Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1704
Hallais

Skal en tur i sommer til malorca med et par kompiser. Men jeg er bare 17 da vi reiser og fyller ikke år før rett etter vi er kommet hjem.

Jeg lurer da på om det oppstår noe problemer i og med at jeg bare er 17?
De andre jeg reiser med er fra 18 til 20 år.
Dette er uproblematisk. Saa lenge du har billettene/reservasjonene i orden er det ingenting som hindrer deg i aa reise. Lykke til!
Etter det jeg vet så skal ikke det by på noen problemer så lenge du ikke lager noen selv
Trenger jeg noe form for underskrift av mine foreldre? (ikke det at det blir noe problem) Og har de "ansvaret" for meg der nede?
nei, jeg tror ikke du trenger det, men har aldri reist ut av Europa som mindreårig, så jeg veit ikke helt hvordan det funker. Foreldrene dine er ansvarlige for deg til du er myndig og de ikke har forsørgerplikt. Veit ikke helt hva du tenker på, men om du f. eks. skulle blitt arrestert der, ville foreldrene dine kontaktes med en gang du kom i kontakt med den norske ambasaden.
Flyselskapene har ingen problemer med det. Derimot kan hotellet (om dere skal bo på hotell) ha egne regler på dette. Vet om flere hoteller på populære "ungdomsdestinasjoner" som ikke sjekker inn personer under 18 år (selv om du er med venner som er over 18). Så jeg vil definitivt råde deg til å sjekke opp dette i forkant
God tur!
Er ganske sikker på at det er vanlig praksis for reiseselskaper å kreve underskrift fra foreldre dersom du er under 18. Opplevde selv dette en gang vi skulle til Hellas og jeg var umyndig.
Sitat av Gobity Vis innlegg
Er ganske sikker på at det er vanlig praksis for reiseselskaper å kreve underskrift fra foreldre dersom du er under 18. Opplevde selv dette en gang vi skulle til Hellas og jeg var umyndig.
Vis hele sitatet...
Jepp, da dama var 17 måtte hu ha underskrift fra mora si. Vi reiste også via et reiseselskap.
Når jeg bestilte fikk jeg et skjema som skulle underskrives av foreldre og vises i innskjekking. De spurte aldri etter det der da... Jeg ville ringt til hjelpetelefonen til selskapet å spurt. Better safe than sorry in my opinion
Var på Mallorca i fjor sommer. Selv er jeg mer en gammelnok, samme med fruen. Men vi opplevde at mindreårige ble bortvist fra den scandinaviske pub'en .. Utrolig nok Ellers så vil du få en ganske så fin tur

Om du eller kompisene dine er ute etter en flink tattoo artist, så kan jeg så abselutt anbefale INK Tattoo! Eieren er norsk, Tom Eric Haugan. http://www.myspace.com/inktattoopalma

Han ga meg farge på kroppen, å kan ikke ha blitt mer fornøyd Ingen tvil om at han får lage min neste!



Btw, INK Tattoo ligger så å si midt i Palma. Uansett en by man må innom når man er på den lille øya