Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1090
Her er greia. Mine foreldre har startet et aksjeselskap innen utvelgelse av ledere. De vil ha meg til å lage/opprette en hjemmeside for dem. Jeg har svært lite erfaring innen det å lage hjemmesider. Jeg har redigert templates, satt opp php-nuke og ellers prøvd meg litt frem i photoshop. Koding har jeg null peiling på. Har Dreamweaver, men har så vidt prøvd det.

Hva skal jeg gjøre? Skal jeg bruke en ferdig-template? Skal jeg bruke php-nuke? Eller skal jeg rett og slett lage alt selv, noe som vil ta meg fryktelig lang tid?!!

Jeg vet folk vil si at jeg burde gjøre det selv, men det er ikke veldig lett og jeg trenger en side som ser profesjonell og bra ut.

Hvilke tips har dere å komme med?

På forhånd takk for svar.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Unngå php-nuke. PN har sikkerhetshol i fleng. Eg ville gått for Joomla, eller eZ med tilhøyrande templates.
Det beste hadde vært å lage ihvertfall designet selv viss du har mulighet. Egentlig kodingen også. Du kjenner vel noen som kan kode litt?
Liker ikke ferdig templates. Det er bare kjedelig når det kan hende at 100 andre har akkurat det samme.
Om du skal ha en side som er professionell og ser bra ut så må du nok leie inn folk.
Store firma i Norge tar ikke oppdrag under 100 000 kr, men det finnes mange gode enkeltmannsforetak som gjør dette betraktelig billigere.
Må nok regne med 15-20 000 eller mer.

PS: Har du ikke gjort dette før så ikke begi deg ut på noe så stort med en gang, send den heller videre til noen som har gjort det før.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av kristoffer2200
Det beste hadde vært å lage ihvertfall designet selv viss du har mulighet. Egentlig kodingen også. Du kjenner vel noen som kan kode litt?
Liker ikke ferdig templates. Det er bare kjedelig når det kan hende at 100 andre har akkurat det samme.
Vis hele sitatet...
Kode sjølv? Kvifor det? Er det ikkje betre å bruke eit kjent produkt der du ikkje er den einaste som ser etter sikkerhetshol? Lage design er eg forsåvidt einig i, men å kode sjølv er idioti. Det blir i beste fall å lage noko som er dårlegare enn eZ/Joomla, og som ikkje kan gjere like mykje, misser support dersom du skulle slutte å kode etc etc.
kan kanskje hjelpe deg å lage en template hvis du finner ut at du vil bruke joomla
Det første du må tenke på er hva slags side det er snakk om, og hvorvidt du faktisk evner å gjøre det selv.

Du kan selvsagt sette opp en nuke side, men det er (som nevnt noen ganger, ikke nødvendigvis en god ting) Er det bare snakk om en enkel informasjonsside så kan du helt fint gjøre det selv, ved å kikke litt på "CSS page designs" som ligger i DW. Disse er enkle å bygge videre på / endre om du har litt erfaring med kode...

Jeg har hjulpet noen organisasjoner sette opp webside, noen med phpnuke og noen har jeg kodet/designet selv. Hele poenget er å se an behovet til kunden din!

EDIT: om det skulle være av interesse kan jeg vise deg noen av prosjektene mine, og eventuelt dele mine erfariger med deg. Send meg PM (tar kvelden nå, så svarer i morgen )
Sist endret av Cikey; 20. juni 2006 kl. 01:29.
Kan sikkert ta jobben jeg, holder egentlig på med en side til meg selv akkurat nå (se http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=67083) , men utsetter gjerne det for en betalende kunde. Prisen kommer jo litt an på hva slags side det er snakk om, men fra ca 5-6000,- (ex. mva) for noe helt enkelt, og oppover avhengig av hvor avanserte greier det er snakk om (for de fleste bedrifter vil det holde med noe i 5-10000kr-klassen) Blir det for stort for meg alene, så har jeg gode kontakter enten det gjelder de fleste typer programmeringsspråk, flash, tekst, foto og det meste annet.

Send en mail (torstein@repeat.no) eller pm hvis det er interessant, så sender jeg over noen arbeidsprøver/andre prosjekter.

PHP-nuke vil jeg forøvrig på det aller sterkeste anbefale å holde dere så langt unna dere bare kan, samme hva dere ender opp med å gjøre. Har aldri vært borti maken til en uproff og elendig løsning.
Sist endret av atomet; 20. juni 2006 kl. 02:02.
Trådstarter
Takk for tipsene, men jeg har lovet foreldrene mine at jeg skal ordne hjemmeside. Ikke at jeg skal kjøpe en side. Det er forresten et veldig lite firma som består av mora og faren min. Er ikke noe stort selskap, så det blir ikke aktuelt å bruke mange tusen på en hjemmeside. Selv kan jeg redigere å oppdatere siden, det jeg trenger er et design. Jeg skal sjekke litt.