Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 2023
Hei

Jeg har en MacBook Pro (Retina, 13-inch, mid 14) med 3 GHz i7 prosessor, 8GB minne samt et Intel Iris 1536 MB grafikkort. Alikevell har jeg store problemer med lagging når jeg spiller Football Manager 2018, som har disse kravene til specs:
Processor: Intel Core 2 – 1.8 GHz or higher
Memory: 2 GB RAM
Graphics Cards: Cards equal to or better than the following:
Intel GMA X4500
NVIDIA GeForce 9600M GT
AMD/ATI Mobility Radeon HD 3650
256MB VRAM
OpenGL 2.1 compliant

Jeg har som regel ingenting annet åpent enn mailen og steam, akkurat som når jeg spilte FM17, som hadde disse kravene:
CPU: Intel Pentium 4 Intel Core AMD Athlon 2.2GHz+
CPU SPEED: Info
RAM: 2 GB
VIDEO CARD: NVIDIA GeForce 8600M GT AMD/ATI Mobility Radeon HD 2400 Intel GMA X3100 256MB VRAM

Klarer ikke å skjønne hvordan det kan være helt latterlig stor forskjell på disse to spillene. Jeg har jo også ca. halve harddisken ledig.. Visst det er noen her som har peilig på hva som gjør at det går så latterlig mye tregere på FM18 kontra 17 hadde jeg blitt takknemlig for svar.
Etter de spesifikasjonene du oppgir så tyder det på att grafikk kortet dit blir for veikt, det er ett lite stykke mellom grafikkort kravene til de to spillene.
Hvis du har Iris Pro 6100 så er det bare med ett skrik det oppfyller minstekravet til FM18.
Hvis Intel Iris er helt oppunner grensa men går greit på FM17 så er det ikke rart det lagger på FM18, regner med att din Mac ikke er "ubrukt". All elektronikk blir desverre slitt med årene.
Prøvd å satt ned skjermoppløsningen eller oppdateringsfrekvensen?
Ett alternativ kan være å ta en reinstallasjon, fjerne allt og legge inn OSX på nytt, da vil ingenting "hemme" maskinen å yte max.