Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  63 4387
Sitat av sodoma4 Vis innlegg
Leser stadig om folk som røyker 1g om dagen eller 10g i uka. Hvordan er dette i det hele tatt mulig? Selv røyker jeg omtrent hver kveld, og forbruket mitt er på maks 1g hver måned. Med bong. Slik har det vært i snart 2 år. Blir stein hver kveld. Dette er ikke noe holier-than-you greie, jeg lurer oppriktig på dette.
Vis hele sitatet...
Jeg øker doseringer ettersom jeg kjenner mindre og mindre. Nå er jeg drittlei og kommer til å ta en ny lang pause.

Også henger det veldig sammen med økonomi for min del. Før hadde jeg dårlig råd og hadde alltid litt å røyke på, men veide opp til hvert bongtrekk. Nå kjøper jeg plater og hekkere som jeg glemmer i fryseren, innen jeg har kjøpt noe nytt eller anskaffet noe annet for å lage ekstrakter som jeg har pusla med i det siste. Jeg tar meg selv i å rulle rene grønne blunts, med wax og hasj, bare fordi jeg har lyst på litt av alt. Tenker ikke på hvor stor jointen blir eller hvor mye som går, for jeg har alltid noe liggende. Det blir kjedelig i lengden. Jeg føler meg ikke en smule mer fjern av en svær, fylt joint med wax, hasj og weed.. Enn hva jeg blir av en spliff med litt wax eller en 0.3 med god bønne. Så det er rett og slett waste just because. Jeg ikke tenker rett og slett ikke over doseringene rett og slett.

Hold deg til lave doseringer, det er en god plan. du har ingenting å tjene på å toppe doseringene for hver gang du synes rusen var tam.
Sist endret av skrpappa; 1 uke siden kl. 03:57.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Jeg var oppe i 3-4 g daglig for en del år siden. Det var heldigvis gratis siden vi styra litt på si, men det var jo helt nytteløst. Som han over sa, blir jo så innrøyka at ingenting virker.

Dro til Amsterdam, og klarte seff ikke ta mer enn 24 timer pause før. OG Kush var digg….i ca 30 min før jeg innså at jeg hadde røyka altfor mye. Var skada i hodet på den tiden og. Så jeg fikk bare mer angst, paranoia og alt det ubehagelige. Så jeg slutta.

Anyway, for ca 1 år siden begynte jeg såvidt å lukte litt på hasjen igjen. Jeg tar et bitte lite trekk med et «dryss»hasj noen ganger i uka. Rett og slett noen få korn. Meningen var ikke å bli stein, men det hjelper mye med uro i kroppen og restless legs.

Toleransen har holdt seg nede til nå ca. Blitt litt mer i det siste, men ingen problemer med å trappe ned. Kjæresten tolererer det, men liker det egentlig ikke, så jeg lar vær når jeg er sammen med henne.

Cannabis er ikke det farligste i verden, men det er dumt å bli «stoner» eller bare storrøyker fordi du ikke har noe å gjøre.

Bortkasta penger og. Men det er klart at man kan bli avhengig og. Og det kan være veldig vanskelig å slutte eller til og med trappe ned.

Blablabla…NodSquad er ferdig for da
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du skal ha ganske høy toleranse for å ikke grønne ut totalt av et 0,5g bongtrekk
Vis hele sitatet...
Det går som regel maks en time mellom hver bong med ca 0.5 i hver, ikke en sjel som merker det på meg.

Aldri vært noe problem på jobb, og jeg har ca 40 mann å holde i jevnt arbeid, kreves litt planlegging og hukommelse da.

Siste 15 årene ish har det ligget jevnt på 6-10g om dagen. 17 turer til Amsterdam siden 2016, da jevner det seg ca til 20g daglig, av jo fler jo bedre strains hver dag. Da kan det merkes noe, men det er minimalt om det så er kun tricomer. Hold dere rundt .5-1 så lenge som mulig, det blir fort en dyr hobby om man ikke har rette kompiser
Fuck Mr. Plod!
Røyket 2-5gram thc* olje mellom 23-04 hver dag i 2 måneder.

Gått uten siden søndag (ferie nå)
Blir sykt svett i henda av å slutte cold turky, sykt irriterende å måtte smøre deo i henda også ler jeg av absolutt alt hele tiden.

Savner å være høy da, så er nok rett tilbake

Anti-svette deo* om noen lurer
Sist endret av Nøddy; 1 uke siden kl. 02:26.
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
0,3g per dag gir meg fin rus. Da røyker jeg jointer på ca 0,1-0,15g per.

At du klarer deg med 1/10 er ganske sykt.

Sparte endel ved å halvere inntaket uten at det påvirker rusen i noen særlig grad.

Tenk på hva du kunne brukt de pengene til a
Vis hele sitatet...
Hvilke penger? Jeg dyrker selv og betaler sikkert 10 kroner grammet.
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
har enda lavere toleranse enn trådstarter kan ligge helt utslått 4 timer etter 20 mg hasj rent i pipe holdt inne 30 sek,

har tidligere røyket 2 - 3 gram om dagen med tobakk tilbake i 2012
men så tok jeg iboga og sluttet brått. og røyket ikke igjen før i 2018

da helt uten tobakk og med milligramsvekt for og finne ut hvor mye jeg trengte for og bli fjern, og toleransen var som om jeg røyket før første gang igjen, og siden da har jeg bare trengt 20mg for og bli like fjern som jeg pleide og bli av 0,5 i en joint da jeg hadde toleranse. har ikke klart og bygge opp toleranse igjen da jeg ikke røyker hele dagen lengre ,misstenker det er pga at jeg ikke bruker tobakk lengre noe som gjorde det mer vanedannende
Normalen for en stor røyker er 20-30 g i mnd. opp til 50
Sitat av Fantastisk77 Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Å det finnes det statistikk på?
Jeg var som deg TS, 1g holdt meg i nærheten av en måned. Og ja, jeg ble skækk, ikke bare litt heller. En grunn til at jeg ikke røykte mer var angst.

Men, litt eksponerings terapi senere med dem små mengdene, og litt røykings med venner, og jeg kom inn i en hel ny verden. Nærmest psykedelisk en sterk cannabisrus. Jeg ruller enkelt 0.3g i spliffen, 0.6 om den skal deles, 0.7-1g om jeg føler meg fancy og vil være blackout-skækk 4-6 timer.

Jeg har ikke røykt hasj fast siden lav-toleranse tiden, men hvem vet, kanskje snart?

Jeg antar 10-15g hadde holdt meg en måned, men jeg sier det, om jeg vil, kunne 100g vært gjort Ila en måned slik forbruket er. Nå i helgen brukte jeg opp en HHC-vape, samt en 10er med hasj delt på 2.
Sitat av Fantastisk77 Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Vet om mange som er oppe i en femmer om dagen, det er ca 150g pr mnd…
Anonym bruker
"Arktisk Gravso"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Til dere som mener det ikke er mulig og røyke så lite, la meg illustrere.

I følge kripos sin narkotika statistikk for første halvår 2023, så ligger gjennomsnitstyrken på norsk hasj rundt 31% THC, og i følge Psychonautwiki, er en "common dose" med THC 2-4mg, og en "heavy dose" 4-10mg, og man merker effekt av så lite som 0.4mg.

Hvis man da røyker 33mg hasj(1g fordelt på 30 dager), vil man da altså få øvre sjiktet av en sterk dose, ca. 12mg. Så det er fult mulig å få 2-3 medium doser daglig, og når man kun røyker kveld vil du ikke få særlig toleranse heller. Det er selvfølgelig vanskelig og opprettholde, men fullt mulig.

Grunnen til at folk røyker flere gram om dagen er fordi THC, i motsetning til de fleste andre rusmidler, kun er en delvis agonist på reseptorene de aktiverer. Det vil si at etter et visst punkt når du et "tak" og du blir ikke særlig fjernere enn det og det beskytter trolig mot alvorlig forgiftning ved overdose. Derfor dør du av 2liter vodka, men overlever 10g hasj. Så da sitter man altså og konstant når "taket", og du føler ikke at du blir noe særlig skækk av mega doser.
Kilde: https://www.rusopplysningen.no/cannabis

Jeg har vært på begge sider her, men for tiden er forbruket lavt. Har røyket samme mengde som trådstarter i ca. ett år nå, men merker det frister å røyke mer og mer så det blir jo vanskelig i lengden, men det er fullt mulig.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Til dere som mener det ikke er mulig og røyke så lite, la meg illustrere.

I følge kripos sin narkotika statistikk for første halvår 2023, så ligger gjennomsnitstyrken på norsk hasj rundt 31% THC, og i følge Psychonautwiki, er en "common dose" med THC 2-4mg, og en "heavy dose" 4-10mg, og man merker effekt av så lite som 0.4mg.

Hvis man da røyker 33mg hasj(1g fordelt på 30 dager), vil man da altså få øvre sjiktet av en sterk dose, ca. 12mg. Så det er fult mulig å få 2-3 medium doser daglig, og når man kun røyker kveld vil du ikke få særlig toleranse heller. Det er selvfølgelig vanskelig og opprettholde, men fullt mulig.

Grunnen til at folk røyker flere gram om dagen er fordi THC, i motsetning til de fleste andre rusmidler, kun er en delvis agonist på reseptorene de aktiverer. Det vil si at etter et visst punkt når du et "tak" og du blir ikke særlig fjernere enn det og det beskytter trolig mot alvorlig forgiftning ved overdose. Derfor dør du av 2liter vodka, men overlever 10g hasj. Så da sitter man altså og konstant når "taket", og du føler ikke at du blir noe særlig skækk av mega doser.
Kilde: https://www.rusopplysningen.no/cannabis

Jeg har vært på begge sider her, men for tiden er forbruket lavt. Har røyket samme mengde som trådstarter i ca. ett år nå, men merker det frister å røyke mer og mer så det blir jo vanskelig i lengden, men det er fullt mulig.
Vis hele sitatet...

Alle som mener det ikke er mulig: jeg utfordrer dere til en 2-3 års lang pause. Så røyker du en 0.2g+ igjen og ta en tur på butikken. ,
Sist endret av skrpappa; 1 uke siden kl. 19:21.
Føler på skammen nå, jeg er en av de som fort brenner gjennom 100g i mnd :/
Sitat av YankeenAtion Vis innlegg
Føler på skammen nå, jeg er en av de som fort brenner gjennom 100g i mnd :/
Vis hele sitatet...
Jeg også.. men det trenger nødvendigvis ikke være problematisk.. med mindre du må ha minst 50 i mnden er det vel kanskje litt problematisk.