo-side.

- Generell rettskriving (å/og, orddeling, stor bokstav(...) o.l), få ihvertfall stor bokstav i "ute etter sponsor?".
Tang0's Avatar
Trådstarter
Takker purity.
tror det skal se bedre ut nå, har fikset det du sa, rettskrivingen må nok sees bedre etter og det vil jeg.

men takker, det hjalp en god del, spesiellt å fjerne bold tekstingen.
Vet ikke med andre, men det var ingenting som på en måte sa meg at det hadde noe med bilerå gjøre. Kunne sikkert hatt et bilde av en bil e.l. på toppen av sia for å framheve at det er en side som handler om bilstyling. Vet ikke om det er en felles oppfatning, men var sånn for meg ihvertfall.
Tang0's Avatar
Trådstarter
gunvar: Ja har tenkt litt på det, men jeg synes det virker litt stygt og slenge opp en masse bilder overalt eller langs sidene ved tabellene hvis de ikke er i en sammenheng slik som nyheter osv.
det holder med de bildene nede føler jeg.

men hvis det er noen som er uenige i dette så gi gjerne forslag på hvor dere ville plassert bilder.

jeg kan jo evt lage bilder med tekst O.L ?
Jeg synes ikke de gule linkene er så fæle mot den hvite bakgrunnen, som droopi sa, men hvis du skal beholde de gule lenkene må du forandre den gule bakgrunnsfargen, eller omvendt.

Du spør også om teksten under logoen.
Jeg syns du skal lage en dedikert lenke til den teksten, eller plassere den under "Om Norvatio." Teksten tar altfor mye plass, og logoen kan også bli litt mindre. Jeg ser bare halve siden og jeg kjører 1440*900. Men hvis du skal beholde den teksten, få den på linje til venstre med menyen, og få logoen på den samme margen.

Den svarte stripa "bak" menyen kunne gjerne vært svart helt ut, isteden for den gule biten til høyre (bruker FF). Syns heller ikke den gule hoveren på lenkene er så fine, men det er nå min mening.

Eller som de andre har sagt, hold deg til en, eller to fonter, men bruk dem til forskjellige ting, f. eks. overskrift og brødtekst el. Du burde også ha noen marger noen steder, nederst i "Sponsing" siden, og flere steder oppe og nede i de små boksene til høyre.

Den "besøk nettbutikken" skriften og pila er veldig stygg og veldig malplassert og får det hele til å se uprofesjonelt ut. Lag en egen lenke til nettbutikken oppe i menyen og bli kvitt den fæle gule skrifta på svart bakgrunn.

Edit: jo de bildene nederst, jeg ville gjerne klikke på dem å se dem større, men det fikk jeg ikke

btw, sånn skinnende snurrende logo greier er såååå 1998 (eller 2004?) uansett, bort med den!
Sist endret av Leroy; 6. mai 2007 kl. 23:59.
Sikkerhetsklarert
Vet ikke om det er nevnt, men Nettbutikken burde jo ha en egen knapp på menyen.
Og nettbutikkens design er jo ikke likt som hovedsiden, det mangler helhet.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
* Det ser merkelig ut meg glossy-utseende på knapper uten at bakgrunnen står i stil. Gulfargen på den aktive knappen passet seg heller ikke så godt.

* Muligens en litt mindre skrikende bakgrunnsfarge?

* Kunne gjerne hatt mer margin til venstre på logo og teksten under logo. Slik at den ble liggende midt mellom kanten og hovedteksten kanskje. evt. hatt litt mindre margin på den.

* Bruke litt bedre fargenyanser på lenker? Og hvorfor forskjellige farger (gul/rød)?

* Den animerte gifen som brukes, bør du fjerne umiddelbart.

* Gjerne mer luft mellom den nederste teksten og bunnen av siden.

* Ikke la nettleseren resize grafikken på siden. Det blir bare seende jævlig ut.

* Kontakt-teksten bør utheves bedre, og få mer luft fra bildene.

* Gjør noe med nettbutikk-lenken. Grafikken som er brukt der forteller meg veldig lite. Og hvor en lysegrå bakgrunn på teksten?
Tang0's Avatar
Trådstarter
Ny versjon nå da.
har fjernet .gif`en som fikk mye pepper her
ny bakgrunnsfarge. ( å jeg vet att knappene i menyen får den gamle gulfargen fortsatt, dette skal fikses.)

z0p hvordan får jeg nettleserene til å ikke resize grafikken?
Gi meg varer for 3000.- så skal jeg rette opp alle skrivefeila på siden.
Sist endret av DonTomaso; 7. mai 2007 kl. 18:44.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
TangO: resize med din favoritt bildebehandler og ikke sett width/height på bilde-tagene
Tang0's Avatar
Trådstarter
Sitat av DonTomaso
Gi meg varer for 3000.- så skal jeg rette opp alle skrivefeila på siden.
Vis hele sitatet...
kommer ann på hvor mange det er?
Språket, både formulering og rettskriving.
Knappene på menyen, startsiden med stor S og de passer generelt dårlig inn.
Gule linker på hvit bakgrunn er vanskelig å lese.
Bildet på høyre side (besøk vår nettbutikk) var veldig anonymt.
Setningen under logoen MÅ gjøres noe med. Hva med å sette inn noen punktum i stedet for alle kommaene?

Hva med å linke til varene dere har rabatt på? Slik at når jeg trykker på overskriften blir jeg ført videre til de delene i nettbutikken. Det samme gjelder sponsingen. Jeg vil trykker på overskriften, ikke lete meg fram i menyer.

Og nei, det er ikke noe som heter nullfire til nullåtte mai. (4. til 8. mai/ kampanjene gjelder fra 04.05.07 til 08.05.07)

Hvorfor kan jeg ikke markere Betegnelsene deres? Språket der burde forsåvidt også gjøres noe med. Personlig hadde jeg ikke brukt = i en slik sammenheng.
Du burde skape avstand fra mailen og steds plasering helt nederst på siden. Man ser den nesten ikke. Du burde også tenke på hvilken ord du skriver eks. kjærra, sleng gjerne...

kr,sand, Skrives det ikke kr.sand
Ser ut som det meste er dekket på webfronten så får legge inn et varetips isteden. Så dere har styling til s13 og s15 (Nissan 200sx) men mangler s14/s14a. s15 finnes knapt i Norge og det finnes kanskje 3 s13 uten styling. s14 derimot hadde sikkert solgt endel, blant annet til meg til rett pris
Tang0's Avatar
Trådstarter
Mith: takk for tipsene, men jeg kan markere helt fint både i FF og IE. Dog så er markeringen veldig lys i FF, hva dette skyldes aner jeg ikke :S

Marcen: noe er gjort

ZpiFF: takk for att du kikker Vi holder som sagt på å legge inn produkter, og til S14 har vi 30-40 produkter som skal legges inn. Men det er også hundrevis andre produkter som skal inn, så det vil nok ta litt tid dessverre.

Takk for alle tipsene, kjempegod respons. siden er blitt en del hakk bedre pga små ting som dere så med en gang.