Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2076
Jeg fikk mac'en på døra på fredagen og sitter nå å prøver å lære meg noe, men sliter veldig.
jeg har en masse latterlig enkle spørsmål, men håper noen orker å ta seg tid til å svare mellom latteren.

hvordan lagrer man ett bilde fra en nettside? og velger hvor man skal lagre det?

jeg fikk beskjed om at det ene spillet var både pc/mac , men når jeg legger det inn, er det en exe.fil, hvordan åpner jeg denne, evt gjør den om til en dmg?

hva åpner jeg iso og bin filer med?



mvh
Hvis du holder inne ctrl når du trykker på et bilde blir det som å høyreklikke.
Hvis jeg ikke tar forferdelig feil nå.
Ja, ctrl+klikk er høyreklikk, eller du kan holde musetasten lenge inne på f.eks. bildet. iso-filer monteres ved at du bare dobbeltklikker på dem.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Du kan eventuelt plugge til di gamle USB-mus, slik at du får to knapper og hjul.

Exe-filer vil du ikke få bruk for lenger. Du må heller finne programmer som er laget for OS X.
Søk litt rundt på forumet. Mye nyttig informasjon her.
Trådstarter
9 0
Sitat av Kakcoo
Du kan eventuelt plugge til de gamle USB-mus, slik at du får to knapper og hjul.

Exe-filer vil du ikke få bruk for lenger. Du må heller finne programmer som er laget for OS X.
Søk litt rundt på forumet. Mye nyttig informasjon her.
Vis hele sitatet...

hmm.. jeg skjønner. men det spillet skal være for både mac og pc. men får bare opp en exe fil. så skjønner lite.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Sitat av Colaboks
hmm.. jeg skjønner. men det spillet skal være for både mac og pc. men får bare opp en exe fil. så skjønner lite.
Vis hele sitatet...
Har du versjonen for OS X da?
I like turtles
Skyfex's Avatar
Hvilket spill er det snakk om? Er det snakk om et gratisspill (hvis det er ET er det bare å finne nedlastingen for Mac, det er en egen nedlasting). Noen spill kommer i CDer som er både for Mac og Windows (WoW, Warcraft 3, Starcraft..), men noen må du kjøpe en egen versjon, og noen må du laste ned en patch (Quake 3, Doom 3).

Hvis du har piratkopiert spillet er du på egenhånd.

(Edit)
Besøk http://www.mac1.no/ for mer mac-spesifikk diskusjon, guider, etc.
Denne er fin for nybegynnere
Sist endret av Skyfex; 17. juli 2005 kl. 15:41.
Trådstarter
9 0
det er snakk om Fm20005, sitter på et miniLAN og tenkte å joine de andre. er nok nedlastet, hentet fra en annen pc.
▼ ... over et år senere ... ▼
er den henta fra en annen pc? vis pcn tilfeldigvis sku være windows, så har den egne filer, og de stemmer ikke over ens med mac'en din du må nok laste den ned sjøl, MAC filene og ikke XP / windows filene
At et spill finnes for Mac og PC betyr ikke at du kan installere PC-versjonen på Mac.

For å snu det: Du kan ikke sette inn PC-utgaven av Halo i en X-box for å spille. Du må kjøpe X-box versjonen.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Det finnes en måte til å kopiere bilder fra nettsider på, det er ved å bruke preview, hvor du går inn på "File" så deretter "Grab" (du kan velge mellom selection, window eller timed screen) dette er også praktisk hvis du vil kopiere mer en bare bildet, for eksempel teksten under.

Med en gang du har valgt det du ville at skal kopieres åpnes det et vindu i Preview med de du kopierte, så er det bare å lagre det som den fil typen du ønsker og navn selvfølgelig. Den eneste ulempen er at den uansett vanligvis lagrer seg i Desktopen som en tiff fil med navn snapshot. Men det er bare å slette etterpå.
Den enkleste måten å lagre et bilde på fra nettleseren er vel drag and drop til skrivebordet eller wherever, men..