Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 741
Hei. Jeg røyka daglig i flere år (ca.4 år). Jeg bråslutta og rørte ikke stoffet på lang tid (over 10 år). De siste årene har jontene sporadisk dukket opp på fest, og har da tatt noen trekk. De gangene har jeg blitt helt usannsynlig paranoid. Tankekjør, angst, tror alle er ute etter meg, konspirasjoner - da også rundt mine aller beste venner. Skal også sies at jeg har fått i meg alkohol i forkant. Ingen ting som hjelper annet enn å få rusen ut av kroppen, men føler meg "normal" etter noen timer og søvn. Er det vanlig for oss som har røyka mye før, å ikke tåle det etter et lengre opphold? I tilfelle, hvorfor er det sånn?

Jeg merker selv at jeg ikke tåler det og kommer ikke til å røre det igjen. Det er jo ikke deilig (som det var før), men bare slitsomt og jævlig. Så ingen grunn for å ta de trekka.
Ja, har samme erfaring. Kan spise litt i eget selskap, men får litt noia og angst i sosial setting.

Røyka vel fast i ca. ti år. Slutta for ca. tre år siden.
Anonym bruker
"Glad Ulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er hvertfall ikke uvanlig at man slutter å tåle hasj etter mange år, som om hjernen har fått overload. Kjenner et ganske stort knippe folk som fikk angst og paranoia når de nærma seg eller bikka 30 etter å ha røyka tett fra ungdomstida. Trodde seff at det aldri kom til å skje meg for jeg tålte alt, men det skjedde meg også gitt. Dum som jeg var fortsatte jeg å prøve å røyke selvom jeg fikk paranoia og psykoser så det som begynte som ruspsykoser som gikk over når rusen gikk ut endte med en psykose på mange måneder som var helvete på jord og som bekjente fortsatt dømmer meg for mange år senere. Kjipern.. Har prøvd å røyke igjen forsiktig flere ganger og etter pauser men fått samme noia og vrangforestillinger i flere dager og uker etterpå, så har måttet godta at jeg ikke kan røyke mer. Desverre kan man si for jeg savner det jo litt men samtidig har jeg fått det mye bedre psykisk enn når jeg var stoner, er ikke deprimert lenger og nyter livet uten å være høy. Noe som var helt umulig før
Anonym bruker
"Orange Kvernknurr"
Eneste gangen jeg ikke får noia er når jeg røyker med min far. Weird men true
Det er helt vanlig. Hvis du lider deg igjennom til toleransen går litt opp så kan det bli bedre. Eller få psykose lol. Best å la det ligge tipper jeg.
Anonym bruker
"Glad Ulv"
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Det er helt vanlig. Hvis du lider deg igjennom til toleransen går litt opp så kan det bli bedre. Eller få psykose lol. Best å la det ligge tipper jeg.
Vis hele sitatet...
Elendig tips. Har man først begynt å få paranoia og psykosesymptomer skal man holde seg unna. Pusher man på ødelegger man huet, i værste fall permanent!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Elendig tips. Har man først begynt å få paranoia og psykosesymptomer skal man holde seg unna. Pusher man på ødelegger man huet, i værste fall permanent!
Vis hele sitatet...
Best å la det ligge sa jeg. Du er enig i det eller? Nisse
Anonym bruker
"Glad Ulv"
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Best å la det ligge sa jeg. Du er enig i det eller? Nisse
Vis hele sitatet...
Så klart, men det var det du sa før det som var elendig tips. Du skrev to ting. Blir du så fort fornærma at du må kalle folk nisse er det på tide å trekke pusten litt. Prøv å ha en fin lørdag nå
Trådstarter
10 3
Men hvorfor er det sånn at man plutselig ikke tåler det? Sånn rent fysiologisk sett? Finnes det en forklaring? Høres ut som det gjelder mange...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Så klart, men det var det du sa før det som var elendig tips. Du skrev to ting. Blir du så fort fornærma at du må kalle folk nisse er det på tide å trekke pusten litt. Prøv å ha en fin lørdag nå
Vis hele sitatet...
Han svarte med 2 løsninger, ene sunnere en den andre påpekte den sunneste var best. Hvordan er det feil? Nisse.
Trådstarter
10 3
Fordi jeg er så veldig konfliktsky, så tenker jeg at krangling og nedsettende kommentarer kan tas en annen plass. Jeg lurer fortsatt på hvorfor toleransen for stoffet endrer seg så betydelig for mange, det oppleves jo som et annet rusmiddel....det må vel være en fysiologisk/biokjemisk årsak? Siden stoffet er det samme (ja, med forskjellig kvalitet)?
De siste gangene har 4-5 trekk startet et tog av negative følelser, f.eks. bare en bevegelse fra min beste venn har fått meg til å tro at han er leid inn av staten for å felle meg som menneske, osv...
Har opplevd d samme, jeg kan røyke tilsvarende microdoser. Jointer med under 0.05g og kunn ett par trekk. Så er alt helt overkommelig. Røyker jeg mer får jeg noia, må være alene. Og røyke meg opp iløpet av ett par uker før jeg takkler folk. Vært slik i over 10 år. Har røyka av og på i perioder. Foretrekker typ uke 3-4 med hverdagsrøyking. Etter noian roer seg og man fortsatt blir fjern av å røyke. Nå derrimot foretrekker jeg svake trekk alene av og til. Blir da helt ubrukelig å kan bare ligge å høre musikk. Tror d har mye med å forbinne cannabis med innbygd tolleranse å gjøre. Tatt meg tid å forstå at jeg ikke kan smake på andre folks join med mindre jeg røyker fast
New generation
colakork's Avatar
Jeg får det ish sånn når jeg fyrer opp etter T-breaks.

Et lite hit, la den første bølgen roe seg, så kan jeg peise på og chille i jamann land i flere dager.

Må bare varme opp motoren forsiktig først.

Og ja, røyk alene eller rundt noen du er komfortabel å være sårbar rundt, fordi det er du imens du noier sånn!