Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2131
Hey! Jeg driver en youtube-kanal med let's plays osv, og tenkte å lage en hjemmeside til den.
Jeg har allerede et domene, (.com) men mangler hosting.
Hvilken hosting anbefaller dere? (Ikke host1, i.o.m. at den er litt overpriset if. til mitt budsjett). Trenger ikke være norsk, bare den er lokalisert i Europa.

2:
Har dere noen tips til hva jeg burde bruke som system eller noe sånn?
Skal ha en enkel side som har flere "tabs" som linker videre til kanalen, forumet osv.. Litt fint design, som også kanskje kan vise den nyeste videoen.

3: hvor mye penger burde jeg legge inn i dette? Jeg kan det meste selv, så jeg trenger ikke ansette en "Proff".

Oftopic:
Gratulerer med dagen!
Sist endret av Erlendman; 17. mai 2012 kl. 13:25. Grunn: 17. mai hilsen
One.com er en helt grei webhost med ganske billige priser.
Gitarist
Erlendman's Avatar
Trådstarter
Sitat av Dimergon Vis innlegg
One.com er en helt grei webhost med ganske billige priser.
Vis hele sitatet...
Sikker?
Har hørt masse dritt om dem her på forumet, men takk! Skal se litt på den!
Sist endret av Erlendman; 17. mai 2012 kl. 13:28.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
1. Host1 er vel ikke så dyr, men hva med godaddy elns.?

2. Wordpress! Lett å sette opp med fine presets og themes å finne på nettet.

3. Tja, ett par hundringser.
Tja hvorfor ikke bare sette opp en webserver/lamp oppsett?
Gitarist
Erlendman's Avatar
Trådstarter
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
1. Host1 er vel ikke så dyr, men hva med godaddy elns.?

2. Wordpress! Lett å sette opp med fine presets og themes å finne på nettet.

3. Tja, ett par hundringser.
Vis hele sitatet...
Har tenkt på Wordpress og Joomla..
Joomla er jo litt merkelig tror jeg, så tror jeg skal kanskje gå for Wordpress.
Jeg finner forresten bare Blogg-design til wordpress, me..

Har brukt godaddy før, og det er der jeg har domenet. De er litt treige, så skal se om jeg finner andre sider først!
Har sett på Hostgator og one.com som en over foreslo.
Takk!

Sitat av wtf1337 Vis innlegg
Tja hvorfor ikke bare sette opp en webserver/lamp oppsett?
Vis hele sitatet...
Har ikke pc eller nett som er oppe hele tiden...
Hostgator så får du mye plass med serverne er utrolig trege, pga hosta i usa etc.
Gitarist
Erlendman's Avatar
Trådstarter
Sitat av wtf1337 Vis innlegg
Hostgator så får du mye plass med serverne er utrolig trege, pga hosta i usa etc.
Vis hele sitatet...
Åja.. Takk for at du sa ifra!

Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Kan se om jeg kan finne ett når jeg kommer hjem
Vis hele sitatet...
Herlig! :-)


Hvis dere ser på denne siden
http://brenybeast.com/

Går det ann å få til noe slikt i wordpress?
http://www.generityhost.com/

Denne da?

http://www.webforumet.no/forum/wordp...templates.html er da sikkert noe her du kan bruke
Sist endret av Rabbern; 17. mai 2012 kl. 13:44.
Kan anbefale fosty. Drives av et aktivt medlem her på bruket.
Gitarist
Erlendman's Avatar
Trådstarter
Heyho! Jeg vil helst ha et litt kjent hostingfirma, så One.com, er noe jeg tror jeg går for..
Med mindre noen har noen andre å foreslå!

Leter fortsatt etter et design, evt om jeg klarer å lage et selv til Wordpress.
HVis du vil ha noe som er holdbart, så velger du host1.
One.com er helt ok hvis du ikke kan noe og bare vil teste for å lære. Tror one.com er greit til ditt bruk, men hvis det blir noe seriøst ut av det, så ville jeg byttet til host1.
Sitat av Erlendman Vis innlegg
Sikker?
Har hørt masse dritt om dem her på forumet, men takk! Skal se litt på den!
Vis hele sitatet...
Jeg har også hørt diverse om de, men jeg har aldri hatt noen problem.
Du har sikkert allerede valgt, men kan anbefale www.hosting24.com. Aldri opplevd noe dårlig med dem, raskere servere og det beste er jo ''30 days money back garantuee, no questions asked''. Verdt et forsøk .
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Erlendman Vis innlegg
Heyho! Jeg vil helst ha et litt kjent hostingfirma, så One.com, er noe jeg tror jeg går for..
Med mindre noen har noen andre å foreslå!

Leter fortsatt etter et design, evt om jeg klarer å lage et selv til Wordpress.
Vis hele sitatet...
Har selv brukt One.com i lang tid, og vil ikke anbefale deg å bruke dem. Serverne deres er ofte nede (hvertfall et par ganger i uken) og det er ganske store begrensninger på hva man kan bruke serveren til. Sjekk ut host1.no, har selv fått den anbefalt av folk her på forumet, og folk her vet som regel hva de snakker om.
Sitat av Erlendman Vis innlegg
Sikker?
Har hørt masse dritt om dem her på forumet, men takk! Skal se litt på den!
Vis hele sitatet...
Har brukt one.com i over ett år nå. veldig fornøyd, men Cp suger.
Hadde jeg kjøpt webhosting i dag hadde jeg gått for ibwsolutions.com
VELDIG billig, og VELDIG bra!
Snakk om UNLIMITED hosting for 2 dollar måneden. Ja, 2 dollar! Det er veldig bra customer support, og sidene loader veldig bra.

Med mindre du er en SQL guru, og kan en del PhP, CSS, JS, HTML5 osv. burde du kjøre på med WordPress. Hvilken som helst idiot kan mekke det lett.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Hva med Google Cloud? Det er gratis, og du kan koble ditt eget domene opp mot de. De har også single sign-on for en hel haug av tjenester. Deriblant blogspot, youtube, etc, som du kan bruke til å hoste nettsiden igjennom skyen koblet til ditt eget domene. Der kan du også lage egne sider slik du selv ønsker (html-editing) i tillegg til å ha den vanlige bloggfunksjonaliten. Her får du også kobling mot sosiale medier med +1, likes, tweets og whatnot.

Har selv brukt Google Cloud til mitt eget domene i over ett år, og jeg er svært fornøyd. Hoster alt fra e-post, nettsider, kalendere, fillagring, telefonlister, tekstbehandling og alt er alltid tilgjengelig fra alle PCer jeg bruker, samt telefon.
Sist endret av m0b; 11. juni 2012 kl. 12:49.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Gitarist
Erlendman's Avatar
Trådstarter
Halla! Har forsåvidt funnet hosting osv nå, men nå trenger jeg litt hjelp fra dere, igjen :P

Har som sagt lyst på en nettside der jeg kan vise den nyeste videoen i en rute, og at den linker til f.eks facebooken, et forum, osv.. Kan wordpress gjøre dette? Isåfall, vet dere om en mal jeg kan jobbe etter?