Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1936
Hei
Kom over denna passordlista:
http://djtechnocrat.blogspot.com/200...wikipedia.html
...Kort sagt inneholder den samtlige ord som finnes på wikipedia (alle språk). Dette virker jo genialt, med tanke på at det ikke er mange gode norske lister;D

Eneste problemet er bare at når jeg kjører den i Cain kommer alle nordiske bokstaver o.l. Opp som andre sære bokstaver som à (eks. Besøk virker som blir besÃk).

Noen som vet hvordan man kan fikse ordlista evt. hvordan jeg kan lage en ny en på egenhånd?;D
Endre tegnsettet som brukes i ordlista til et som Cain skjønner.
timon's Avatar
Trådstarter
Sitat av jokke91 Vis innlegg
Endre tegnsettet som brukes i ordlista til et som Cain skjønner.
Vis hele sitatet...
var på en måte det jeg tenkte på da...men hvordan gjør man det?
Det kan du gjøre i Notepad, men der har du ganske få valg. Med en mere avansert teksteditor har du ofte en eviglang liste med tegnsett. Hvis ikke UTF-8 funker, kan du prøve ISO-8859-1 (latin1).
Sitat av jokke91 Vis innlegg
Det kan du gjøre i Notepad, men der har du ganske få valg. Med en mere avansert teksteditor har du ofte en eviglang liste med tegnsett. Hvis ikke UTF-8 funker, kan du prøve ISO-8859-1 (latin1).
Vis hele sitatet...
ISO-8859-15 har funket for meg

finner dog ingen plass å laste ned, den ene linken der er "død"
Sitat av VivaLatrina Vis innlegg

finner dog ingen plass å laste ned, den ene linken der er "død"
Vis hele sitatet...
Den funka for 5 min siden, men google translate sier ;

Kode

Tjenesten for å sende filer http://dl.free.fr 
For mange spor brukes 

Etter altfor mange overgrep som avbryte tjenesten, ble det bestemt at: 
1 spor av nedlastede / IP / arkiv 
5 plasser max / IP / maskin
Men jeg kan sikkert laste filen opp et annet sted når nedlastingen min er ferdig hvis det er noen som ønsker det må bare vente litt..nedlastingen ligger på 13.5 kB/s (!)
Sitat av Asoke Vis innlegg
Den funka for 5 min siden, men google translate sier ;

Kode

Tjenesten for å sende filer http://dl.free.fr 
For mange spor brukes 

Etter altfor mange overgrep som avbryte tjenesten, ble det bestemt at: 
1 spor av nedlastede / IP / arkiv 
5 plasser max / IP / maskin
Men jeg kan sikkert laste filen opp et annet sted når nedlastingen min er ferdig hvis det er noen som ønsker det må bare vente litt..nedlastingen ligger på 13.5 kB/s (!)
Vis hele sitatet...
ah, tenkte ikke på den muligheten :P

hvis du har litt linje, kan du jo kanskje slenge opp en torrent en plass?
timon's Avatar
Trådstarter
fant et par mirrors på bloggen til vår franske venn som har laget lista.

Men jeg har enda ikke klart å få alle orda til å bli riktig rendra i Cain. Kjørte den igjennom Textpad. Den er omtrent den eneste text editoren jeg har funnet som klarer å åpne fila pga. størrelsen. Der fikk jeg ganske enkelt bare beskjed at programmet måtte konvertere formaet, uten at det utdypte noe...Men det fiksa noen av orda, men ikke på langt nær alle...

Forstår ut fra det jokke91 sier at jeg må få konvertert fila til utf-8 eller ISO-8859-1. Noen forslag til hvilke programmer jeg kan bruke til det?

Og når det først er snakk om ordlister... har rundt 15GB med lister på harddisken. Kunne tenkt meg å få satt sammen disse til en kjempeliste... hvordan kan jeg gjøre det (sortering og fjerning av duplikater)?:P

Edit: Ser nå på bloggen at det står at lista allerede er i UTF-8-format... er det Cain som ikke er i stand til å lese den da??;D

Har fått mekka en stor liste nå;D nøkkelord: linux...
hvis noen skulle ønske å gjøre det samme kan man bare åpne et shell og gjøre følgende:
1. Putt alle listene du vi sette sammen i en mappe; her kalt "passord".
2. cd inn i mappa:

Kode

cd /home/ubuntu/passord/
3. Sette sammen filene:

Kode

cat *.* > /home/ubuntu/ny_liste.txt
4. Sortere lista alfabetisk samt fjerne alle duplikater

Kode

cat ny_liste.txt | sort | uniq  > ny_og_sortert_liste.txt
Det siste punktet kan by på problemer om du kjører linux fra minnepenn eller cd fordi den lagrer en midlertidig utgave av lista i /tmp/ og lista kan fort vekk bli større enn diskplassen...

Hvis noen lurte så endte den nye lista opp med å veie 7.6GB
Sist endret av timon; 21. oktober 2009 kl. 19:59.