Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1325
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
...har fått fjernet sitt innlegg når de har påpekt eller skrevet om at det er heroin-tørke i Brugata/Storgata?

Synes jeg nettopp så en tråd som omhandlet den problemstillingen, nå ser det ut som om den er borte.

Jeg har selv skrevet om dette.
Kan moderatorene klargjøre rundt hvorfor dette evt ikke er lov?

I min bok er det viktig folkeopplysning, nesten på linje med at det feks er veldig sterkt stoff ute og går.

Skrevet i beste mening
Anonym bruker
"Kjær Oter"
Brukt sunn fornuft.
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Brukt sunn fornuft.
Vis hele sitatet...
Det mener jeg definitivt at jeg har gjort. Orker du å tvinge ut noen ord til slik at posten din får et fnugg av mening?
Prat om salg og kjøp er ikke lov?
Hvordan er dette folkeopplysning? Hva er det som er så nyttig med det? Greit, det er tørke. Det er ikke noe å gjøre med det, og det hjelper ikke å snakke om det. Du får heller ikke svar på når tørken kommer til å gå over på et forum.

Vi ønsker ikke slike samtaler her, fordi vi jobber hele tiden for å begrense at forumet blir misbrukt. Slike tråder blir slettet fordi de omhandler tilgjengelighet av ulovlige stoffer. I seg selv er det ikke noen big deal, men dessverre så sporer det som regel over i diskusjon om hvor man ellers kan få tak i det, og generell prat om kjøp og salg. En haug med folk stemmer i, og sier at de også savner heroin, og vipps, så får de PM av en eller annen selger eller scammer, og så har vi det gående.

Så for å oppsummere: Temaet har tilnærmet null verdi (annet enn for å lufte frustrasjon), og fører til en del problemer for forumet. Derfor blir det slettet.
Sist endret av mentalmelt; 1 uke siden kl. 22:30.
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Trådstarter
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Hvordan er dette folkeopplysning? Hva er det som er så nyttig med det? Greit, det er tørke. Det er ikke noe å gjøre med det, og det hjelper ikke å snakke om det. Du får heller ikke svar på når tørken kommer til å gå over på et forum.

Vi ønsker ikke slike samtaler her, fordi vi jobber hele tiden for å begrense at forumet blir misbrukt. Slike tråder blir slettet fordi de omhandler tilgjengelighet av ulovlige stoffer. I seg selv er det ikke noen big deal, men dessverre så sporer det som regel over i diskusjon om hvor man ellers kan få tak i det, og generell prat om kjøp og salg. En haug med folk stemmer i, og sier at de også savner heroin, og vipps, så får de PM av en eller annen selger eller scammer, og så har vi det gående.

Så for å oppsummere: Temaet har tilnærmet null verdi (annet enn for å lufte frustrasjon), og fører til en del problemer for forumet. Derfor blir det slettet.
Vis hele sitatet...
Gjelder dette også for tråden om hwen som skrev om tørke på cannabis i Kristiansand? Den fikk jo stå.

Poenget mitt var å formidle til brukere av stoffet nå må sørge for å trekke i nødbremsen, det vil i praksis si å skaffe seg substitusjonsmidler og evt kontakte nettverket ditt i helsevesenet.

Jeg driter langt faen i for min egen del når heroinen er tilbake, som jeg skrev, jeg var blant de heldige som klarte å slutte med det.

At du mener temaet har null verdi, sier litt for mye om deg og ditt kunnskapsnivå, dessverre.
Nei men så slutt nå å sutre over noe som er subjektivt viktig å formidle via ett forum da?

Om vi har latt en tråd om canabis få bli stående er det vel heller fordi den har glidd imellom fingrene våre uten at vi har fått det med oss en noe annet.

Å hold deg for god til å bedrive personangrep, det er en fin måte å få enda en tråd sletta. du har fått svar nå, la det være med det.
Gjelder dette også for tråden om hwen som skrev om tørke på cannabis i Kristiansand? Den fikk jo stå.
Vis hele sitatet...
Vi får ikke med oss alt hele tiden, men nevnte tråd ble også slettet i går. Om du hadde du sjekket i dag, så ville du sluppet å føre det argumentet.

Poenget mitt var å formidle til brukere av stoffet nå må sørge for å trekke i nødbremsen, det vil i praksis si å skaffe seg substitusjonsmidler og evt kontakte nettverket ditt i helsevesenet.
Vis hele sitatet...
Fair point, og takk for at du svarer på spørsmålet mitt. Hvis du hadde tatt deg bryet med å formidle intensjonen innledningsvis, så kunne vi jo hoppet over denne delen av samtalen. Det har altså en viss verdi, men det er dessverre ikke nok til at vi ønsker å tillate temaet.

Jeg driter langt faen i for min egen del når heroinen er tilbake, som jeg skrev, jeg var blant de heldige som klarte å slutte med det.

At du mener temaet har null verdi, sier litt for mye om deg og ditt kunnskapsnivå, dessverre.
Vis hele sitatet...
Det sier vel akkurat passe, egentlig. Ingen av oss som driver forumet har vært junkier, meg bekjent. Så selv om vi sympatiserer med denne gruppen, og selv har mistet venner som har havnet på skråplanet opp gjennom årene, så er det så klart omstendigheter knyttet til dette som vi ikke nødvendigvis er helt bevisste på.

Det å moderere freak.no derimot, har vi ganske grei erfaring med. Å bekjempe misbruk av forumet er en av våre høyeste prioriteter, og en forutsetning for at vi skal ha noe forum i det hele tatt. Det er forståelig at det ofte kan oppleves strengt fra utsiden, men jeg kan forsikre deg om at denne beslutningen er basert på ganske mange års erfaring med å styre et kontroversielt forum, og tusenvis av timer med dedikert innsats for å holde denne skuta noenlunde på rett kjøl.

Take it or leave it
Sist endret av mentalmelt; 1 uke siden kl. 21:15. Grunn: skrivefeil