Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 962
Hei.
Planlegger å arrangere skogfest til vår/sommer neste år, og i den anledning hadde jeg satt stor pris på "tips and tricks" av andre som har erfaring med dette.

Lyd og lys er i boks, men det jeg sliter med er å finne en passende location. Føler alle plasser jeg tenker ville vært perfekt for en fest innebærer for stor risiko m.t.p. grunneiere og eventuelt politi. Hvordan går dere frem for å finne en "trygg" plass å arrangere på?
Har også vært i kontakt med et par grunneiere, men de er jo selvfølgelig ikke interessert i å ha noe slikt på sin grunn.

Og er det andre ting/erfaringer dere synes man bør ta hensyn til så er det bare å komme med det. Takker for all konstruktiv tilbakemelding.
Google maps, kombinert med mange mange turer ut i skogen for å speide location er vanlig.
Eventuelt kan du bruke en spot som allerede er etablert og brukt av andre arrangører tidligere.

Du trenger også fort en hel del kompiser for å hjelpe med bæring av utstyr, både opp og ned. Det er fort det vanskeligste å fikse. Å sitte med nok kapable folk søndag morgen på nedrigg/rydding er ikke lett.
Trådstarter
9 1
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
DRIKKEVANN
Vis hele sitatet...
Lett å glemme, så takk for den.👍

Sitat av moret Vis innlegg
Google maps, kombinert med mange mange turer ut i skogen for å speide location er vanlig.
Eventuelt kan du bruke en spot som allerede er etablert og brukt av andre arrangører tidligere.

Du trenger også fort en hel del kompiser for å hjelpe med bæring av utstyr, både opp og ned. Det er fort det vanskeligste å fikse. Å sitte med nok kapable folk søndag morgen på nedrigg/rydding er ikke lett.
Vis hele sitatet...
Må nok ut å speide selv siden det ikke er noen etablerte plasser som jeg kjenner til her. Problemet føler jeg er at det er bebyggelse hvor enn man snur seg. Og er man langt nok vekk fra sivilisasjon så blir det kanskje for langt til at folk gidder.

En annen ting er å få utstyr inn til plassen. Kassene veier 50 kg stk. pluss forsterkere, aggregat etc. Pleier det å bli brukt atv til dette eller er det manhandling som gjelder?
Sist endret av Dude82; 3. oktober 2022 kl. 20:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Tipper det er en avveining her, for langt unna blir det vanskelig logistisk, sosialt og økonomisk.
For kort unna, vanskelig sosialt og juridisk.
Trådstarter
9 1
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Tipper det er en avveining her, for langt unna blir det vanskelig logistisk, sosialt og økonomisk.
For kort unna, vanskelig sosialt og juridisk.
Vis hele sitatet...
Nettopp. Er en vanskelig nøtt å knekke, derfor er det greit å høre andres erfaringer og inputs på dette.👍
Kan hjelpe til å bære hvis jeg får være med på morroa
Trådstarter
9 1
Sitat av Emilher1 Vis innlegg
Kan hjelpe til å bære hvis jeg får være med på morroa
Vis hele sitatet...
😅 Klart du kan være med på moroa!
Takker som byr.😁👌
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Det hadde vært kult å få 500-1000 mennesker alle ut i skogen, mate dem sopp, og stå på en scene og be dem tenke på gud samtidig eller sumshit like that og bare mckennae ut helt. Hva slags sykt nordmann har 3-5000 gram sopp å spandere på en sånn event? Alle viber samtidig og universet sier "Plopp!"

Psyfestene har ofte det problem at de er arenaer for folk å tjene penger, det øker incentivet for masse folk med store mengder mdma hasj amfetamin og andre mengder å komme der og gjøre alt overjust og også motivere politiet til å se etter folk med mye i sekken "kyniske dealers"

Tenker en god del sånne fester også subtilt planlegges for å dra inn utgiftene på sånt samtidig - den gamle ravetiden er vel stort sett død - for mye mainstream/EDM/profittmotiv
Sist endret av meaculpaUIO; 3. oktober 2022 kl. 23:39.
Trådstarter
9 1
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Det hadde vært kult å få 500-1000 mennesker alle ut i skogen, mate dem sopp, og stå på en scene og be dem tenke på gud samtidig eller sumshit like that og bare mckennae ut helt. Hva slags sykt nordmann har 3-5000 gram sopp å spandere på en sånn event? Alle viber samtidig og universet sier "Plopp!"

Psyfestene har ofte det problem at de er arenaer for folk å tjene penger, det øker incentivet for masse folk med store mengder mdma hasj amfetamin og andre mengder å komme der og gjøre alt overjust og også motivere politiet til å se etter folk med mye i sekken "kyniske dealers"

Tenker en god del sånne fester også subtilt planlegges for å dra inn utgiftene på sånt samtidig - den gamle ravetiden er vel stort sett død - for mye mainstream/EDM/profittmotiv
Vis hele sitatet...
Sorry, men skjønte svært lite av hva du ville frem til med dette svaret. Kan du utdype?

Altså min intensjon er ikke å skape en friarena for "dealers" eller å ha et "profittmotiv" på noe som helst. Jeg er ute etter å skape en god fest med riktig atmosfære sammen med likesinnede mennesker. Og forhåpentligvis skape grobunn for et miljø som er interessert i noe alternativt og spennende til det kjedelige utelivet som allerede finnes. For dette er noe jeg savner selv, og vil tro det er mange som føler det samme.
Sist endret av Dude82; 4. oktober 2022 kl. 00:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.