Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 5003
Anonym bruker
"Lilla Havmunk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen som vet om de er strenge på det?

Jeg betaler nesten 1000 mindre, om jeg bestiller et ettmannsrom, med to enkeltsenger, kontra om jeg bestiller for to personer. Jeg kan vel bare ta inn dama inn på rommet? Problemet er jo at det er folk i resepsjonen 24/7.
Nei ikke lov med overnatting av ekstra person om du bestiller for en person.
Anonym bruker
"Lilla Havmunk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av freewilly Vis innlegg
Nei ikke lov med overnatting av ekstra person om du bestiller for en person.
Vis hele sitatet...
Har de så god koll på det? Må jo ha vært masse tilfeller hvor folk har med seg folk hjem fra byen på hotellet.
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Gjort mange ganger på vei fra byen osv. Aldri vært noe problem få de med opp.
Anonym bruker
"Lilla Havmunk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Gjort mange ganger på vei fra byen osv. Aldri vært noe problem få de med opp.
Vis hele sitatet...
Og det har vært folk i resepsjonen?
Jeg pleide alltid å sette på en ekstra på regningen når folk prøvde å snike folk opp på rommet.
Samt at det er en stor fordel for resepsjonistene om at de vet hvor mange det er på huset den gangen det brenner og man skal ha vareopptelling på antall folk på huset.

Men 1000,- spenn hørtes fryktelig mye ut. I kjeden jeg jobbet så var det vel 200 eller 250,- ekstra hvis man var 2 på bestillingen.
Sist endret av Wipeout; 1. september 2022 kl. 20:20.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Og det har vært folk i resepsjonen?
Vis hele sitatet...
Ja. Men det er sikkert en fordel å være diskret og generelt ikke være til bry for ansatte dere eventuelt møter.
Anonym bruker
"Lilla Havmunk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Wipeout Vis innlegg
Jeg pleide alltid å sette på en ekstra på regningen når folk prøvde å snike folk opp på rommet.
Samt at det er en stor fordel for resepsjonistene om at de vet hvor mange det er på huset den gangen det brenner og man skal ha vareopptelling på antall folk på huset.

Men 1000,- spenn hørtes fryktelig mye ut. I kjeden jeg jobbet så var det vel 200 eller 250,- ekstra hvis man var 2 på bestillingen.
Vis hele sitatet...
Har du så god koll altså, og husker igjen om vedkommende bestilte et ros eller to?
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja har blitt spurt i resepsjonen tilogmed om de skal bli over eller gå igjen snart. Begge deler har gått helt fint mange ganger
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har du så god koll altså, og husker igjen om vedkommende bestilte et ros eller to?
Vis hele sitatet...
Ja, pluss at jeg måtte låse folk inn manuelt på nettene og spurte om hvilke rom de bodde på for å unngå at folk som ikke hadde noe der å gjøre kom inn.
Anonym bruker
"Sjokkert Ørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Wipeout Vis innlegg
Jeg pleide alltid å sette på en ekstra på regningen når folk prøvde å snike folk opp på rommet.
Samt at det er en stor fordel for resepsjonistene om at de vet hvor mange det er på huset den gangen det brenner og man skal ha vareopptelling på antall folk på huset.

Men 1000,- spenn hørtes fryktelig mye ut. I kjeden jeg jobbet så var det vel 200 eller 250,- ekstra hvis man var 2 på bestillingen.
Vis hele sitatet...
Fy faen så kjip det går an å være…..?
Anonym bruker
"Lilla Havmunk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja har blitt spurt i resepsjonen tilogmed om de skal bli over eller gå igjen snart. Begge deler har gått helt fint mange ganger
Vis hele sitatet...
Høres litt risky ut man vet jo aldri om en sur megge sitter bak resepsjonen.
Sitat av Wipeout Vis innlegg
Jeg pleide alltid å sette på en ekstra på regningen når folk prøvde å snike folk opp på rommet.
Samt at det er en stor fordel for resepsjonistene om at de vet hvor mange det er på huset den gangen det brenner og man skal ha vareopptelling på antall folk på huset.

Men 1000,- spenn hørtes fryktelig mye ut. I kjeden jeg jobbet så var det vel 200 eller 250,- ekstra hvis man var 2 på bestillingen.
Vis hele sitatet...
Vet ikke hvor stort hotell du var på, men jeg jobbet på et hotell da brannalarmen gikk av til falsk alarm midt på natten, og folk var tilbake på rommene sine før vi en gang rakk å tenke på å printe ut lister med oversikt over de som bodde der.

Jeg var også på et mindre hotell i en mindre by i sommer da brannalarmen gikk av midt på natta. Betjeningen var opptatt av å først avdekke hvorvidt alarmen var reell før de fokuserte på å skru av alarmen. Mange gikk tilbake til rommene sine da de fikk vite at brannalarmen ikke var reell, mens resten dro da brannalarmen ble avskrudd. Det var ingen vareopptelling der heller.
Av ulike grunner var det en periode på 5-6 mnd hvor satt mye i resepsjons/bar området på ett hotell i Oslo.
Så ved tre anledninger jenter bli stoppet på vei opp enten fordi hotellet mistenkte at de var tyver eller eskorte.
Anonym bruker
"Oppblåst Okse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg fikk pålegg om å betale ekstra en gang som en som hadde vært innom på vors kvelden før kom innom morgenen etter for å hente noe og ble en liten time. Hadde ikke overnattet men vaskepersonalet i etasjen hadde oppfattet det sånn på morgenen så jeg måtte krangle meg til at resepsjonen skulle tro meg.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Fy faen så kjip det går an å være…..?
Vis hele sitatet...
Hvorfor det? Kan du ikke bare betale det det koster? Hvorfor skal folk sove gratis på hotell når det koster penger?
Det blir som regel aldri noe problem med mindre det er et veldig lite hotell. Har gått inn på mange hotell jeg ikke sover hos for å hente ting på rommet til venner uten å bli stoppa og fått spørsmål. Bare gå rett inn og til rommet som det ser ut som du "bor" der. Hvis du har et enmannsrom og er 4 stykker som skal vorse der kanskje ikke så inn sammen.

Men tillegget for ekstra person er som regel bare på ca. 200kr så hvis du vil unngå problemer så hvorfor ikke bare betale hvis du har noia for det?
Jeg pleier alltid og være i en falsk telefon, når jeg går forbi vakta Smil og gi et like nikk. Da blir jeg alldri stoppa
Anonym bruker
"Sjokkert Ørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av ronniba Vis innlegg
Hvorfor det? Kan du ikke bare betale det det koster? Hvorfor skal folk sove gratis på hotell når det koster penger?
Vis hele sitatet...
Fordi folk skal pule
Nei dette er sjeldent problem. Små kjipe hoteller kan være verre. Mange har begynt med innsjekk til frokost så det er enklere å pule enn å snylte frokost.
Forskjellige hoteller har forskjellige policyer. Hvor god er ankomstkontrollen? Hva er hensikten med oppholdet? Hvor langt er oppholdet? Ble det ekstra jobb for vaskehjelpen? Men det som betyr mest er vel at du bare har betalt for en frokost, så den du tar med inn må betale for sin egen frokost. Og det er vel oftest her prisforskjellen ligger.
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva koster frokost på hotell? Er det blitt frokostbuffe igjen eller forsvant den straks coronareglene kom? Noen hotell hadde legendariske frokostbuffeer. For one meal a day livsstil er en frokostbuffe perfekt for en sjelden utskeielse. Før kunne en bare ta en drop in frokost uten at en var gjest, en betalte samme pris for frokosten de tok for frokost fra overnattingsgjester. Er det fortsatt slik?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Fy faen så kjip det går an å være…..?
Vis hele sitatet...

Ja, så kjip er jeg at jeg gjorde det som var arbeidsintruksen min
Hotelleierene er vel møkk lei av rasshøl som skal snylte, samt at det er greit å ha kontroll på antall folk på huset.
Det var også veldig mange som prøvde å ta med horer inn også, og hotellkjeden hadde en nazipolicy på sistnevnte.
Har jobbet litt på hotell og ofte driter man i om ungdommer jukser med seg en blindpassasjer eller to. Vi vet hvor mange det er på rommene ut i fra brannsikkerhet men tar ikke bryderiet med å få betalt.
Sitat av Wipeout Vis innlegg
Ja, så kjip er jeg at jeg gjorde det som var arbeidsintruksen min
Hotelleierene er vel møkk lei av rasshøl som skal snylte, samt at det er greit å ha kontroll på antall folk på huset.
Det var også veldig mange som prøvde å ta med horer inn også, og hotellkjeden hadde en nazipolicy på sistnevnte.
Vis hele sitatet...
Om jeg skulle gjette så bryr nok eieren seg ganske lite, det er ikke store merkostnader om to sover på samme rommet. Men på grunn av "hallikparagrafen" så kan hotellet komme i masse klammeri med politiet for å drive med utleie av hotellrom til prostitusjon. Da er det like greit å bare kreve at alle som bor på hotellet er betalende kunder, det gir hotellet god ryggdekning mot denne paragrafen.
Ser ofte på spionfilmer og sånt at avtales møter på diverse hotelrom-er d sånn i virkeligheten å? Har de informert og klarert i resepsjon at de venter besøk på tidspunkt x at de får besøk og ordnet så at det er greit?
Altså, jeg har endel 100 -talls hotellovernattinger, og har aldri engang blitt spurt om antall som skal sove på hotellrommet. En enkelt søk på Hotels.com (Eller, I appen deres) gir 0 forskjell i pris for en time to gjester for de treffene jeg gadd å sjekke. Ergo misforstår jeg poenget bak denne, og er forundret over sinnssyke hotelpolicyer referert til over her. Man leier tross alt ett hotellROM, all den tid man ikke plager andre gjester forstår jeg ikke hva antall har med saken å gjøre.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Fordi folk skal pule
Vis hele sitatet...
Hahahahaha, da syns jeg du skal si det til de i resepsjonen og be de banke på etter et visst antall minutter :P
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har jobbet som nattevakt på et hotell, liten by men stor kjede. Der var regelen at man førte en til på regningen dersom man oppdaget at flere bodde på rommet under hele oppholdet. Dersom to turtelduer hadde funnet hverandre etter en fuktig kveld ute brydde vi oss ikke. Spilte ingen rolle om de overnattet eller ikke, bare de ikke snyltet på frokosten
Ser ut som det varierer, men hos oss hadde det funket med "folk skal pule"
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er bare å late som du er en gjest selv