Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 9207
Antar at skype ip resolvers ikke er ukjent for dere, man skriver inn
skype brukernavnet, trykker enter, og får IP adressen til brukeren.

Her er en ny en:
http://www.karamell.nazuka.net:85/

Det fins andre, men denne er best fordi:
* den er veldig rask
* den gir deg dns oppslag slik at du kan se hvilken internettleverandør f.eks
* den pinger målet, noe som kan hjelpe med å avklare om brukeren er online
* den viser geografisk beliggenhet (sånn ca. avgrenset til hvilken by)
* har også en bot som lar deg sende anonyme meldinger via skype

Masse muligheter for trolling eller annet m.a.o.
Sitat av KOCMOHABT Vis innlegg
Antar at skype ip resolvers ikke er ukjent for dere, man skriver inn
skype brukernavnet, trykker enter, og får IP adressen til brukeren.

Her er en ny en:
http://www.karamell.nazuka.net:85/

Det fins andre, men denne er best fordi:
* den er veldig rask
* den gir deg dns oppslag slik at du kan se hvilken internettleverandør f.eks
* den pinger målet, noe som kan hjelpe med å avklare om brukeren er online
* den viser geografisk beliggenhet (sånn ca. avgrenset til hvilken by)
* har også en bot som lar deg sende anonyme meldinger via skype

Masse muligheter for trolling eller annet m.a.o.
Vis hele sitatet...
Det som er synd er at ingen datageni med vettet i behold vil bruke dette her, mest fordi det ikke fins et hackeprogram hvor alt du trenger å gjøre er å skrive en input og trykke enter.

(Ja, jeg vet at dette ikke er et hackeprogram)
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Vell jeg synes den var grei, kom meg inn på en venns private minecraft server, takker
Trådstarter
19 3
Det er ikke et program, alt er på websiden, sorry for misforståelsen, ikke snakk om noe downloading her
Du bare skriver inn skype brukernavnet i tekstfeltet på websiden.

Faktisk er det ikke hacking heller, at du har ip-addressen til noen er ikke det samme som at du har hacket dem
(men du kan jo skremme dem godt da, når du forteller dem at du har ip-adressen deres hehe)
Takk! Booteren min har ikke en skype IP resolver så dette er perfekt
Trådstarter
19 3
Tviler på at den er like bra eller har ovenfornevnte ekstrafunksjoner?
Hakke peiling. Men du/dere kan bruke den som backup hvis den andre er nede. Har en kamerat som har peiling på de greiene der og det er masse resolvers som plutselig ikke funker i en periode eller bare ikke funker helt random.

Kan brukes som backup, just in case
Trådstarter
19 3
Grunnen til at mange av dem plutselig ikke funker i en periode er ganske enkel, mange websider som tilbyr
skype resolving bruker api som kommer fra samme leverandør, så når leverandøren har bugs, bryter alle
sidene sammen umiddelbart. Nå har det jo kommet noen sider ala den du posta som bruker flere api's
slik at de sikrer seg ytterligere. Den jeg postet bruker ikke api til noen andre, den kjører egen api som
ikke er kopiert fra andre (les om det i tråden som det er link til på websiden)
Hva kan man gjøre med en IP-adresse fra Skype? Kan jeg f.eks. Bruke LOIC for å DoS'e en person?
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Hva kan man gjøre med en IP-adresse fra Skype? Kan jeg f.eks. Bruke LOIC for å DoS'e en person?
Vis hele sitatet...
Tror ikke loic funker på privatpersoner, den sender http-requests tror jeg. Derfor er loic bare mot webservere. UDP-flooding er vel bedre.
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Hva kan man gjøre med en IP-adresse fra Skype? Kan jeg f.eks. Bruke LOIC for å DoS'e en person?
Vis hele sitatet...
De fleste kjøper seg dritt bootere på hackfoums og finner ipn til folk via skype to ip resolver
Sist endret av paddus; 3. mars 2013 kl. 14:48.
Trådstarter
19 3
Er man interessert i å gjøre innbrudd kan man portscanne og se om det fins noen muligheter, f.eks komme inn på
routerens kontrollpanel og endre DNS innstillingene slik at du kan styre nettrafikken deres, eller f.eks angripe
upnp (mange routere tillater upnp tilkoblinger som kommer fra utenfor LAN).

Det er ikke nødvendig å gjøre skade for å ha det gøy, som brillesheik lenger opp i tråden f.eks kom seg inn på
en privat spillserver vha skype resolver, booting er en uting. Er jo også veldig greit å kunne se ca. lokasjon
og vite om din kjære er på firmareise til trondheim eller i virkeligheten på puletur hos elskeren i london f.eks. Du kan ha
vnc satt opp på mordi sin pc og koble til for fjernhjelp når som helst hvis du får ip sporenstreks via skype resolver.
Det er sikkert mange flere bruksområder som ikke innebærer å gjøre skade, var bare noen ideer.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Genialt funn! Takk
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av KOCMOHABT Vis innlegg
Er man interessert i å gjøre innbrudd kan man portscanne og se om det fins noen muligheter, f.eks komme inn på
routerens kontrollpanel og endre DNS innstillingene slik at du kan styre nettrafikken deres, eller f.eks angripe
upnp (mange routere tillater upnp tilkoblinger som kommer fra utenfor LAN).

Det er ikke nødvendig å gjøre skade for å ha det gøy, som brillesheik lenger opp i tråden f.eks kom seg inn på
en privat spillserver vha skype resolver, booting er en uting. Er jo også veldig greit å kunne se ca. lokasjon
og vite om din kjære er på firmareise til trondheim eller i virkeligheten på puletur hos elskeren i london f.eks. Du kan ha
vnc satt opp på mordi sin pc og koble til for fjernhjelp når som helst hvis du får ip sporenstreks via skype resolver.
Det er sikkert mange flere bruksområder som ikke innebærer å gjøre skade, var bare noen ideer.
Vis hele sitatet...
Jasså, kan du nevne mer enn en routermodell som tillater tilgang til webadmin eller telnet/ssh via wan by default?

Og såvidt meg bekjent er det ingen modeller som tillater å åpne via upnp fra andre sider en lan..

Men opplys meg gjerne.

Når det kommer til fjernhjelp har da dette vært integrert i Windows i over ti år, omtrent like lenge siden folk kjørte vnc på Windows.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Og såvidt meg bekjent er det ingen modeller som tillater å åpne via upnp fra andre sider en lan..

Men opplys meg gjerne.
Vis hele sitatet...
Er ikke så lenge siden denne utgivelsen kom ut. Rapid7 fant at 2.2% av alle IPv4-adresser (rundt 81 millioner) svarte på UPnP discovery requests. Det er ikke bare routere involvert, men ganske mange millioner enheter fordelt på et par hundretalls ulike produkter.

Siden routere oftest kommer med ISPen så vil jeg anta at det er store variasjoner i antall sårbare modeller fra land til land, og ikke mange i Norge vil være i noen fare.
Sist endret av Dyret; 5. mai 2013 kl. 00:46.
Sitat av Dyret Vis innlegg
Er ikke så lenge siden denne utgivelsen kom ut. Rapid7 fant at 2.2% av alle IPv4-adresser (rundt 81 millioner) svarte på UPnP discovery requests. Det er ikke bare routere involvert, men ganske mange millioner enheter fordelt på et par hundretalls ulike produkter.

Siden routere oftest kommer med ISPen så vil jeg anta at det er store variasjoner i antall sårbare modeller fra land til land, og ikke mange i Norge vil være i noen fare.
Vis hele sitatet...
En fyr fant det samme med telnet porter

http://bit.ly/interscan
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Dyret Vis innlegg
Er ikke så lenge siden denne utgivelsen kom ut. Rapid7 fant at 2.2% av alle IPv4-adresser (rundt 81 millioner) svarte på UPnP discovery requests. Det er ikke bare routere involvert, men ganske mange millioner enheter fordelt på et par hundretalls ulike produkter.

Siden routere oftest kommer med ISPen så vil jeg anta at det er store variasjoner i antall sårbare modeller fra land til land, og ikke mange i Norge vil være i noen fare.
Vis hele sitatet...
Interessant artikkel, men de referer kontant til "exposed" devices, jeg ser ingen referanse til enheter som har denne exploiten fra WAN siden (sålangt jeg vet er det ingen enheter som svarer på WAN med uPNP iallefall), og de fleste exploitene som er nevnt i bunnen er identifisert for over 5-8 år siden.

Basert på den teknologiske erotikken i norge hvor dagens shitkids ikke klarer å ha et produkt lengere enn ett til to år ville man tro slike produkter med slike exploits ville være long gone, når det er sagt, de eneste tilfellene hvor LAN-siden er eksponert til internett vil jo også være hvor brukeren er en total løk og har bridget uten å tenke på NAT \ firewall eller kobler enheter på egne porter dedikert til direkte aksess til internett uten å tenke på firewall.
(ser man på dette forumet burde det være tilfelle ofte, men jeg betviler på impact i norge er mer enn 0.2-0.3% av alle husstander på maksimumsbasis).

Man må jo heller ikke glemme at verdens største land IP-messig (USA) som har 35% av alle verdens IP-adresser har utrolig mange leverandrører av eldgammel teknologi (direktekoblet på nett) som gjør at dette tallet kan være ganske skewed også.
Resolvere er geniale
Har laget en egen. Du finner den på resolvemyskype.com
EDIT: Den fungerer ikke atm, men fikser den asap
Sist endret av PyroFisH; 5. mai 2013 kl. 15:17.
Liker designet
▼ ... over en uke senere ... ▼
heh !!!!
udp stressern moste modemet til kompisen min, han måtte restarte modemet for å komme på nett igjen.
Sitat av hoarscack Vis innlegg
heh !!!!
udp stressern moste modemet til kompisen min, han måtte restarte modemet for å komme på nett igjen.
Vis hele sitatet...
Meget til hacker du er da
Hva snakker du om? udp stress er ikke hacking, og det jeg skrev var ikke ment som skryt.
Det jeg skrev var en tilbakemelding på linken med skype resolver som trådstarter la inn, den har udp stress funksjon.
Sådeså.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Noen som vet av en skyperesolver som virker?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av crushed ice Vis innlegg
Noen som vet av en skyperesolver som virker?
Vis hele sitatet...
Har et program som fungerer ganske bra og har enda flere muligheter innen for Skype. Brukte en skyperesolver som virker (brude i hvertfall) før:
http://resolveme.org/