Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 2431
Hei,
har lett etter en SSH-Tunneling guide i 2 dager nå, uten å finne en som funker.
Har prøvd en med PuTTy og FreeSSHd, men fekk ikke det til.
Håper noen her kan hjelpe meg med dette. Trenger dette pga. jeg vil spille av sanger på Spotify i friminuttene på skolen, men har ikke annledning siden de har så god brannmur.
Dette er guiden jeg prøvde på forresten; http://www.defblog.se/permalink/2018.html
Men mislykktes :/

Håper noen har tid til å hjelpe meg med eventuelle problemer som kan oppstå Har forrresten Windows XP på den som skal stå hjemme, og Windows Vista på den jeg skal bruke på skolen.

Takker for alle svar,
Taffer
Sist endret av Taffer; 8. september 2009 kl. 13:27.
ssh -L {port-du-vil-bruke-til-sshtunnel}:IP-til-maskin-du-skal-opprette-tunnel-til:{port-på-maskin-du-skal-opprette-tunnel-til} {hostduskaltunneleregjennom}

F.eks ssh -L 5900:10.0.0.4:5900 195.159.0.100

Da logger du inn på SSH på 195.159.0.100, oppretter en tunnel på port 5900, du vil da kunne få tilgang til port 5900 på 10.0.0.4 på lokalnettet ved å bruke "localhost:5900" som hostname.

Kutt ut "{}" seff.
Taffer'n
Taffer's Avatar
Trådstarter
Skjønte ikke dette helt, som nevnt over har jeg Windows på begge PC'ene og dette ser ut som en Linux kommando?
Sitat av Taffer Vis innlegg
Skjønte ikke dette helt, som nevnt over har jeg Windows på begge PC'ene og dette ser ut som en Linux kommando?
Vis hele sitatet...
Mest sannsynlig ment til å skrives i command prompt (kjør: cmd)
Du må fortelle oss hva det var du ikke fikk til for at vi skal kunne hjelpe deg.

Jeg vil uansett anbefale deg å kjøre freeSSHd på port 443 fordi 22 nesten helt sikkert er blokkert på skolen din.
For at du skal få kontakt med PCen din hjemme må du forwarde porten du bruker (22 eller 443) i routeren.

Sitat av AleXzorZ Vis innlegg
Mest sannsynlig ment til å skrives i command prompt (kjør: cmd)
Vis hele sitatet...
Nei, det lar seg dessverre ikke gjøre i Windows. Der må trådstarter følge instruksjonene i guiden for putty. Det gjør samme nytten.
Sist endret av Mullah; 8. september 2009 kl. 15:11.
Jeg kan forresten nevne at jeg har prøvd å gjøre det samme som trådstarter, etter akkurat den samme guiden, uten å ha fått det til, jeg heller.
Port 443 er åpen på skolen, og jeg har åpnet den hjemme også. Satte opp programmene i guiden etter bruk med port 443, og ikke 22 som i guiden.
Prøvde å koble til freeSSHd (hjemme-pc) fra putty på skolen, men kom ikke fram.

Går du tilfeldigvis på en skole i Oppland et sted?
De har jo klikka helt med firewalls n shit på skolenettverket, her er noen adresser jeg har notert meg, som de bruker på forskjellige ting:
http://proxyskole.opplandvgs.local/wpad.dat (må skrives inn i proxy på firefox for å få tilgang til internett i firefox på skolen)

https://casinband2.opplandvgs.no, tror den brukes når du prøver å få tilgang til nettet uten cisco clean access agent installert/ikke logget inn på cca.

http://skoleISAFW1.opplandvgs.local
http://skoleISAFW2.opplandvgs.local, disse to linkene bringer opp forespørsel om login, og skolebrukeren til vanlige elever funker ikke her.

Noen som har noen forslag om løsninger?
Taffer'n
Taffer's Avatar
Trådstarter
Når jeg prøvde å koble meg til FreeSSHd via PuTTy, kom det fram
login:
og når jeg skrev inn login'et som jeg hadde laget med FreeSSHd, kom det fram
Password:
og når jeg skrev riktig passord, så kom det access denied. Har prøvd flere ganger, skiftet passord å greier, finner bare ikke ut av det.
Finnes det noen andre programmer enn FreeSSHh og PuTTy som gjør det samme`?

EDIT:

Sitat av AleXzorZ Vis innlegg
Jeg kan forresten nevne at jeg har prøvd å gjøre det samme som trådstarter, etter akkurat den samme guiden, uten å ha fått det til, jeg heller.
Port 443 er åpen på skolen, og jeg har åpnet den hjemme også. Satte opp programmene i guiden etter bruk med port 443, og ikke 22 som i guiden.
Prøvde å koble til freeSSHd (hjemme-pc) fra putty på skolen, men kom ikke fram.

Går du tilfeldigvis på en skole i Oppland et sted?
De har jo klikka helt med firewalls n shit på skolenettverket, her er noen adresser jeg har notert meg, som de bruker på forskjellige ting:
http://proxyskole.opplandvgs.local/wpad.dat (må skrives inn i proxy på firefox for å få tilgang til internett i firefox på skolen)

https://casinband2.opplandvgs.no, tror den brukes når du prøver å få tilgang til nettet uten cisco clean access agent installert/ikke logget inn på cca.

http://skoleISAFW1.opplandvgs.local
http://skoleISAFW2.opplandvgs.local, disse to linkene bringer opp forespørsel om login, og skolebrukeren til vanlige elever funker ikke her.

Noen som har noen forslag om løsninger?
Vis hele sitatet...
Nei, bor i Møre og Romsdal.
Har notert noen ting jeg å, som IP'n er 62.92.31.1
og bytref.mrfylke.no

Har prøvd med en Nmap scan på IP'n, og finner ingen opne porter, bare at Port 53 og 113 er er "closed"
Sist endret av Taffer; 8. september 2009 kl. 15:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
AlexzorZ: Grunnen til at du ikke får kontakt fra skolen med din PC hjemme er sannsynligvis at putty ikke har fått beskjed om å koble seg gjennom skolens proxy. Dette er samme sak som når du må fortelle firefox om proxyen; Det er kun gjennom proxyen at man får adgang til internett fra skolen.
Sitat av Mullah Vis innlegg
AlexzorZ: Grunnen til at du ikke får kontakt fra skolen med din PC hjemme er sannsynligvis at putty ikke har fått beskjed om å koble seg gjennom skolens proxy. Dette er samme sak som når du må fortelle firefox om proxyen; Det er kun gjennom proxyen at man får adgang til internett fra skolen.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg tenkte nettopp på det, for det er vel sant som du sier, at putty ikke får tilgang til internett uten at det settes opp slik som firefox settes opp Jeg skal prøve på skolen asap

Edit:
Men når jeg har satt på riktig proxy-innstillinger på skole-pc-puttyen, så skal det funke fint å connecte til hjemme-pc'en så lenge den sendes gjennom port 443, som er åpen på skolen og hjemme?

Sorry om du føler jeg kaprer tråden din Taffer, det er ikke meningen
Sist endret av AleXzorZ; 8. september 2009 kl. 15:30.
AleXzorZ: Ja, da skal det være rett frem, så fremt porten er riktig forwardet hjemme hos deg og 443 er tillatt fra skolen. 443 pleier å være tillatt fordi det er der man kjører https gjennom.

Sitat av Taffer Vis innlegg
Når jeg prøvde å koble meg til FreeSSHd via PuTTy kom det fram "login:" og når jeg skrev inn login'et som jeg hadde laget med FreeSSHd, kom det fram "Password:"
Når jeg skrev riktig passord, så kom det access denied. Har prøvd flere ganger, skiftet passord og greier, finner bare ikke ut av det.

Finnes det noen andre programmer enn FreeSSHh og PuTTy som gjør det samme?
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri brukt FreeSSHd, men det ser ganske rett frem ut fra de bildene jeg har her.
Har du laget en bruker og satt det slik at det er grønt for alt, sånn som vist her? [img=http://www.freesshd.com/Images/scrs4_large.jpg]
Om det er gjort skulle du kunne bruke putty hjemme hos deg selv for å verifisere at alt fungerer riktig ved å koble til deg selv. Da ber du putty koble seg til "localhost" på port "22" eller "443", avhengig av hva du har valgt. Juster frem og tilbake på den måten til du har funnet noe som fungerer.
Husk også at både brukernavn og passord er reagerer på store og små bokstaver. Det du skriver må være helt likt.
Sist endret av Mullah; 8. september 2009 kl. 15:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Taffer'n
Taffer's Avatar
Trådstarter
I guiden som jeg brukte var det bare Tunnelling som skulle lyse grønt, men kan jo prøve med alle.
Tror jeg såg noe om at man måtte endre noe på instillingene på Putty under "Tunneling", men aner ikke hva/hvordan.

Og Port Forwarding har jeg ikke prøvd ennå, noen som kan gi meg en 30-sec guide på det?
Om du bare har på tunneling får du ikke logget inn i shellet. Da kommer du ingen vei selv om du skriver inn rett passord når du ikke har konfigurert putty til å opprette en tunnel - fordi det putty vil prøve å gjøre da er å koble til shellet som ikke er aktivert.

Prøv først å opprette en kobling mellom SSH-klienten (putty) og SSH-serveren (freeSSHd). Først etter at du har fått det til kan du prøve å konfigurere putty til å lage en tunnel.

Port Forwarding er ikke viktig ennå da du ikke har mestret de første stegene. Ta en ting om gangen.
Sist endret av Mullah; 8. september 2009 kl. 16:20.
Taffer'n
Taffer's Avatar
Trådstarter
Får fortsatt beskjeden access denied, selv om jeg har grønt lys på alle 3 ;S
Utgående porter bruker stort sett ikke være sperret normalt sett.

Hva med å sette opp remote desktop hjemme, koble til fra skolen og streame lyd gjennom remote desktop?

Eventuelt en web-basert VNC-klient.
Taffer'n
Taffer's Avatar
Trådstarter
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Utgående porter bruker stort sett ikke være sperret normalt sett.

Hva med å sette opp remote desktop hjemme, koble til fra skolen og streame lyd gjennom remote desktop?

Eventuelt en web-basert VNC-klient.
Vis hele sitatet...
Har prøvd med LogMeIn, men aner ikke hvordan jeg kan få streame lyden?
Har aldri sagt noe om logmein, jeg snakket om mstsc.
Sitat av Taffer Vis innlegg
Får fortsatt beskjeden access denied, selv om jeg har grønt lys på alle 3 ;S
Vis hele sitatet...
Hvilken ip kobler du deg til? Jeg mener at du skal skrive inn localhost eller 127.0.0.1 som ip i første runde, for å se om alt er stilt inn riktig.
Taffer'n
Taffer's Avatar
Trådstarter
Men det er jo IP til den PC'n som jeg prøver å koble meg til som jeg skal skrive inn?
Unify her på forumet har laget en god guide på nettopp dette.

http://jvik.no/?p=6
Taffer'n
Taffer's Avatar
Trådstarter
Har prøvd den, men som sagt har begge PC'ene Windows, og denne guiden er for Ubuntu.
Det var en for windows der å før, men ser ut til at den har blitt slettet :/
Sitat av Taffer Vis innlegg
Men det er jo IP til den PC'n som jeg prøver å koble meg til som jeg skal skrive inn?
Vis hele sitatet...
Har du gjort det jeg sa at du skulle gjøre eller ikke?

For å først se at du har gjort alt riktig i oppsettet av freeSSHd kobler du deg til localhost eller 127.0.0.1. Da slipper du å tenke på om trafikken til programmet kommer riktig frem gjennom forskjellige nettverk.
Når du kobler deg til 127.0.0.1 eller localhost sier du nemlig til programmet (putty) at det skal se etter en tjeneste (freeSSHd) som er på maskinen det kjører (localhost, 127.0.0.1) fra. Det er en intern adresse.

Om du kobler deg til IPen du har fått fra What's my ip-address eller lignende sider får du oppgitt din eksterne ip addresse.
Når du kobler deg til din eksterne IP mener jeg at du kun får kontakt med routeren, og det er ikke på routeren freeSSHd kjører - det er på din maskin. Da er ikke den porten du kobler til åpen og koblingen blir avvist.
For at du senere skal få adgang til freeSSHd gjennom din eksterne ip må du forwarde porter. Det dette gjør er at du forteller routeren, som er ett ledd foran din egen PC i forhold til internett, at den skal videreføre trafikk som kommer på en spesiell port (freeSSHds port, 22 eller 443) til en spesiell ip (din pc) i nettverket routeren våker over.
Jag har uppdaterat tutorialen lite:
http://www.defblog.se/permalink/2018...om_school.html

Anledningen är att freesshd inte fungerar speciellt bra. Man får en massa "SSH_MSG_CHANNEL_EOF" och "SSH_DISCONNECT_PROTOCOL_ERROR". I Putty ser det ut som "Strange packet received: type 100".

Dessa problem försvann helt med med kombinationen WinSSHD/Tunnelier.

(If you want this in english please tell me..)
Taffer'n
Taffer's Avatar
Trådstarter
tenkte på en ting til; Går det ann å få til Spotify visst jeg klarer å få det innstalert det på en "Virtual Machine" ?

EDIT:
@defdac, jeg fekk ikke til dette med Rabbit greierne, det står jeg må installere det, men jeg får ingen .exe fil?
Sist endret av Taffer; 9. september 2009 kl. 22:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Taffer Vis innlegg
@defdac, jeg fekk ikke til dette med Rabbit greierne, det står jeg må installere det, men jeg får ingen .exe fil?
Vis hele sitatet...
Mm.. Det är en java-applikation som ligger i rabbit4.jar. Du behöver även lägga lite extra .jar-filer på "classpath":

Såhär startar jag min rabbit från cmd:

c:
cd \
cd program files\rabbit4.2
"C:\Program Files\Java\jre6\bin\java" -cp .:libs:libs/dnsjava-2.0.6.jar -jar jars/rabbit4.jar -f conf/nocache.conf

(För att slippa göra detta manuellt varje gång så skapar du en .bat/.cmd fil i rabbit-directoryt och skriver in raden:
"C:\Program Files\Java\jre6\bin\java" -cp .:libs:libs/dnsjava-2.0.6.jar -jar jars/rabbit4.jar -f conf/nocache.conf
Sedan är det bara att dubbelklicka på .bat filen så startar det.. )
Sist endret av defdac; 10. september 2009 kl. 08:39.