Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1657
Vet dette kanskje ikke er riktig sted å spørre, men vennen min som bor i Trondheim på instutisjon har sagt til meg nå at hun har tatt overdose på mdma, og blandet det med mye sobril og drukket 40%.

Går det da Ann at jeg som bor veldig langt unna kan ringe 113 for å få en ambulanse der hun er?

Jeg vet ikke akkurat hvor hun er, så vet ikke hva jeg får gjort. Hun har overdoset på dette flere ganger før men akkurat nå er jeg ekstremt redd for at jeg kommer til å miste hun siden hun har tatt 7 sterke ecstasy piller osv.

Det skummer også i munne hennes og hun virker sløv men nå svarer hun ikke på tlf lenger

Vær så snill å svar. Vet ikke hva jeg kan gjøre siden jeg bor så langt unna
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Blåmugg0st Vis innlegg
Går det da Ann at jeg som bor veldig langt unna kan ringe 113 for
å få en ambulanse der hun er?
Vis hele sitatet...
Ja det kan du og det du.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Ja det kan du og det du.
Vis hele sitatet...
Fikk snakker med hun på FaceTime nå, institusjonen hadde sendt en ambulanse. Håper det hun sier er sant
Ring 113. Ingen her har bedre svar.
Ring 113. Prøv så godt.du kan å gjengi hvilken institusjon det kan være.

Hvis 113 nekter for å dele opplysninger/bekreftelse pga personvern, prøv å få tak i tlf nr til sengeposten på institusjonen og prøv å si at du ringer for å få bekreftelse på om at en ambulanse er tilkalt for vennen din.
Dersom du enda ikke har agert, vil jeg minne deg på at å ikke agere nå faktisk er staffbart. At hun forteller det til deg er også et rop om hjelp.
Hvordan gikk det?