Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2389
Hallo.

En Vansafe er en maskin du finner på de fleste Kiwi, Rimi og Ica butikkene.

Alikevel, på Kiwi butikker står disse type maskinene
http://www.xpublish.no/gallery/albums/Arnesbilder/Vensafe.sized.jpg
Jeg vet ikke navnet.

Alikevel, du sitter der inn kort og det kommer ut det som koden på korte sier.. som en pakke røyk, barberblader osv.

Noen som vet om det er mulig og lage et sånn kort? Og "lure" syestemet i maskinen eller noe?

Lage kort, eller bare iallefall greie og få ut ting gratis uten at folk vekker mistanke :P
Sist endret av Patrick bateman; 5. juni 2008 kl. 22:47.
hei. Må ikke kortene som blir brukt aktiveres i kassen først da? Ikke vet jeg med disse maskinene, men på en ica butikk der hadde de en annen type automat. Og da var d mye fikling og tasting i kassen før jeg fikk betale..
Koden på lappen blir aktivert når du betaler i kassa, så nei, du kan ikke lage kort selv.
Det skal kunne gå, jeg jobber på rimi selv. Tror det mer eller mindre er umulig Patrick, vist du ikke er GODLIKE og ikke vil bli sett Så du var nede på jobben idag :P Var vel derfor du tenkte på det..!
Sist endret av Nike; 5. juni 2008 kl. 22:53.
Maskinen på bildet er forøvrig en Vensafe, den også, det står til og med på den.
Forskjellige typer da.. ALLE heter Vensafe.. -.-
Hvis det hadde vært mulig, hadde den neppe stått der lenger. Sånn er det med nesten ALT.
Sitat av treimoz
Hvis det hadde vært mulig, hadde den neppe stått der lenger. Sånn er det med nesten ALT.
Vis hele sitatet...
Nja, ikke ta den. Finnes jo måter å lage seg busskort, medlemskort forskjellige kort med informasjon i magnetstripen osv osv.

Grunnen til at akkurat denne ikke går er fordi det er i grunn bare kassedamen/mannen som i prinsippet bra "lager et forbrukskort" til deg ved å ta en strekkode på et kort, og godkjenne den i automaten som er koblet opp mot kasseapparatet.
Vensafe kortene blir aktivert i kassa når kassedama/mannen scanner den. Deretter er det tidsbegrensning til midnatt på å ta ut varen i automaten. Dette gjør at man kan bruke kortene mange ganger, og setter en effektiv stopper for fake kort
▼ ... over et år senere ... ▼
Trenger ikke nødvendigvis måtte lage kort for gratis varer. På min lokale vensafe gjør jeg følgende : kjøp 2 kort , f.eks Skruf sterk White. Skann inn det første , og skan så inn det andre umiddelbart etterpå , skan dette etpar ganger etterhverande.. neste steg.. PROFIT. På fredag fikk jeg 4 snus og betalte for 2 , idag fikk jeg kun 1 ekstra. men det helper på
Sikkerhet/Utvikling
CodeBarbarian's Avatar
Kan vell komme med den informasjonen at OS'et på vensafe er windows... Usikker på hvilken versjon. Men husker jeg gikk for bi min lokale Bunnpris butikk så oppdaterte de den og da bootet windows på den. Når jeg tenker over det så er det et nettverk som heter VS på sjøsiden i mosjøen.

1. Koden blir aktivert i kassen
2. Klienten(Kassen) sender en pakke med data som aktiverer en kode(Signatur)
3. Koden sammenlignes med signaturen kassen aktiverte og gir deg varen...
4. Men alt kan utnyttes. Så er sikker på vist du prøver å skanne mange kort etter hverandre så kan den overkjøres(Kan sikkert låses også).

En algorithme som brukes på slike maskiner er vaneligvis ikke komplett. De fåregår vaneligvis på denne måten:

Aktivering -> Gjenkjening -> Vare...
--- Skal ikke være så alt for vanskelig å overstyrre eller "over-threading" som det fint kallest... Da gir maskinen flere pakker av samme sort for, de den regner med det er det den skal gjøre...

Det jeg kan komme med ihvertfall

Mvh
CodeBarbarian