Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1064
Goood ettermiddag!

Sitter her å pusler i DW og prøver å finne en lett løsning for at footeren skal sitte nederst på siden når jeg scroller. Altså at den "følger" med scrollen. Ganske simpelt forklart håper jeg på.

Er det noen som har en enkel metode å gjøre dette på? Er litt frustrert når alt står om wrapper og width 100% rundt omkring.

-Pix
Vet ikke helt hvordan man gjør det akkurat i Dreamweaver, men det du leter etter er nok «position: fixed;».
ta den ut av wrapper
position: fixed; bottom: 0px;
?
Sist endret av norboost; 1. mai 2012 kl. 19:35.
Det som er, den skal ikke sitte i bånn av siden, men følge etter da det scrolles i bånn av hva man kan se da det scrolles. Og jeg har ikke wrapper liker ikke å bruke det og har prøvd fixed men ingenting skjer.

Og prøvde med bottom, da forsvant hele skitten
Sønn av kongen
Ru11er's Avatar
Tja, det skal fungere ved å bruke fixed.

#footer {
position: fixed;
div. andre koder
}
Vis hele sitatet...
Den vil fremdeles ikke fungerer. Jeg klarer helt fint å kode men skulle prøve noe nytt. Noe den ikke vil.
Hvis du legger ut link til siden/koden her er det lettere for oss å hjelpe deg.
Fikk det sånn ca til selv Men kan legge ut det jeg sliter med da jeg kommer hjem igjen. Er fortsatt noe av det samme

Har klart å fikse alt sammen nå! Så no more need for helpz
Sitat av Little Pixie Vis innlegg
Fikk det sånn ca til selv Men kan legge ut det jeg sliter med da jeg kommer hjem igjen. Er fortsatt noe av det samme

Har klart å fikse alt sammen nå! Så no more need for helpz
Vis hele sitatet...
I god forumånd er det kanskje en ide å forklare oss andre hva løsningen var?
Vel, jeg måtte tydlighvis legge en div som fks "footerboksen" som en del av content for å få den til å sitte fast da det scrolles. Den nektet å gjøre det i footer'n. Så da fungerte det. Men jeg vet ikke enda om det vil fungere da man får en annen skjerm enn det jeg har. Det er det som står igjen.
Noe slikt du er ute etter? http://jsfiddle.net/uBPZe/
Har funnet løsningen så er ikke ute etter noe mer nå men ellers takk!