Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 655
Kan cannabis hjelpe en psykisk syk person? Jeg har psykoselidelse, angst, depresjon, OCD. Jeg tar medisiner som hjelper en del, men er fortsatt ikke fri fra psykiske plager. Jeg er så lei, livet har stått stille helt siden jeg var 18 år og opplevde en svært belastende hendelse, nå er jeg 29 og klarer fortsatt ikke la være å tenke på dette daglig. Vil bare ha ro, fred og lettelse fra stress.

Jeg leser på nettet at cannabis hjelper mange, men at noen kan oppleve forverring av symptomer ved bruk. Hva er deres erfaringer med cannabis og psykiske lidelser? Har du blitt bedre eller verre?
Psykoselidelse? Nei, skal ikke påstå noe men tror det blir å helle bensin på bålet. Jeg har ikke fått værre psyke men om jeg hadde hatt noe problemer med psykose hadde jeg holdt meg langt unna.
Cannabis kan absolutt hjelpe deg, men da snakker vi CBD fremfor THC!
Du skal være veldig forsiktig med å bruke cannabis, og alle andre psykedeliske stoffer om du er utsatt for psykose fra før. I en perfekt verden burde du hørt med lege, om dette var noe som kunne hjulpet deg.
Anonym bruker
"Rik Gigant"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Med tanke på at cannabis kan føre til angst og depresjon er ikke dette noe du skal bruke i din situasjon.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Med tanke på at cannabis kan føre til angst og depresjon er ikke dette noe du skal bruke i din situasjon.
Vis hele sitatet...
Vet ikke hvordan det er med CBD men om man røyker cannabis fast og da gjerne med THC funker det knall mot depresjon problemet er når man slutter. Har ikke røyka på ca ei uke selv etter endel mnd med fyring og det merkes på psyken. Ikke verre enn at jeg takler deg, værre med det fysiske.
Er min erfaring men THC produkter er vell uaktuelt for TS, kanskje CBD men da skal du være sikker på innholdet og f. eks CBD olje har ofte best effekt om det er med litt THC om jeg ikke husker helt feil.
Anonym bruker
"Sinna Markmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dette blir et veldig unyansert svar, da det kanskje er annerledes om man har tilgang på Cannabis (CBD) til medisinsk bruk. For meg er det i alle fall ingenting som har gjort mer for min psykiske helse enn å slutte med Cannabis.
Nei ... med psykoselidelse burde du mest sannsynlig la være og røyke, det vil i hvert fall være svært risikabelt ... CBD, kan hjelpe, da.

Noe av det verste med psykoaktive stoffer er at det kan virke som det vil "tvinge" deg til å håndtere dine problemer ... og, det er jo langt fra sikkert at en faktisk er i stand til det, og så blir bare verre.

Jeg har hørt om de som har blitt kurert ved bruk av de mer ekstreme psykoaktive stoffene, at alt deres angst for eksistensen er forsvunnet da de har "sett lyset" eller noe slikt. Men, altså, dette er ekstremsport.

Man får tak i CBD, tilsendt fra Sveits, går igjennom posten ... men, det er svindyrt, da.
Sist endret av Hans Høyhet; 30. september 2022 kl. 02:08.