Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1939
Anonym bruker
"Øm Stingsild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har sett at hvis handler gjøres på nett av ulovlige ting så bruker man PGP nøkkel.

Jeg vet at dette skal gjøre det trygt for kjøper og selger osv osv.

Men hvis man driter i PGP nøkkel og heller driver salg gjennom Wickr f.eks og skriver adresse på brevene i real time.

Hvordan i alle dager skal man kunne bli tatt?

Man får noen sin adresse og den forsvinner innen 2 min. Man skriver adressen ned på brevet med en gang.

Brevet puttes i en rød postboks.

Jeg driver ikke med salg og kommer ikke til det heller.

Men jeg klarer ikke skjønne hvordan politiet kan spore opp en person i dette tilfellet.

Det eneste de finner er ett wickr brukernavn og muligens en annonym konvolutt hos en som har kjøpt noe, hvor er sporene?
Tror du at det du skriver blir overført til mottaker med magi? All kommunikasjon som går via tredjepart lagres en eller annen plass og kan leses av de som har tilgang.
Selvfølgelig kan du drite i å bruke PGP-nøkler og lignende på Wickr, ettersom Wickr gjør sånne ting for deg automatisk.

Eller? Hvordan kan du være helt sikker på at Wickr faktisk krypterer kommunikasjonen både på telefonen din, under transport, og på mottakerens telefon?

Det er nettopp slike spørsmål som gjør at du på darknet blir bedt om å kryptere meldingen selv på egen hånd ved hjelp av PGP-nøkler. Da er det ikke like aktuelt å stille spørsmål ved om markedet du bruker har god nok sikkerhet mot at uautoriserte får lest informasjonen.