Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  66 11682
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Sitat av devotio
Ja, men en svart PC ser ikke like bra ut som en svart Mac, sorry...
Vis hele sitatet...
Bare en liten kommentar; en PC laptop kommer jo i alle størrelser og fasonger så dette blir kanskje litt generaliserende, har sett endel pene svarte PC'er. Men går ut fra at du mener en "standard" sort PC
Sitat av fxxked
Det der er ikke lenger et argument.

Har du prøvd siste Ubuntu?

( Etter mine begreper har Ubuntu nå passert Windows i
brukervennlighet og er i ferd med å seile forbi MacOS X )
Vis hele sitatet...
Yes, har prøvd siste ubuntu. Og jeg fikk problemer med mitt skjermkort(ATI) og derfor også Beryl. Og jeg kunne hvertfall ikke bruke Ubuntu uten å skrive i terminalen. Dette kan ikke familier. Men jeg ser fremgangen, og gleder meg til å se hvordan det blir fremover
kreativ nerd
devotio's Avatar
Sitat av Polar-
Bare en liten kommentar; en PC laptop kommer jo i alle størrelser og fasonger så dette blir kanskje litt generaliserende, har sett endel pene svarte PC'er. Men går ut fra at du mener en "standard" sort PC
Vis hele sitatet...
Jo det er helt klart det finnes pene svarte PCer, det men generelt sett finnes det veldig få pene. Om de er pene koster de som regel skjorta (og da tenker jeg mer enn det en MacBook koster med samme ytelse).
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Ironisk nok så har jo IBM lansert til no kraftigaste chip'en i POWER6-serien, på 4.7GHz. Spørst om ikkje ITavisen bruker en håpløst gammaldags og utdatert og treg arkitektur i sine pc'er.

Hadde vore artig å sett korleis Mac utvikla seg no når Big Blue virkelig har fått fart på POWER-serien... Eg tipper enkelte features hadde gått over til PowerPC også.
Sitat av vidarlo
Linux er også slik at alt av HW funker. Well, alt eg har prøvd iallefall.

Lenovo 3000 N100? Sett i SuSE 10.2-dvd, boot, installer, ta i bruk.
Acer TM2410: Sett i dvd, boot, installer, ta i bruk.
Windows-folk som har installert på samme maskinene har typisk brukt 4-5 timer på å samle drivere til dei...
Vis hele sitatet...
Det er (dessverre) ikke det jeg har opplevd..
Verken det trådløse nettverkskortet mitt (Asus w-138g) eller onboard-nettverkskortet mitt (Asus P5L-VM 1394) fungerer særlig bra i Linux. Funnet guider for det trådløse, men det krever igjen at jeg kobler meg til internett på en annen måte..
Fantastisk gjennomført av en IT-avis (snakker om begge nå) å klare å fungere i 2007 uten å vite følgende:

Mac er også en PC. Jeg driter i om dere ikke syns det, men jeg kan engelsk og en Mac er like personlig og computer like mye som hvilken som helst annen maskin.

Mac kjører XP nå. Har gjort det en god stund. Men du kjøper ikke Mac for å ha XP på den.

PC != Windows. Mange PC-er som kjører linux o.l. idag.

"Ikke kjøp mac for det er få som har gjort det". Faen altså. Ikke les ITavisen for det er mange som leser andre aviser. Er monopol det eneste riktige idag?

Kan ikke begripe at journaliststudie er et av de studiene med høyest snitt idag... Begriper det rett og slett ikke...
Nå er vel ikke Journalist en beskyttet tittel heller, så enhver skrulling med skrivekløe kan lire av seg fantastisk svada, publisere det på dertil egnet måte (f.eks en nettside) og kalle seg journalist.

Når jeg tenker meg om så burde jeg faen meg gjort det selv ...
Takk til Tore N for en god latter. Jeg ler aldri så godt som når jeg kan lese en av hans artikler om Mac.

Noe jeg forøvrig føler for å nevne:
7) Mac ligger langt etter PC teknologien
Mens alle PC-er kjørte lynrask Intel eller AMD, måtte Mac-folket inntil nylig nøye seg med trege og gammeldagse IBM-prosessorer.
Vis hele sitatet...
Det er derfor Xbox 360 kjører den prosessorarkitekturen den gjør. Fordi den er gammeldags og treg.

11) Lave reparasjonskostnader
Apple er kjent for å være vrange når noe går galt. Rett og slett fordi både de og deres fanatiske tilhengere mener at ingenting kan gå galt. Om det likevel gjør det (hvilket det selvsagt alltid gjør), koster det deg store summer. Mens den hyggelige PC-reparatøren på hjørnet (som selvsagt ikke kan reparere Mac) krever betydelig mindre.
Vis hele sitatet...
Doh, harddisken på min 2 år gamle iBook røyk, jeg leverte den til reperasjon fredag, og hentet den mandag. Jeg betalte ingenting, og de slang med nyeste Mac OS X ferdig installert.
Sitat av petray
Yes, har prøvd siste ubuntu. Og jeg fikk problemer med mitt skjermkort(ATI) og derfor også Beryl. Og jeg kunne hvertfall ikke bruke Ubuntu uten å skrive i terminalen. Dette kan ikke familier. Men jeg ser fremgangen, og gleder meg til å se hvordan det blir fremover
Vis hele sitatet...
Må bare gjenta enda engang da at : Ati lager elendige linux drivere! Det er ikke linux sitt problem uansett hvor mye du vrir og vender på det. (Ha i tankene hvor mye skrik og skrål det blei når nvidia ikke leverte vista drivere i tide)

Installere ubuntu 7.04 med nvidia kort : 1. Fyre opp live cd'en 2.Installere mens jeg surfer 3.reboote 4. Trykke på System > administrasjon > restricted drivers manager 5. Huke av en boks og trykke ja 6. restarte x-server med ctrl-alt-bkspcace 7. Åpne synaptic 8. Huke av ett par bokser og trykke på bruk 9. Beryl er oppe å går (Det samme gjelder ati kort - beryl) Er ikke det brukervennlig så veit ikke jeg.
å diskutere IT avisen sitt innhold i artikkelen er en ting, men å sitte å skrive at PC er bedre enn MAC eller motsatt blir litt feil. med mindre du har en av hver sort i en lengre periode og gjør akkurat det samme på de, så kan du heller si om PC er bedre enn MAC eller motsatt. alle er forskjellige og foretrekker forskjellige OS. Lev med det

Ble vel veldig rotete.. trøtt og jævli
Sist endret av Remien; 22. mai 2007 kl. 03:15.
Sitat av rocknrolf77
Må bare gjenta enda engang da at : Ati lager elendige linux drivere!
Vis hele sitatet...
Tull og tøys, det siste året har de kommet med drivere som er helt greie.
For 3-4år siden var de helt horrible, ikke nå.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Windows/Linux er og vil alltid være best og lettest.
MIN mening
Sitat av PureOwnage
Windows/Linux er og vil alltid være best og lettest.
MIN mening
Vis hele sitatet...
Jeg foretrekker at du kommer med argumenter for dine synspunkter og underbygger litt mer, slik at ditt utsagn lettere kan benyttes til diskusjon.
Syns egentlig det er en tåpelig diskusjon. Sjekk gjennomsnittsinntekten til de forskjellige brukergruppene, mac ligger langt over, ergo er det smartere folk som bruker mac, og det er ikke uten grunn
Det synes jeg var en tåpelig påstand atomet. Jeg har en inntekt på 200,- pr. måned, og jeg har en Mac.
To svar sture, velg det du liker best:

1: ser du ikke 'en?
2: hey, da er du vel bare glup da, ta det som et kompliment!

Men helt seriøst, så er det faktisk høyere gjennomsnittsinntekt blant macbrukere, så en undersøkelse på det for litt siden. Hvorfor kan man krangle om i det uendelige (om det vil si at macbrukere er smartere, om det er macen som lar dem jobbe mer effektivt, om det er mer fristende å kjøpe en hvis man allerede har mer penger, om folk som har sansen for effektivitet også har sansen for mac, eller gudene vet hva, om det er det at de HAR mer penger som er grunnen til at de velger mac, eller om det er det at de VALGTE mac som har mer penger etterhvert, osv osv... gudene vet), men at det er sånn (gjennomsnitts-macbrukeren HAR høyere inntekt enn gjennomsnitts-wintel-brukeren) er et faktum.

Forøvrig kan det godt hende at det egentlig stemmer for deg også, hvis du tenker litt gjennom det. Du er 17, såvidt jeg kan se i profilen din? Det er faktisk mange 17-åringer som ikke har noen fast inntekt i det hele tatt, så sånn sett er det ikke så galt, du tjener tross alt NOE, som da er mer enn veldig mange andre i din aldersgruppe. Jeg er 29, og ligger langt under de fleste i min aldersgruppe, siden jeg er student, og de fleste på min alder jobber, men hvis jeg sammenlikner med andre studenter, så skal jeg vedde på at jeg ligger ganske bra an, siden jeg både gjør litt freelancejobber ved siden av skolen, og leier ut et rom i leiligheten jeg eier (dvs skattefri inntekt).
Microsoft er på toppen fordi det bare har vært det så lenge at folk ikke tør å prøve noe nytt. Linux Ubuntu er utrolig lett å bruke, men kan være litt knotete med drivere (ut i fra egen erfaring). OSX har så lite erfaring, men utifra folk jeg kjenner som har det virker det som det er minst like bra som linux. Som sagt.. Det er som å diskutere hvorvidt bil, båt eller fly er det beste framkomstmiddelet.