Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2152
Noen som vet om det finnes en eller annen form for... tja, plugin, evt et lite program ala google desktop search (men for osX selvsagt), som lar meg søke på google images?

Pleier å bruke opera 7.54, og har prøvd å finne en eller annen måte å legge til google images blant søkefunksjonene der, men har ikke klart å finne noe. Er det evt mulig å bruke en eller annen bokstav i adressefeltet for å gjøre dette istedet?

Går det evt å skrive noe ekstra i søkefeltet for at google bare skal søke gjennom g.images? (tilsvarende filetype: define: site: osv)

Liker egentlig opera bedre enn firefox, og vil derfor helst slippe å bytte, men jeg kan vel venne meg til ff også dersom det finnes noe sånt til det.

Noen som har noe tips?
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
/Users/dinbruker/Library/Preferences/Opera Preferences/search.ini

Sett inn denne på bunnen av filen:
Bytt om på 32 til ditt siste tall i lista.

[Search Engine 32]
Name=&Google Images
Verbtext=17063
URL=http://images.google.no/images?q=%s&ie=ISO-8859-1&hl=no&btnG=Google-s%F8k
Query=
Key=img
Is post=0
Has endseparator=0
Encoding=ISO-8859-1
Search Type=0
Position=-1
Nameid=0

Start nettleseren på nytt og skriv img atomet i adresselinja.
Reklamehore
atomet's Avatar
Trådstarter
Fett! Takker! Det er helt klart et tips som fortjener en link i en av nyttig-sticky-trådene, for jeg har lett meg grønn uten å finne noe!

Ooo... skummelt though... jeg begynner nå for første gang å hacke macen min... 8)
Reklamehore
atomet's Avatar
Trådstarter
Uhm, dette høres sikkert snålt ut, men den fila er rett og slett ikke der...? Er det noe "vis skjulte filer"-greier jeg kan velge noe sted kanskje?
Better than thou.
Sannsynligvis er det en ansamling filer som heter Opera Preferences. Høyreklikk på denne og det skal gå ann og vise innholdet i den. Der finner du evt. filen.

Noen slike tips til Safaribrukere?
Reklamehore
atomet's Avatar
Trådstarter
joa, en opera 7 preferences-fil er det der. Problemet er at det hverken i den eller i noen av de andre filene jeg har titta på (dvs alt som i det hele tatt ser lovende ut, samt de fleste andre), er noe som helst som likner på det over her. Derimot fant jeg search.ini i opera 6, og der var det full klaff. Men altså ikke for opera 7
Sitat av Carlo
Noen slike tips til Safaribrukere?
Vis hele sitatet...
Sogudi er en kjekk liten gratis sak til safari.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Jepp, og Sogudi er til og med enda bedre ettersom man får en Preferences Pane til å redigere snarveiene i.

atomet: Hvis du søker etter search.ini da?
I like turtles
Skyfex's Avatar
Eller du kan legge til Google Images i Quicksilver (som Safari bookmark):
http://quicksilver.blacktree.com/doc...e=Web+searches
http://quicksilver.blacktree.com/doc...eb+Search+List
Reklamehore
atomet's Avatar
Trådstarter
gusto - gjorde det også, search.ini ser bare ut til å finnes i opera 6, ikke 7 Da er det vel en god grunn til at jeg ikke har funnet noe på nettet heller, det er rett og slett ikke noen enkel/kjent måte å gjøre dettte på.

Går jo selvsagt an å legge en helt enkel side her på skrivebordet, der man kan søke på google images. Holder vel kanskje å kopiere koden fra google images-forsida, og bare lagre den siden lokalt? Det er jo en slags løsning, selv om den ikke er på langt nær like smooth. :/ Og vi vil jo at macen skal være smooth!

Forøvrig er jeg litt skuffa over opera til mac, dør jo i hytt og pine.
Sist endret av atomet; 14. april 2005 kl. 05:16.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Sitat av atomet
gusto - gjorde det også, search.ini ser bare ut til å finnes i opera 6, ikke 7 Da er det vel en god grunn til at jeg ikke har funnet noe på nettet heller, det er rett og slett ikke noen enkel/kjent måte å gjøre dettte på.

Forøvrig er jeg litt skuffa over opera til mac, dør jo i hytt og pine.
Vis hele sitatet...
Jeg bruker jo MacOpera selv, så her er det nok en feil på din side. Husk at 98% av tinga i Opera er crossplattform. De to siste prosentene er GUI-stuff. search.ini skal være brukt også i Opera 7.

Last ned 8.0 Preview 1 fra snapshot.opera.com. Bedre. Den Opera 7-releasen du bruker er den første releasen av Opera 7 for Mac også, så den var ikke så kjekk.

Jeg er forøvrig en MacElectran, alpha/betatester for Opera, og denne siste builden jeg bruker nå er FANTASTISK bra! Kommer ut som public beta1 snart.
Reklamehore
atomet's Avatar
Trådstarter
Hm, tja, search.ini er ihvertfall ingen steder å se hos meg, bortsett fra under opera 6 da. Har prøvd å forandre på den også, bare i tilfelle de ble delt på en eller annen måte, men det hjalp ikke det heller. Tro meg gusto, jeg har både lett manuelt, og søkt automagisk, men med mindre fila på en eller annen måte er skjult, så er den rett og slett ikke der.

Skal teste 8ærn though, har vært skikkelig skuffa over denne utgaven her, så det skal mye til før det blir værre! Kanskje de bare ville være litt kjipe i 7'ern og prøvde å fjerne sånne hakkemuligheter...?
Reklamehore
atomet's Avatar
Trådstarter
Ok, nå har jeg lagt inn opera 8, ser jo absolutt ut til å funke veldig bra, men det dukka fremdeles ikke opp noen search.ini i opera preferences!?! Skulle jeg ha avinstallert opera først? (dra det fra appliances til trash?) Skjønner ingenting jeg...