Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 3546
Jeg har vært utestengt av vipps i mange år pgr en dom i 2017 der DnB var «offer» og utestengte meg fra banken og vipps. Jeg skjønner det godt men nå er dette 5 år siden og jeg har veldig lyst å kunne ha vipps som alle andre. Er jo ingen som har kontanter lengre.

Jeg har prøvd å ringe vipps flere ganger men de sier bare send en Mail så ser vi på det. Jeg får aldri noe svar og begynner å bli ganske lei.

Hvordan bør jeg få frem? Kan jeg klage det til finansklagenemda?
Tror du virkelig at du har rett på banktjenester fra en bank du er dømt for å ha svindlet?
Først må du ha en bankkonto. Har du det? Da ville jeg skrevet til banken og spurt/klaget.

Har du ikke fått beskjed om hvor lenge du skal være utestengt? hvis ikke, høres det jo ut som livstid. No pun intended :-D
Hvitvaskingsloven blir brukt til å holde lovlige landsmenn med krypto utenfor enkeltbanker, men de som er dømt for svindel skal tvinges til å få opprettet kundeforhold og Vipps..
Er da ingen som har krav på og ha vipps, Og de fleste banker tilbyr når ekspress betaling.
Trådstarter
Ja selvfølgelig har jeg en bankkonto hos en annen bank. Ser at det tydeligvis ikke var rette plassen å spør på her, men ja jeg synes faktisk jeg bør få vipps for det er 5 år siden. Jeg har tatt straffen min, blitt rusfri, endret livet mitt totalt. Så hvorfor skal de fortsatt straffe meg?

Sitat av Sterol91 Vis innlegg
Er da ingen som har krav på og ha vipps, Og de fleste banker tilbyr når ekspress betaling.
Vis hele sitatet...
Er ingen som har krav på vipps nei men det er så stort i samfunnet vårt og nesten alle bruker vipps. Kontanter blir det mindre av, og da synes jeg det er feil å fortsatt utestenge enkelte 5 år senere slik at vedkommende da ikke kan bruke en tjeneste så og si alle andre bruker og som hadde gjort hverdagen enklere.

Sitat av bashfoo Vis innlegg
Hvitvaskingsloven blir brukt til å holde lovlige landsmenn med krypto utenfor enkeltbanker, men de som er dømt for svindel skal tvinges til å få opprettet kundeforhold og Vipps..
Vis hele sitatet...
Nei? Er jo det jeg ikke får? Og ja jeg ble dømt men det er flere år siden. Hva skjer med å la folk ta straffen sin, endre seg og kanskje gi folk en ny sjanse?
Sist endret av Mia123; 29. mai 2022 kl. 12:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Man trenger forsåvidt ikke DnB konto for å ha vipps? Ellers er det jo mange som har begynt å bruke fintech banker som revolut eller hva enn annet for rask overføring. Man har også Paypal, og sikkert masse annet også.
Usikker på eksakt fremgangsmåte her men kan det være DNB som har en anmerkning på deg hos vipps? Kan være du må gå den veien. Jeg hatt og ryddet opp i gammel moro men det er noen banker og byråer som aldri blir slettet.
DNB og Vipps er ikke lenger samme selskap. Det er helt rimelig at du skal få tilgang til Vipps igjen nå etter fem år.

Hvor lenge har du ventet på svar fra Vipps på mail?
Sist endret av bluedan86; 29. mai 2022 kl. 12:57.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av bluedan86 Vis innlegg
DNB og Vipps er ikke lenger samme selskap. Det er helt rimelig at du skal få tilgang til Vipps igjen nå etter fem år.

Hvor lenge har du ventet på svar fra Vipps på mail?
Vis hele sitatet...
Er det helt rimelig? Hvorfor? Hele tråden skriker "damn you, consequences of my actions".
Trådstarter
Sitat av robhol Vis innlegg
Er det helt rimelig? Hvorfor? Hele tråden skriker "damn you, consequences of my actions".
Vis hele sitatet...
Hvilke argumenter har du for å holde noe mot folk 5 år etterpå? Når man er i en helt annen livssituasjon og har tatt straffen sin.

Sitat av bluedan86 Vis innlegg
DNB og Vipps er ikke lenger samme selskap. Det er helt rimelig at du skal få tilgang til Vipps igjen nå etter fem år.

Hvor lenge har du ventet på svar fra Vipps på mail?
Vis hele sitatet...
Takk. Jeg har tatt kontakt med vipps direkte flere forskjellige ganger. Sist gang i fjor uten å få svar. Sendte de ny Mail isted
Sist endret av Mia123; 29. mai 2022 kl. 13:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Hvis jeg var deg, ville jeg fokusert på mine egne argumenter før andres... men, siden du spør: du ble dømt og utestengt av en grunn (som du riktignok ikke deler), og Vipps er verken nødvendig eller noen menneskerett.

Jeg skal ikke uttale meg bastant om at du burde utestenges "på livstid", men du burde i det minste skaffe noen bedre argumenter hvis du tar opp dette med banken. Herfra ser det ut som "konsekvensene av den ulovlige handlingen jeg ble dømt for er litt upraktiske" og jeg tviler på at du kommer veldig langt med den. At det er lenge siden kan kanskje hjelpe, men er ikke et godt argument i seg selv, heller. Endringer i livssituasjon kan (kanskje) ha noe å si hvis du legger deg veldig flat og fremstår ydmyk og sympatisk, hvem vet?
Sist endret av robhol; 29. mai 2022 kl. 13:46.
Trådstarter
Har fått vipps igjen nå! Så da ordnet det seg
Sitat av Mia123 Vis innlegg
Har fått vipps igjen nå! Så da ordnet det seg
Vis hele sitatet...
Skulle bare mangle. Ikke ta ordene til alle disse fordømmende menneskene i denne tråden til deg.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av Mia123 Vis innlegg
Har fått vipps igjen nå! Så da ordnet det seg
Vis hele sitatet...
Har du lyst til å fortelle noe om hvordan det gikk til?
Trådstarter
Sitat av Tias Vis innlegg
Har du lyst til å fortelle noe om hvordan det gikk til?
Vis hele sitatet...
I går sendte jeg Mail til vipps kundeservice og forklarte saken. Fikk da til svar at du er ikke utestengt eller blokkert nå lengre.

Lagde vipps bruker og følte jeg hadde vunnet i Lotto, haha 😅

Sitat av Junkhead Vis innlegg
Skulle bare mangle. Ikke ta ordene til alle disse fordømmende menneskene i denne tråden til deg.
Vis hele sitatet...
Nei jeg tar det ikke til meg, synes egentlig bare synd på de som lever et liv uten å kunne gi folk en ny sjanse.
Sist endret av Mia123; 31. mai 2022 kl. 00:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.