Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 3630
Har sittet og sett på sånn nør døden opplevelser på tuben og flere forteller om å våkne opp i helvete....ble litt skremt egentlig, så lurer da på tror dere på ett liv etter døden og helvetes eksistens.
Personlig så tror jeg på reinkarnasjon. Tenker at hvis alt og alle levende har en sjel og noe som skjer etter døden så hva med insektene som lever i 2 dager? Er det virkelig bare snipp snapp snute for en liten veps som har en oppgave i livet og det er å befrukte 1 egg også dø? Virker kjipt for meg as. Tenker også på sånne som dør i fødsel eller som barn, hvordan kan de vurderes om de slipper inn i himmelen?
Helvete eksisterer, bare se på kommentarfeltet til Youtube.
Isvarmt's Avatar
Trådstarter
Sitat av Fulmen Vis innlegg
Helvete eksisterer, bare se på kommentarfeltet til Youtube.
Vis hele sitatet...
true story
Nekter å tro det er verre i helvete enn det er her på jord.
Vi er i helvete.
Sist endret av magnet; 1. juni 2022 kl. 21:24.
Tviler på det finnes noe etter døden. Vi bor jo allerede i paradis her på jorden, bare vanskelig å se det til tider. Ikke alle, men mange i forskjellige religioner er ofte de som gjør denne planten til ett helvete med sine fordomsfulle og diskriminerende meninger mot folk som tenker annerledes.
Om du tror på helvete eller ikke tror på helvete så er det akkurat det samme. Tro er tro.

Ved å si at du ikke vet så åpnes muligheten for å finne ut.

Jeg Vet Ikke, setter i gang søken om å finne svar.
Sitat av SmokeBuddah17 Vis innlegg
Personlig så tror jeg på reinkarnasjon. Tenker at hvis alt og alle levende har en sjel og noe som skjer etter døden så hva med insektene som lever i 2 dager? Er det virkelig bare snipp snapp snute for en liten veps som har en oppgave i livet og det er å befrukte 1 egg også dø? Virker kjipt for meg as.
Vis hele sitatet...
Livet er kjipt for mangt og mange. Hvordan fungerer reinkarnasjon med populasjon som konstant vokser?

Sitat av SmokeBuddah17 Vis innlegg
Tenker også på sånne som dør i fødsel eller som barn, hvordan kan de vurderes om de slipper inn i himmelen?
Vis hele sitatet...
Noen tror at det er en plan med alt og uskyldiggjør sorg/lidelse/smerte med det. Det er ingen som velger hvem som skal til himmelen eller helvette etter døden - Dit er det ingen som skal uansett.
Det kjennes noen ganger ut som helvete det er her og nå. Kan det bli verre? Ja helt sikkert.
Helvete er oppkonstruert av kristne fanatikere for å skremme de stakkars troende til å gjøre guds arbeid på jorden med løftet om "himmel" som belønning og "helvete" som straff om de ikke bøyer seg ukritisk til den kristne kirkens oppkonstruerte historier og ord.

No worries. når du dør så skjer det det samme med deg som med de milliiarder av mennesker som allerede har dødd.

Og ingen har klaget så langt, såvidt jeg vet.
BRAND ∞ STRONG
As above, so below
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Det spiller ingen rolle
Mange av kompisene mine tror på gud, men ikke på helvette og demoner. Det blir så sinnsykt dobbeltmoralsk spør du meg, tror du på gud så må det motsatte også eksistere. Når det er sagt så håper jeg at det er et liv etter døden, men jeg tviler.
Sitat av GoSætra Vis innlegg
Om du tror på helvete eller ikke tror på helvete så er det akkurat det samme
Vis hele sitatet...
Her forutsetter du at begge alternativer er likeverdige.
Er ikke helvette en tilstand her på jorden man kan havne i? Det er hvert fall det jeg tror - og jeg tror forøvrig også på reinkarnasjon og at man en dag må betale for eventuelle synder man har begått mot andre. Dvs er man rasshøl, så kan man forvente motgang.

Dette tar jeg var ting i bibelen som "den store skal bli gjort liten..." og "blomsten blandt ugresset" (hentet fra en redusert hukommelse, så helt ordrett husker jeg ikke).
Jeg tror ikke på helvete. Jeg tror dessverre at det er ganske sannsynlig vi bare dør, råtner og forsvinner. Dystert men sånn er det. Blir noen gang sittende å tenke på det hvordan en dag så må jeg ta turen jeg også og det er ikke lenge til i forhold til hvor lenge menneskeheten har holdt på. Nei uff.
Sist endret av GrilletBiff; 2. juni 2022 kl. 04:52. Grunn: Gramatikk
Sitat av Fulmen Vis innlegg
Her forutsetter du at begge alternativer er likeverdige.
Vis hele sitatet...
Å tro er å tro, enten man tror på helvete eller ikke tror på helvete så er det fortsatt bare tro. Viten er noe helt annet.
Det er bedre å vite enn å tro.

Jeg mener at helvete og himmel og religion er menneskeskapt for å holde mennesker i sjakk fra å nå sitt fulle potensiale.
Lever en ikke i helvete før en kommer til "himmelen"?
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Jeg tror på det helvete vi skaper selv
Sitat av GoSætra Vis innlegg
Å tro er å tro
Vis hele sitatet...
Joda, men det er forskjell på å tro og å tro

Påstand: Julenissen lever og bor på Neptun.

Mener du at man skal være agnostisk til den (og alt annet random crap som folk finner på)?

Jeg mener man kan forkaste ubegrunnede påstander uten vurdering.
Tror ikke på himmelen eller helvete. Det jeg tror som skjer etter døden er at vi blir født på nytt. Vet ikke hva det kalles.
Sitat av superwhite Vis innlegg
Tror ikke på himmelen eller helvete. Det jeg tror som skjer etter døden er at vi blir født på nytt. Vet ikke hva det kalles.
Vis hele sitatet...
Reinkarnasjon
Sitat av GrilletBiff Vis innlegg
Reinkarnasjon
Vis hele sitatet...

Takk!
Isvarmt's Avatar
Trådstarter
Litt fasinerende at bibelen hevdet at helvete var under jorda før vitenskapen fant ud hvor varmt jordas indre er.
Sitat av Isvarmt Vis innlegg
Litt fasinerende at bibelen hevdet at helvete var under jorda før vitenskapen fant ud hvor varmt jordas indre er.
Vis hele sitatet...
Eventuelt noen hadde Sett vulkansk aktivitet?
Sitat av Isvarmt Vis innlegg
Litt fasinerende at bibelen hevdet at helvete var under jorda før vitenskapen fant ud hvor varmt jordas indre er.
Vis hele sitatet...
Vitenskapen?

Er nok mange som har kommet frem til at jordas indre er helvettes varm, lenge før bibelen ble skrevet.

Ja, nettopp relevant
Sist endret av Ringen365; 3. juni 2022 kl. 00:23.
Sitat av Fulmen Vis innlegg
Joda, men det er forskjell på å tro og å tro

Påstand: Julenissen lever og bor på Neptun.

Mener du at man skal være agnostisk til den (og alt annet random crap som folk finner på)?

Jeg mener man kan forkaste ubegrunnede påstander uten vurdering.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner hva du skriver. Enig der.

Hitler kom til himmelen. Han var en slem kar.

Hitler demonstrerte ganske bra i fysisk form hva frykt er. Så vi ble til slutt nødt til å overvinne Hitler.

Så i kjærlighet for oss selv og alle andre så måtte vi krige mot Hitler og vant over han.


Hitler gjorde ikke noe annet enn å demonstrere hva det motsatte av kjærlighet er, nemlig frykt.

Skal det være mulig å erfare noe i den fysiske verden her så må det motsatte også eksistere.

Tynn kan ikke eksistere uten feit
Høyt - lavt
Venstre - høyre
Frykt - kjærlighet

Osv

Jeg opplever helvette hver dag, vanskelig å tro på noe annet bortsett fra himmelen men der er jeg vell "flagga" uansett.
Nei selvom jeg har hat flere vivide hallusjoner om helvettte å samtaller med djelvelen
Sitat av GoSætra Vis innlegg
Jeg skjønner hva du skriver. Enig der.

Hitler kom til himmelen. Han var en slem kar.

Hitler demonstrerte ganske bra i fysisk form hva frykt er. Så vi ble til slutt nødt til å overvinne Hitler.

Så i kjærlighet for oss selv og alle andre så måtte vi krige mot Hitler og vant over han.


Hitler gjorde ikke noe annet enn å demonstrere hva det motsatte av kjærlighet er, nemlig frykt.

Skal det være mulig å erfare noe i den fysiske verden her så må det motsatte også eksistere.

Tynn kan ikke eksistere uten feit
Høyt - lavt
Venstre - høyre
Frykt - kjærlighet

Osv

Vis hele sitatet...
Hva tenker du rundt frykt - kjærlighet?
Slik jeg leser det du skriver burde frykt byttes ut med hat, men nå er jeg ikke mensa medlem heller.
Skepsis er sunt. Jeg tror ikke det finnes et helve. Folk som har etter guds plan endt opp som morlske syndere og skal BRENNE I HELVETE TIL EVIG TID for dette.

Dette er da ihvertfall ingen nådeløs og tilgivende gud.
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Helvete er oppkonstruert av kristne fanatikere for å skremme de stakkars troende til å gjøre guds arbeid på jorden med løftet om "himmel" som belønning og "helvete" som straff om de ikke bøyer seg ukritisk til den kristne kirkens oppkonstruerte historier og ord.

No worries. når du dør så skjer det det samme med deg som med de milliiarder av mennesker som allerede har dødd.

Og ingen har klaget så langt, såvidt jeg vet.
Vis hele sitatet...
Hmm. Er konseptet opprinnelig kristent?
Kristendom har hentet inspirasjon flere plasser?
Tipper mesteparten kommer ifra smarte folk som vet hvordan man kan forme og styre massen, blandet med f.eks historie og myter. Frykt, eller angst er ekstremt nyttig. Det er kraftige følelser som enda blir brukt, effektivt da vi er ikke sjeldent styrt av følelser.. Mistenker helvete, evig pine, etc er basert på hvordan vi fungerer. Folk er villig til å gå langt for å unngå evig pine, ett helvete rett og slett så det blir en kontroll mekanisme.
Viss det eksisterer ett helvete etter min død vil jeg ihvertfall ha godt selskap viss jeg ender opp i en slik realitet. Men, håper å bli positivt overrasket viss man eksisterer i en form eller annen etter kjøttsekken takker for seg og 'jeg' ikke bare slutter å eksistere.
Uten at jeg skal påstå å vite mye om religiøse tekster og tro systemer. Synes mye av religiøs to høres mer menneskelig ut enn guddommelig, og en del copy og paste uten at jeg kan påstå å vite hvor mye og hva som har blitt hentet fra eldre tro systemer og glemt historie..
Sist endret av sneipen; 3. juni 2022 kl. 17:36.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Hva tenker du rundt frykt - kjærlighet?
Slik jeg leser det du skriver burde frykt byttes ut med hat, men nå er jeg ikke mensa medlem heller.
Vis hele sitatet...
Vi er her for å erfare hvem vi er. For å gjøre det mulig så må det være pluss og minus

For å vite hva tjukk er så må tynn eksistere. Viss alle var tjukke og ingen tynne så hadde vi ikke vist hva tjukk er.

Man trenger det motsatte for å sammenlikne.

Akkurat som viss det bare var varmt og ikke noe kaldt, så kunne vi ikke si at "å det var varmt" fordi vi hadde ikke vist hva kaldt var.

Kjærlighet kan ikke eksistere som noe som kan erfares med mindre dets motsetning (frykt) ikke eksisterer.

Mørket må eksistere for at lyset skal kunne erfares.
Helvete? Nei.

Karma? Til en viss grad. Er du en drittsekk døgnet rundt, hver dag, vil det bite deg i ræva til slutt. Sånn er mennesker bare, ikke at karma er en kraft eller noe overnaturlig.

Nihilisme og stoisme is where it's at.

Ingenting betyr noe, så du må finne ut hva som betyr noe for deg.
Og det er lite poeng i å bekymre seg over eller bruke masse tid på å tenke på ting man ikke kan kontrollere. Gjør noe med det du faktisk er i stand til å gjøre noe med, det gjelder stort sett deg selv og dine holdninger + handlinger. Fokuser på det.

Er du redd for å dø får du akseptere at det vil skje med alle før eller siden. For min del har det skjedd et par ganger, men jeg var heldig nok til å reddes hver gang. Nesten så usannsynlig den ene gangen at man kunne blitt religiøs.
Men det du KAN kontrollere er hva du gjør som bygger opp kroppen din og hva som bryter den ned. Om døden skremmer deg bør du for guds skyld ( ) gjøre mest av det som bygger deg opp og har positive helsemessige konsekvenser/følger.
Sist endret av krystallkongen; 3. juni 2022 kl. 19:24.
Isvarmt's Avatar
Trådstarter
Jeg har selv sett djevelen mens jeg var innlagt på galehus, sto utforbi vinduet hele natten med gigantiske horn og greier, holdt på å pisse på meg, godt mulig jeg gjorde vet ikke...uansett morgenen etter ser jeg ut vinduet som djevelet haddde stått i og ser 2 daue måker liggende på gresset. Fy faen da klikka det for meg totalt...
Vi lever allerede i helvete..
Sist endret av Sæd; 4. juni 2022 kl. 00:05.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Isvarmt Vis innlegg
Jeg har selv sett djevelen mens jeg var innlagt på galehus..
Vis hele sitatet...
Tviler ikke på din opplevelse av dette, men er du med meg når jeg tenker at noe som starter med
gale og slutter på hus spiller en ikke uvesentlig rolle i dette møte ditt med Gamle-Erik?