Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1293
Driver å lager litt film med noen apper på telefon.
Men musikken som kan legges til e ræva...
Finnes det noen løsninger å for å legge til valgfri musikk feks. Via Spotify uten å komme i konflikt med lover om rettigheter..
Tenker da spesielt på å legge de ut på face...
Vanskelig det her uten å ta opp musikken fra Spotify er min erfaring. Mulig det finnes apper som har Spotify integrert på noe vis.
Sjekk ut Tono som alle må forholde seg til https://www.tono.no/faq-items/hva-ko...re-med-i-tono/ Selv en matbutikk eller venterom må betale Tono for å spille musikk.
Så kontaker du også Manager for den aktuelle arstist for en avtale å bruke musikken til de.
Ambosius
Trådstarter
14 2
Huff ja... La ut en film av en kompis som kjørte lastebil... Filma fra bilen min med radioen på i bakgrunnen...
Og de spilte musikk... Gikk ikke lang tid før jeg fikk advarsel fra Facebook ��
Hvis det bare er hjemmevideoer/amatør, så er det ikke noen big deal å bruke musikk en ikke har betalt for rett til å dele.

Aldri opplevd noen klager fra Facebook når jeg har delt tilsvarende. YouTube er nazi, men spør du om tillatelse får du som regel delt videoen. Da uten reklame/mulige inntekter.

Er altså så fort du begynner å få publisitet/tjene penger det blir et problem.
Sist endret av Butterchicken; 18. september 2022 kl. 14:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Butterchicken Vis innlegg
Hvis det bare er hjemmevideoer/amatør, så er det ikke noen big deal å bruke musikk en ikke har betalt for rett til å dele.

Aldri opplevd noen klager fra Facebook når jeg har delt tilsvarende. YouTube er nazi, men spør du om tillatelse får du som regel delt videoen. Da uten reklame/mulige inntekter.

Er altså så fort du begynner å få publisitet/tjene penger det blir et problem.
Vis hele sitatet...

Hvis du hadde lest linken, hadde du sett at: TONO har avtaler med både Facebook og YouTube som dekker denne bruken. Det er viktig å merke seg at dette gjelder enkeltpersoner og ikke organisasjoner, selskaper, kor, korps etc. TONOs avtaler med Facebook og Youtube dekker fremføring -og synkroniseringslisens og gjelder som tidligere nevnt kun for enkeltpersoner.

Men de skriver også; Hvorfor fjerner facebook lyden på videoer:

Dette skyldes mest sannsynlig at Facebook / YouTube finner en ulisensiert produksjon, altså at innspillingen ikke er klarert med eier av innspillingen som er benyttet (plateselskap/artist) eller TONO. Det er altså viktig å huske på å alltid klarere innspillingsrettigheter med eier og TONO i forkant av publisering på Facebook / YouTube.
Sitat av 420master Vis innlegg
Hvis du hadde lest linken, hadde du sett at: TONO har avtaler med både Facebook og YouTube som dekker denne bruken. Det er viktig å merke seg at dette gjelder enkeltpersoner og ikke organisasjoner, selskaper, kor, korps etc. TONOs avtaler med Facebook og Youtube dekker fremføring -og synkroniseringslisens og gjelder som tidligere nevnt kun for enkeltpersoner.

Men de skriver også; Hvorfor fjerner facebook lyden på videoer:

Dette skyldes mest sannsynlig at Facebook / YouTube finner en ulisensiert produksjon, altså at innspillingen ikke er klarert med eier av innspillingen som er benyttet (plateselskap/artist) eller TONO. Det er altså viktig å huske på å alltid klarere innspillingsrettigheter med eier og TONO i forkant av publisering på Facebook / YouTube.
Vis hele sitatet...
Hm. Har som sagt aldri støtt på problemer med dette på Facebook. Laster stadig opp en snutt med noe musikk i bakgrunn.
Ambosius
Trådstarter
14 2
Fant en løsning... Laster ned musikk via https://www.soundloaders.com/spotify-downloader/.
Så legger jeg ønsket melodi til filmen.. Har kun fått varsel om att låta ikke kan avspilles i enkelte land. ��