Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2725
Finnes det noen gode alternative browsere til Tor?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Ja, men... kvifor vil du ha eit alternativ? Om det er fordi ting ikkje funker, så er grunnen enkelt og greit at det er avskrudd - av hensyn til sikkerhet. Når du spør er du åpenbart ikkje teknisk kompetent til å bedømme opsec for eiga maskin, og bør strengt tatt bruke standarden. Veit du t.d. kva WebRTC kan røpe?
Brave browser er min nye faste nettleser etter å ha brukt Safari hele livet (Mac bruker)

Var litt jobb å fikse innstillinger slik jeg ville ha det, (blokker alt av annonsesporing og byttet til DuckDuckGo søkemotor) Endte også med å kjøpe abonnement hos 1Password.

EDIT: Brave har innebygget Tor, og varsler deg om nettsiden du besøker har onion lenke tilgjengelig
Sist endret av Sebbai; 27. august 2021 kl. 00:35. Grunn: Glemte å svare på trådstarter sitt spørsmål
Om TOR har for ugly interface så er brave et godt alternativ.
Brave har utrolig bra rykte på seg har ikke lest noe skecthy angående dem til nå.
Men TOR er must i mine øyne i forhold til OPSEC.

Men vær sin smak. Håper du finner Brave nyttig eller at du holder deg til det alternativet som desidert er tryggest. Nemlig TOR
Trådstarter
43 5
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Ja, men... kvifor vil du ha eit alternativ? Om det er fordi ting ikkje funker, så er grunnen enkelt og greit at det er avskrudd - av hensyn til sikkerhet. Når du spør er du åpenbart ikkje teknisk kompetent til å bedømme opsec for eiga maskin, og bør strengt tatt bruke standarden. Veit du t.d. kva WebRTC kan røpe?
Vis hele sitatet...
Jeg har problemer med å få i gang Tor. Får denne feilmeldingen:

"Tor exited during startup. This might be due to an error in your torrc file, a bug in Tor or another program on your system, or faulty hardware. Until you fix the underlying problem and restart Tor, Tor Browser will not start."

Finner ikke noe som fikser dette.
Har du siste versjon? Hvis ikke, oppdater den. Kanskje lurt å oppdatere operativsystemet ditt i samme slengen. Mulig det kan hjelpe å lukke alle andre programmer når du bruker TOR.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Regner med at du ikke har tuklet veldig mye med innstillingene, så hva med å bare slette hele opplegget og legge inn en fersk versjon? Hvis ikke, ser du noen logger i TOR-mappa? Feilmeldingen de hoster opp er jo totalt ubrukelig, men det kan hende de logger litt info.