Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2376
anonym bruker
1 0
jeg skal ha prøveeksamen i engelsk skriftlig på fredag. jeg har et tema om collision course. jeg har letet etter svaret på nette, men finner bare eksempler, så lurte på om noen her hadde en fin forklaring på kollisjonskurs.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Kurs som i den nautiske definisjonen av kurs, altså fartsretning for fartøyet. Altså ein kurs (eller fartsretning) som vil føre til kollisjon. Vert og nytta i overført tyding.

Har du forsøkt å slå opp kollisjonskurs i ei ordbok? Om du har det, så er det betre om du skriv det du har så langt - og forklarer kva du slit med. For ingen gidd gjere leksene dine - men mange vil gjerne gidde å gi deg hjelp om du har meir konkrete problemstillinger
Sist endret av vidarlo; 10. april 2018 kl. 14:30.
Du vet ikke hva kollisjonskurs er? Se på ordet. Det er sammensatt av to ord. Kollisjon og kurs. Hva tenker du da? Hvis du googler collision course så dukker det opp definisjoner med en gang.

Kollisjonskurs er når to objekter er på vei til å treffe hverandre. Det kan også være en metafor på to mennesker, dyr eller grupper som er i ferd med å starte en konflikt.
Ettersom det er engelsk skriftlig du skal ha prøveeksamen i, så tenker jeg det er kollisjonskurs i metaforisk forstand som er temaet ditt(med forbehold om at jeg tar hinsides feil). Kan godt hende du får en oppgave hvor du skal beskrive et samfunnsproblem som menneskeheten ikke evner å løse på nåværende tidspunkt. Her kan temaer som global oppvarming og forbrukersamfunnet være relevante.