Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1142
snakket med en kompis som reagerte når jeg sa jeg kjenner at det "dunker" i øret når jeg hører visse pipelyder.

kun høyre øre, når jeg hører lyder mellom 3 og 10 kHz et eller annet sted.

det er ikke vondt eller noe sånn, og som regel hører jeg aldri dette i sanger feks. skjer oftere hvis det er en synth parti.

virker som at det er en serie med frekvenser som resonnerer i øret og det trekker seg sammen eller noe. det er sånn det oppfattes iallefall, men det har liksom sin egen lyd når det skjer, en slags "dunk". har forsåvidt ikke søkt så mye om dette ennå, men har da heller ikke funnet noe om det, så ble litt nysgjerrig på om det er flere som kjenner seg igjen i dette.

volum ser ikke ut til å ha noe betydning heller, da jeg kan ha telefonen på minimum og fremdeles kjenne det, selv om jeg tetter igjen øre med fingeren, haha!

det er altså ikke ment som et helse innlegg eller noe sånn. er mer interessert i hva det evt heter, og om det er noen andre som kanskje kjenner seg igjen.
Sist endret av Patrick; 30. september 2022 kl. 02:34.
Snakk med lege. Kan også Google Faraday cage. Du kan bygge et billig ved å bruke aluminium folie. Sjekk om dette har en innvirkning.
Sitat av Abishgal Vis innlegg
Snakk med lege. Kan også Google Faraday cage. Du kan bygge et billig ved å bruke aluminium folie. Sjekk om dette har en innvirkning.
Vis hele sitatet...
Hva skal TS med et faraday bur?
Det er nok lydbølger det snakkes om, ikke radiobølger.
Jeg har vibrasjoner i øretrommen etter dusj, litt som noen røre på en lydstreng i øret som er helt grusomt. Skal nevnes jeg har kraftig tinnitus. Kan være et tegn at øret ditt begynner å bli slitt, har du utsatt deg mye for høyelyder i det siste?

Dra til legen å forklar problemet, dem vil sette deg over til lydmannen som kan sjekke det opp. Kan være du har en form for tinnitus, da tinnitus kommer i mange forskjellige typer.

Har du susing fra før, eller er det bare dunke lyder når en type frekvens blir spilt av?
Får ofte de samme plagene du beskriver etter jeg har stått opp, men det gir seg etter en drøy halvtime.
Spekulerer med at det har noe med trykket i hodet
Det er ikke pulsen din du hører? Isåfall kan det være et tegn på høyt blodtrykk.
Sitat av funksjon Vis innlegg
Det er ikke pulsen din du hører? Isåfall kan det være et tegn på høyt blodtrykk.
Vis hele sitatet...
Jeg hører pulsen min så si hele tiden uten å ha høyt blodtrykk, det er ofte når jeg ikke hører den at jeg har høyt blodtrykk har jeg funnet ut :P
Dunking i øret har jeg i ny og ne, aldri sjekka hvorfor.