Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 2910
Denne gangen drar jeg til Kragerø og til skåtøy en liten perle utenfor Kragerø. Der utforsker jeg et kystfort. Mormoren til min bestennine tilbrakte en sommer der i Kommandantboligen i 1945.

Hør henne fortelle med egne ord hvordan hun opplevde det.
Det er spennende å høre noen fortelle om det de har opplevd i forbindelse
Med krigen.

Bebbe var bare et barn under 2 verdenskrig. Og hun har opplevd krigen på nært hold. Det er noe vi som har vokst opp i Norge ettertid ikke kan sette oss inn i.

Derfor er det sterkt å høre hun fortelle med egne ord om hvordan det har preget hun.

Jeg drar igså på eventyr ut på Jomfruland og anbefaler alle å ta turen ut dit. Det er en utrolig vakker øy!

Ønsker alle en riktig god sommer!

https://www.youtube.com/watch?v=hCPC_m98zaY
Takk for delingen og en meget bra video.

Du har et veldig godt poeng, mange i Norge tar faktisk fred/frihet for gitt.
Men etter 24 Februar 2022 så har de kanskje åpnet øynene.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding.
Det er nok dessverre lett for folk i Norge og ellers utover i europa og ta fred og frihet for gitt.
Da man ikke har kjent på slikt og det er så fremmed. Men det er mange som dessverre kjenner på det som har levd
i land der det er krig. Krig må være helt grusomt og forferdelig skummelt og oppleve.
Ha en fin dag hilsen Truls.