Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 4037
Hei! Noen som har noe kunnskap innen avantgardistisk musikk å dele? Har skriftlig eksamen i morgen med temaet Avantgarde og sliter med å finne bra stoff. Faget er MIP (musikk i perspektiv).
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Meshuggah!

Det regnes vel som avant-garde-metal. Flere nye sjangere innenfor metal har poppet inn kun pga dette bandet alene. Sinnssykt kult nyskapende band, ihvertfall de tidlige verkene deres! Det burde ikke være noe problem å finne lesestoff av de heller.

EDIT: Hvis du tenkte på band/artister da. Jeg er ingen ekspert på selve "sjangeren" avant-garde, jeg bare har hørt en del på eksperimentell musikk i halve mitt liv.
Sist endret av Dongerino; 25. mai 2016 kl. 17:09.
Mine damer og herrer. jeg gir deg Philip Glass!. blast denne i ørene mens du lukker øyne.



Her er også noen jeg fant på wikipedia:
SPOILER ALERT! Vis spoiler
Some avant-garde composers of the 20th century include Arnold Schoenberg, Charles Ives, Igor Stravinsky, Anton Webern, George Antheil (in his earliest works only), Alban Berg, Henry Cowell (in his earliest works), Philip Glass, Harry Partch, John Cage, Morton Feldman, Richard Strauss (in his earliest work), Karlheinz Stockhausen, Edgard Varèse, and Iannis Xenakis. Although most avant-garde composers have been men, this is not exclusively the case. Women avant-gardists include Pauline Oliveros, Diamanda Galás, Meredith Monk, and Laurie Anderson.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Telles ikke Death Grips som avant garde? Spesielt Niggas on the Moon, ser jeg for meg
Kanskje greit å ta noe mer "allment kjent" som John Cage eller noe. Han er jo prakteksemplar, eller La monte Young
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av humorouscupid Vis innlegg
Telles ikke Death Grips som avant garde? Spesielt Niggas on the Moon, ser jeg for meg
Vis hele sitatet...
Jeg liker svært lite rap-musikk, men dette var ufattelig kule saker! Fatter ikke at jeg ikke har hørt om de før.
Sist endret av Dongerino; 12. juni 2016 kl. 23:20.
▼ ... noen uker senere ... ▼