Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 4166
Hei driver for øyeblikket å lanserer en ny nettside.
Har kjøpt et theme som heter Karma og er veldig fornøyd. Jeg ønsker å lage en "landing page" der ikke header (navigation) og footer skal vises. Jeg har lest rundt om på andre forum men vet ikke hvordan jeg kan fjerne kun fra en enkelt side.
Noen her som har en ide hva jeg kan gjøre?
Sikkerhetsklarert
Hvilket rammeverk bruker du ? (wordpress, drupal, joomla etc..)
Sitat av Pjukern Vis innlegg
Hvilket rammeverk bruker du ? (wordpress, drupal, joomla etc..)
Vis hele sitatet...
Bruker wordpress
- Gå til wp-content/themes/karma og finn filen som beskriver page-templaten, sannsynligvis heter den noe sånn som page.php. kopier denne til f.eks landing.php
- Rediger bort uønskede elementer i landing.php
- Lag en side i admin-panelet til wordpress, velg at akkurat denne siden skal bruke landing page-templaten istedet for den vanlige page-templaten
- I admin-panelet til wordpress velger du så at besøkende skal sendes til siden du opprettet i forrige steg i stedet for rett til blogginnleggene

Om dette er helt uforståelig: les dokumentasjon på http://codex.wordpress.org/
Sitat av moridin Vis innlegg
- Gå til wp-content/themes/karma og finn filen som beskriver page-templaten, sannsynligvis heter den noe sånn som page.php. kopier denne til f.eks landing.php
- Rediger bort uønskede elementer i landing.php
- Lag en side i admin-panelet til wordpress, velg at akkurat denne siden skal bruke landing page-templaten istedet for den vanlige page-templaten
- I admin-panelet til wordpress velger du så at besøkende skal sendes til siden du opprettet i forrige steg i stedet for rett til blogginnleggene

Om dette er helt uforståelig: les dokumentasjon på http://codex.wordpress.org/
Vis hele sitatet...

Tusen takk for hjelpen fikk det til!