Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 976
Hei,

Jeg har akkurat lagt inn Fedora Core 2. Men jeg får ikke til nettverks kortet. Nettverks kortet er installert men internetten funker ikke. På ruteren er det automatisk DHCP men det kommer tydligvis ikke frem på dataen. Er det noen som har samme problemet? Eller vet hva jeg skal gjøre?

Prøvde å sette opp statisk ip adresse men det gikk ikke. Nettverks kortet ble aktivert men ingenting skjedde.. Ingen internett eller noe.

Har en Dell Latitude 100L med Broadcom ethernett kort.

Det som er litt rart er at det har funket en gang før, å jeg har ikke gjort noe med instillingene siden da.


Takk på forhånd..
prøvd å pinge noe?
ruteren for eksempel
Hvis jeg ikke husker helt feil måtte man aktivere nettverkskortet manuelt i redhat/fedora core.
Prøv å kjør ifconfig eth0 up som root. Det skal funke. Du kan også rote rundt i menyen i gnome/kde og aktivere det der.
"ifconfig eth0 up && dhcpcd" eth0 burde fikse det såfremt den faktisk har oppdaget nettverkskortet
Kjører du siste kjernen? I så fall prøv å starte med en tidligere. Har hatt noen lignende problem med noen av kjernene. Kjører FC2 på en Latitude D505 selv.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
ta "ifconfig eth0" sifra hva som kommer opp der, om det i det hele tatt kommer noe..

prøv å pinge noe, som routeren eller en annen pc på nettverket..
Trådstarter
hmm.. Nå sitter jeg bort med en kompis. Da funker nettverket og internetten helt suverent. Så jeg tror det ikke er noe med nettverkskortet. Tror heller det har noe med instillingene på modemet eller ruteren min hjemme.

Men jeg lurer på hva :/