Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  55 14376
Bruker å shote kaffe fra en normal kaffe kopp, jeg fyller halvparten opp med kaffepulver og deretter blander jeg det ut med vann, også shoter jeg alt.
Hvor bra er det for kroppen over lengere tid?
Sitat av Mozilla Vis innlegg
Sier seg vel egentlig selv.
Vis hele sitatet...
Jo, høres vell ikke helt bra ut det har jeg forstått, men trenger litt informasjon å vet ikke hva jeg skal søke...
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Så lenge du holder deg til den ene shoten din hver dag, så er det ikke et problem. Det er mulig å dø av koffeinforgiftning, men det skal ganske mange kopper til over kort tid.
Leste i en 'fun facts' bok for unge at 100 kopper kaffe på 5 minutter er nok til å drepe deg.
Terminal Arbeider
Radium93's Avatar
Sitat av Arsis42 Vis innlegg
Leste i en 'fun facts' bok for unge at 100 kopper kaffe på 5 minutter er nok til å drepe deg.
Vis hele sitatet...
Og inge vil greie å drikke mer enn 100 kopper kaffe på 5 minutter. Så tipper du er safe
The Mexican Snack
NachoFreak's Avatar
18 6
nei, det er ikke farlig. bare drikk all kaffen du vill
Overdose på koffein er noe av det jævligste jeg har opplevd i hele mitt liv. Hallusinasjoner, vrangforestillinger, ekstremt høy puls og EKSTREMT angst. Det er nok ikke særlig farlig da, men svært ubehagelig er det absolutt.

Så lenge du ikke merker noen kjipe psykiske eller fysiske bieffekter så er du nok trygg. Du merker det jævlig godt når du har fått i deg for mye koffein, og har du ikke merka noe til nå så er det nok ikke noe problemer.
Du dør av vannforgiftning før du dør av koffeinforgiftning av kaffe. Mengden kaffe spiller jo inn, men gir kanskje en pekepinn på hvor lite farlig det faktisk er. Skal sies at det er relativt lite konsentrert og koffeinmengden er derfor relativt lav.
Sitat av Radium93 Vis innlegg
Og inge vil greie å drikke mer enn 100 kopper kaffe på 5 minutter. Så tipper du er safe
Vis hele sitatet...
tror TS lagde denne tråden for og skaffe noen argumenter mot meg i Real Life, om ikke det så trodde jeg var alene om dette, kaller det for en kopp ondskap pga fargen og lukten, men denne kaffen jeg bruker skal man vanligvis ha 3 skjeer kaffe + varmt vann, jeg er oppe i 28-30 skjeer kaffe, per kopp + vann da.. jeg drikker et par slike et par ganger om dagen, om jeg faktisk ville så er jeg sikker på at jeg hadde klart 100 kopper på 5 minutter, så lenge det hadde vært "ondskap" litt mere konsetrert, da det er

10 kopper kaffe konsentrert i en kopp, burde ikke være helt umulig da for meg og hive ned 10 kopper, men er ikke noe jeg gidder og prøve, jeg shotter kaffen for energi siden jeg ikke sover noe særlig om natten
Sitat av faceplants Vis innlegg
tror TS lagde denne tråden for og skaffe noen argumenter mot meg i Real Life, om ikke det så trodde jeg var alene om dette, kaller det for en kopp ondskap pga fargen og lukten, men denne kaffen jeg bruker skal man vanligvis ha 3 skjeer kaffe + varmt vann, jeg er oppe i 28-30 skjeer kaffe, per kopp + vann da.. jeg drikker et par slike et par ganger om dagen, om jeg faktisk ville så er jeg sikker på at jeg hadde klart 100 kopper på 5 minutter, så lenge det hadde vært "ondskap" litt mere konsetrert, da det er

10 kopper kaffe konsentrert i en kopp, burde ikke være helt umulig da for meg og hive ned 10 kopper, men er ikke noe jeg gidder og prøve, jeg shotter kaffen for energi siden jeg ikke sover noe særlig om natten
Vis hele sitatet...
synes du det er godt ??
Sitat av faceplants Vis innlegg
tror TS lagde denne tråden for og skaffe noen argumenter mot meg i Real Life, om ikke det så trodde jeg var alene om dette, kaller det for en kopp ondskap pga fargen og lukten, men denne kaffen jeg bruker skal man vanligvis ha 3 skjeer kaffe + varmt vann, jeg er oppe i 28-30 skjeer kaffe, per kopp + vann da.. jeg drikker et par slike et par ganger om dagen, om jeg faktisk ville så er jeg sikker på at jeg hadde klart 100 kopper på 5 minutter, så lenge det hadde vært "ondskap" litt mere konsetrert, da det er

10 kopper kaffe konsentrert i en kopp, burde ikke være helt umulig da for meg og hive ned 10 kopper, men er ikke noe jeg gidder og prøve, jeg shotter kaffen for energi siden jeg ikke sover noe særlig om natten
Vis hele sitatet...
Ehm, hvordan får du 30 skjeer med kaffe i en kopp? I beste fall så vil du jo drikke fuktig pulver :s
Du skal drikke ufattelig mye for å overdosere på kaffe.

Eneste problemet ved shottingen din er vel at du kan bli avhengig. Å være avhengig av koffein er et rent helvete, var i allefall for meg. Nesten værre en nikotin (har ikke sluttet med det da).

Pulverkaffe og pulverespresso har jeg prøvd noen få ganger, helvete for noe piss etter min mening
Sitat av Rediver Vis innlegg
Ehm, hvordan får du 30 skjeer med kaffe i en kopp? I beste fall så vil du jo drikke fuktig pulver :s
Vis hele sitatet...
må være at han drikker kaffe av halvliters glass he he
Sitat av Radium93 Vis innlegg
Det burde ikke du ha heller siden du ikke greier å komme med info som er relatert til det TS lurer på. Hvis du ikke har det bør du ikke svare i det hele tatt
Vis hele sitatet...
Sitat av Hightime Vis innlegg
Og med dette mener du?
Selv syns jeg at det burde strengt tatt ikke folk som kun kommer med sure oppgulp heller ha :/
Vis hele sitatet...
Ja jeg vet... Var veldig trøtt på tidspunket jeg skrev det og fikk vel bare litt nok av merkelige kommentarer, så beklager at jeg gikk inn i sarkasme-modus. Koffein er ikke noe en ønsker en sterk overdosere på, hvor farlig det er for nervesystemet er vel kanskje litt ukjent, men å gå rundt med koffeinskjelvinger kan iallefall ikke jeg tro er sunt, selv føler jeg at jeg faktisk skader nervesystemet i kroppen når jeg drikker for mye kaffe, på samme måte som når en aktiverer kundalini-energien på et tidspunkt der kroppen ikke har bygd opp resistans til å tåle høyere spenning og effekt. Og kaffe er veldig vanndrivende, så hvis en ikke fyller opp med vann etterpå så vil en bli syk, det er vel grunnleggende forståelse for hvor viktig det er å ha nok vann i kroppen for at organene og hele organismen skal fungere noe som mange kaffedrikkere glemmer.
Jeg gjøre akkurat det samme
Sitat av faceplants Vis innlegg
tror TS lagde denne tråden for og skaffe noen argumenter mot meg i Real Life, om ikke det så trodde jeg var alene om dette, kaller det for en kopp ondskap pga fargen og lukten, men denne kaffen jeg bruker skal man vanligvis ha 3 skjeer kaffe + varmt vann, jeg er oppe i 28-30 skjeer kaffe, per kopp + vann da.. jeg drikker et par slike et par ganger om dagen, om jeg faktisk ville så er jeg sikker på at jeg hadde klart 100 kopper på 5 minutter, så lenge det hadde vært "ondskap" litt mere konsetrert, da det er

10 kopper kaffe konsentrert i en kopp, burde ikke være helt umulig da for meg og hive ned 10 kopper, men er ikke noe jeg gidder og prøve, jeg shotter kaffen for energi siden jeg ikke sover noe særlig om natten
Vis hele sitatet...
Ja lagde tråden både for dette, å får at jeg har brukt/bruker selv å shote kaffe når jeg er trøtt, men 30skjeer er langt over grensen på hva jeg klare
Sitat av TanteOlga Vis innlegg
synes du det er godt ??
Vis hele sitatet...
nei, men dette er ikke da jeg "kosedrikker" på kaffen, er den såpass sterk så shotter jeg den, ellers når jeg drikker kaffe fordi jeg har lyst på kaffe så er det fortsatt svart kaffe jeg elsker

Sitat av Rediver Vis innlegg
Ehm, hvordan får du 30 skjeer med kaffe i en kopp? I beste fall så vil du jo drikke fuktig pulver :s
Vis hele sitatet...
har en rimelig stor kopp, men bruker en medium stor skje, ikke en suppe/ middags skje, men heller ikke en te-skje for og si det sånn, men ja den er ganske tykk, tykkere enn blod, og har en klumpete textur om jeg ikke bruker varmt nokk vann, er ca 50/50 mellom vann og kaffepulver
Fra VG i dag:

http://static.vg.no/dilbert/dilbert.gif
Sist endret av Fuzzybossen; 28. september 2012 kl. 13:45.
koffein er vell dødelig fra 5-10 gram og oppover, avhengiav blant annet hvor mye du veier. Jeg tror det er ca 100mg i en standard kaffekopp.
Når jeg trena hardt gikk jeg på Koffein i pille-form (250mg). På slutten tok jeg 250mg på morran før jobb og 350mg før trening. Husker jeg gjorde utrolig mye research før jeg starta med syntetisk koffein, og fant ut at det hadde vært dødelig utfall av så lite som 2g koffein.

Kan nevnes at jeg flere ganger overdoserte i starten, og koffein-rus er ikke noe behagelig rus for å si det slik :P

Edit:

"The LD50 of caffeine in humans is dependent on individual sensitivity, but is estimated to be about 150 to 200 milligrams per kilogram of body mass or roughly 80 to 100 cups of coffee for an average adult.[4] Though achieving lethal dose with caffeine would be exceptionally difficult with regular coffee, there have been reported deaths from overdosing on caffeine pills, with serious symptoms of overdose requiring hospitalization occurring from as little as 2 grams of caffeine."

(Kilde: Wikipedia)
Sist endret av weedsuit; 28. september 2012 kl. 14:51.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
@faceplants:

Er veldig spent på hvordan du hadde klart å drikke 100 kopper med kaffe på 5 minutter, hvis vi sier at en kopp med kaffe er på 180ml, (gjennomsnitt) og da er 100 kopper 18 liter. 18L med væske er utrolig mye.

Jeg kan heller ikke forstår hvordan du kan bruke 28-30 SKJEER med kaffe?? Du ender opp med mer pulver enn væske.
Sitat av Fleff Vis innlegg
@faceplants:

Er veldig spent på hvordan du hadde klart å drikke 100 kopper med kaffe på 5 minutter, hvis vi sier at en kopp med kaffe er på 180ml, (gjennomsnitt) og da er 100 kopper 18 liter. 18L med væske er utrolig mye.

Jeg kan heller ikke forstår hvordan du kan bruke 28-30 SKJEER med kaffe?? Du ender opp med mer pulver enn væske.
Vis hele sitatet...
Kan værtfall støtte faceplants i dette, var tilstedet under hannes ondskap shot, var en halvliter glass å alt var en gjørme med svarte greier, skal si jeg ble kvalm
Mener dere kaffekoffein shottere virkelig at det funker og over fylle kaffe koppen og styrte gir energi kick? :O
ALDRI merka å blitt "speeda" på kaffe.... styrter jeg en redbull som forøvrig inneholder 32mg koffein pr 100ml så blir jeg små (SMÅ) speeda, men aldri merka noe på kaffe... selvom noen her mener en vanlig kopp inneholder 100mg.... wtf?

Tar titt og ofte slike gerimax extreme energy piller før og under jobb, og de inneholder ca 100mg per... de funker litt men... meeeh alt annet enn "virkelige" varer har ikke gitt meg serlig god effekt ass... styrte en stor redbull med 3-4 extreme energy piller kanskje bare.... men kaffe?! neeh.
TS ville ikke vite hvor mange kopper med konsentrert kaffi som ville ta livet av han.
Han spurte om det var skadelig og shotte ca 1/2 kopp ikke-utblandet kaffi.
Og selv uten kilder eller noe vil jeg nesten tørre og si Ja! Selv på Freak.
Både avhengigheten for koffein og kaffen i seg selv.
Sitat av Fleff Vis innlegg
@faceplants:

Er veldig spent på hvordan du hadde klart å drikke 100 kopper med kaffe på 5 minutter, hvis vi sier at en kopp med kaffe er på 180ml, (gjennomsnitt) og da er 100 kopper 18 liter. 18L med væske er utrolig mye.

Jeg kan heller ikke forstår hvordan du kan bruke 28-30 SKJEER med kaffe?? Du ender opp med mer pulver enn væske.
Vis hele sitatet...
I såtilfelle hadde strengt tatt også veskemengden vært dødelig, litt det samme som med lettbrus. Det er nok dødelig til slutt, men mengden veske dreper deg først.

(Jo mer veske kroppen har i seg, jo mer svuller hjernen opp, det går bare bra "så" lenge før det ikke er plass i skallen til mer)
Som 100 folk snart har poengtert så klarer du neppe å ta en dødelig overdose på kaffe.
Men, jeg tør derimot å påstå at å shotte super-sterk kaffe flere ganger hver dag som erstatning for manglende IKKE er bra for deg i lengden.


Sitat av deGrønne Skoger Vis innlegg
Mener dere kaffekoffein shottere virkelig at det funker og over fylle kaffe koppen og styrte gir energi kick? :O
ALDRI merka å blitt "speeda" på kaffe.... styrter jeg en redbull som forøvrig inneholder 32mg koffein pr 100ml så blir jeg små (SMÅ) speeda, men aldri merka noe på kaffe... selvom noen her mener en vanlig kopp inneholder 100mg.... wtf?

Tar titt og ofte slike gerimax extreme energy piller før og under jobb, og de inneholder ca 100mg per... de funker litt men... meeeh alt annet enn "virkelige" varer har ikke gitt meg serlig god effekt ass... styrte en stor redbull med 3-4 extreme energy piller kanskje bare.... men kaffe?! neeh.
Vis hele sitatet...
Når du dytter i deg så mye koffein og andre energi-greier så synes jeg overhodet ikke det er rart at du ikke legger merke til effekten kaffe gir.

Her er en utfordring til deg:
Gå en uke uten å putte i deg noen form for stimulanter.
Altså, ikke drikk brus, kaffe, energidrikker, etc.
Ikke spis energi-piller.
Ikke ta noen form for amfetamin.

Når uken er over stikker du på et sted som serverer bra kaffe (Waynes coffee f.eks.) og kjøp deg en stor kopp svart kaffe. Drikk denne!

Da jeg og tre kompiser gjorde dette selv merket vi i hvertfall stor effekt av kaffen.
Vi skulle egentlig sette oss ned å gjøre matte, men vi var så stimulerte å rastløse at vi klarte ikke. Vi endte opp med å prate sammenhengende med hverandre de neste to timene, og klarte nesten ikke sitte stille.
Sitat av harald25 Vis innlegg
Som 100 folk snart har poengtert så klarer du neppe å ta en dødelig overdose på kaffe.
Men, jeg tør derimot å påstå at å shotte super-sterk kaffe flere ganger hver dag som erstatning for manglende IKKE er bra for deg i lengden.




Når du dytter i deg så mye koffein og andre energi-greier så synes jeg overhodet ikke det er rart at du ikke legger merke til effekten kaffe gir.

Her er en utfordring til deg:
Gå en uke uten å putte i deg noen form for stimulanter.
Altså, ikke drikk brus, kaffe, energidrikker, etc.
Ikke spis energi-piller.
Ikke ta noen form for amfetamin.

Når uken er over stikker du på et sted som serverer bra kaffe (Waynes coffee f.eks.) og kjøp deg en stor kopp svart kaffe. Drikk denne!

Da jeg og tre kompiser gjorde dette selv merket vi i hvertfall stor effekt av kaffen.
Vi skulle egentlig sette oss ned å gjøre matte, men vi var så stimulerte å rastløse at vi klarte ikke. Vi endte opp med å prate sammenhengende med hverandre de neste to timene, og klarte nesten ikke sitte stille.
Vis hele sitatet...

Du glemte sukker! Beste lovlige rusmiddelet for en kjapp energi-rush
Sitat av weedsuit Vis innlegg
Du glemte sukker! Beste lovlige rusmiddelet for en kjapp energi-rush
Vis hele sitatet...
Sukker er ikke ett ekte rusmiddel.


Drikker jeg mye kaffe blir jeg trøtt, helt omtåket og fucka i hodet. Sikkert på grunn av dehydrering eller motsatt virkning.

Efedrin derimot, får hårene på armene til å reise seg
Sukker påvirker i stor grad de samme hjerneområdene som heroin, opiod- og dopaminsentrene etc. I alle variasjoner og definisjoner er sukker et rusmiddel. Et rusmiddel er definert som et naturlig eller syntetisk stoff som gjennom opptak i kroppen påvirker dens funksjoner eller struktur.
Sitat av PairADice Vis innlegg
Sukker påvirker i stor grad de samme hjerneområdene som heroin, opiod- og dopaminsentrene etc. I alle variasjoner og definisjoner er sukker et rusmiddel. Et rusmiddel er definert som et naturlig eller syntetisk stoff som gjennom opptak i kroppen påvirker dens funksjoner eller struktur.
Vis hele sitatet...
Samtidig er det en vesensfaktor som påvirker den subjektive opplevelsen da sukker også inneholder energi som kroppen kan nyttegjøre seg - og dermed tilfører energi, mens sentralstimulerende (som f.eks. koffein) kun gir en opplevelse av mer energi.

I det lange løp så er sukker med andre ord et mye sunnere (!) "rusmiddel" enn f.eks. koffein. Om ikke annet så blir du i allefall ikke underernært (om enn noe feilernært).
Sitat av MrBlaine Vis innlegg
Samtidig er det en vesensfaktor som påvirker den subjektive opplevelsen da sukker også inneholder energi som kroppen kan nyttegjøre seg - og dermed tilfører energi, mens sentralstimulerende (som f.eks. koffein) kun gir en opplevelse av mer energi.

I det lange løp så er sukker med andre ord et mye sunnere (!) "rusmiddel" enn f.eks. koffein. Om ikke annet så blir du i allefall ikke underernært (om enn noe feilernært).
Vis hele sitatet...
Ingenting å si imot det. Var mer ment som et stikk mot at sukker ikke var et "ekte" rusmiddel, som ble nevnt over meg. At sukker er sunnere enn koffein betviler jeg ikke.
Sitat av Azarat Vis innlegg
Sukker er ikke ett ekte rusmiddel.


Drikker jeg mye kaffe blir jeg trøtt, helt omtåket og fucka i hodet. Sikkert på grunn av dehydrering eller motsatt virkning.

Efedrin derimot, får hårene på armene til å reise seg
Vis hele sitatet...
Sukker er ikke ett ekte rusmiddel? Sukker er da vel like mye rusmiddel som Koffein er? Sukker opptrer på akkurat samme måten som andre rusmidler. Ved inntak av sukker øker dopamin-nivået i hjernen.

Hva betegner du som ett rusmiddel, Azarat?

Edit: "Finally, a 2008 study noted that sugar affects opioids and dopamine in the brain, and thus might be expected to have addictive potential. It referenced bingeing, withdrawal, craving and cross-sensitization, and gave each of them operational definitions in order to demonstrate behaviorally that sugar bingeing is a reinforcer. These behaviors were said to be related to neurochemical changes in the brain that also occur during addiction to drugs. Neural adaptations included changes in dopamine and opioid receptor binding"
Sist endret av weedsuit; 5. oktober 2012 kl. 18:03.
Sitat av weedsuit Vis innlegg
Sukker er ikke ett ekte rusmiddel? Sukker er da vel like mye rusmiddel som Koffein er? Sukker opptrer på akkurat samme måten som andre rusmidler. Ved inntak av sukker øker dopamin-nivået i hjernen.

Hva betegner du som ett rusmiddel, Azarat?

Edit: "Finally, a 2008 study noted that sugar affects opioids and dopamine in the brain, and thus might be expected to have addictive potential. It referenced bingeing, withdrawal, craving and cross-sensitization, and gave each of them operational definitions in order to demonstrate behaviorally that sugar bingeing is a reinforcer. These behaviors were said to be related to neurochemical changes in the brain that also occur during addiction to drugs. Neural adaptations included changes in dopamine and opioid receptor binding"
Vis hele sitatet...
Huff, for noe avanserte greier du har funnet frem

Alt vi gjør og spiser kan øke dopamin og alt slags mulige reseptorere i hjernen. Dopamin og den slags reseptorer er faktisk et "overlevelses stoff" som skilles ut for å belønne oss når vi gjør noe som er bra for at vi skal gjenta handlingen flere ganger.

Spiser vi, øker det dopaminet som en belønning. Dermed føler vi oss bra når vi spiser og i tillegg får kroppen vår næring. To fluer i en smekk. Kroppen trenger sukker (karbohydrater) for å kunne fungere, det er den eneste energikilden til kroppen. Jo mer karbohydrater du spiser, jo mer energi får du. MEN, kroppen vår er så dum at den fortsatt tror at den lever på 1300-tallet! Når den oppdager at du har tilsatt for mye sukker i kaffen din eller spist for mye potetgull en fredagskveld vil den lagre energien i kroppen til du trenger den. Vips! Den gjør om energien til fett!

Forskjellen er at disse ikke påvirker reseptorene direkte. Det jeg i en tidligere post kalte for "ekte" rusmiddel, er et psykoaktivt stoff som fysisk går inn hjernen via blodbanen, binder seg direkte til reseptorene og "presser" reseptorene til å hindre aktivitet eller stimulere aktivitet på en kunstig og kjemisk måte. Koffein har denne egenskapen. Sukker og karbohydrater har ikke denne egenskapen.

At noe kan påvirke reseptorer trenger ikke å si at det er et rusmiddel. Sukker og karbohydrater har og vil aldri betegnes som et rusmiddel, narkotikum, drog, drug, drogen eller hva du ville kalle det.
Sist endret av Azarat; 5. oktober 2012 kl. 18:52.
Kjenner flere som har drukket 10 kopper kaffe hver dag i flere år, som slutter på dagen. De har blitt veldig syke. (Ikke noe alvorlig) Men de blir slappe og blir så utmattet at de ikke klarere annet enn sove/sitte i ro..

Kroppen må bli vandt til å drikke kaffe, og til å slutte å drikke kaffe.
Sitat av Claryn Vis innlegg
Kjenner flere som har drukket 10 kopper kaffe hver dag i flere år, som slutter på dagen. De har blitt veldig syke. (Ikke noe alvorlig) Men de blir slappe og blir så utmattet at de ikke klarere annet enn sove/sitte i ro..

Kroppen må bli vandt til å drikke kaffe, og til å slutte å drikke kaffe.
Vis hele sitatet...
Det kan jeg skrive under på. Blir syk når du går cold turkey etter en lang periode med mye inntak av kaffe (eller koffein for den del). Ble sløv og sovnet tidlig på ettermiddagen. Klarte heller ikke å konsentrere meg om noe. Fikk også en kraftig konstant hodepine i 4-5 dager. For å ikke snakke om koffein cravings, psykiske.

Jeg drakk ca. 10 dobble espressoer daglig på det værste i noen måneder.
Sist endret av Azarat; 5. oktober 2012 kl. 19:03.
Sitat av Azarat Vis innlegg
Sukker er ikke ett ekte rusmiddel.


Drikker jeg mye kaffe blir jeg trøtt, helt omtåket og fucka i hodet. Sikkert på grunn av dehydrering eller motsatt virkning.

Efedrin derimot, får hårene på armene til å reise seg
Vis hele sitatet...
Sukker kan ihvertfall gjøre meg totalt euforisk, manisk og gira. For så å gi meg en helvetes nedtur med depresjon, trøtthet og kroppslig jævlighet.

Er ikke det en rus, ihvertfall en mild en, så vet ikke jeg.
Da holder du deg til sukker, trenger hvertfall ikke og avansere til speed eller kola hvis du når himmelen med sukker
http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/598696_400069990061090_2012118994_n.jpg
▼ ... noen uker senere ... ▼
Selv er jeg ekstremt sensitiv mot kaffe. Jeg blir veldig rusa av 4-5 kopper. Ergo, det skal nok ikke 100 kopper til for å ta livet av meg.
Sist endret av broke; 2. november 2012 kl. 09:21.
Kan være greit å huske på at koffein/laffe er sterkt vanndrivende. Så det er lurt å drikke godt med vann i tillegg hvis du inntar mye koffein. Dehydrering er farlig. Jeg har også en følelse av at koffein ikke er helt bra for nyrene i store doser, men det vet jeg ikke sikkert. Uansett, så er det ikke akkurat sunt med mye koffein.
Kaffe er også sterkt for magen, så hvis du føler deg dårlig i magen etter kaffe, så kan det være lurt å ha en liten skvett melk/fløte i/etter kaffen. Men det hindrer nok ikke kaffen i å slite på tarmtottene dine.
Drikk godt med vann og ta probiotika så ofte som mulig.
Det var en russ for noen år siden som døde av kaffeoverdose. Var en knute å drikke x antall kopper kaffe ila en skoledag, denne russen fikk hjerteflimmer og døde etter ca 25 kopper om jeg ikke husker helt feil. Begynner å bli noen år siden.
Overdoserte på koffein ganske nylig, drakk 10 kopper sterk kaffe med 10x50mg koffeinpiller i løpet av 4 timer.

Dette medførte kvalme hele kvelden, og til slutt kastet jeg opp etter noen timer. Måtte også konstant på do for å pisse.
I starten følte jeg meg veldig energetisk, noe som var formålet ved å innta så mye, men dette varte ikke særlig lenge.
Jeg vet min Morfar fikk magesår av å drikke for mye kaffe og røyke sigarettter.

Vill du ha en dose sterk kaffe om morgen vill jeg sterkt anbefale denne http://www.clasohlson.com/no/Prestig...er/Pr348548000

Tar like lang tid som å koke opp vann bare. Der har du en espresso shot som god, enkel å lage og den dosen med kaffen du trenger for å starte dagen.

Hold deg unna frysetørkede varer som kaffepulver. Keep it real
Hm...tipper du får heftig hjertebank, skjelvinger, svetting og høy puls ved store inntak av kaffe.
Kaffe er noe piss! Man blir mer våken 5 min, og nedtur resten av dagen. Amf derimot, mer våken, mer energi, ser lyst på alt og det varer 5-6 timer og personlig er nedturen av 3 kopper kaffe værre enn en fet liner med god amf
Sitat av ViciousDelicios Vis innlegg
Kaffe er noe piss! Man blir mer våken 5 min, og nedtur resten av dagen. Amf derimot, mer våken, mer energi, ser lyst på alt og det varer 5-6 timer og personlig er nedturen av 3 kopper kaffe værre enn en fet liner med god amf
Vis hele sitatet...
Så er det ikke alle som har lyst å ta amfetamin, eller mulighet til å få tak i.

Jeg har også inntrykk av at du sliter mer om du blir avhengig av amf i stedet for kaffe...
Sitat av spykose Vis innlegg
Hm...tipper du får heftig hjertebank, skjelvinger, svetting og høy puls ved store inntak av kaffe.
Vis hele sitatet...
Kan gå god for den der, av erfaring...

Du blir også veldig kvalm, men det går sjeldet å faktisk spy.
Sist endret av KjemikalieX; 7. november 2012 kl. 22:58.
Husker en gang jeg måtte øve til en prøve eller noe sånt.
Drakk ca 20 dobble espressoer sent på kvelden. Endte med at jeg nesten turet.
pussies sier jeg bare, selvfølgelig er man ikke idiot nokk til og shotte ned på 20 kopper kaffe uten og være vant til store mengder koffein, skjelvingen, ristingen og kvalmen har jeg vært borti før, kastet også opp 2 ganger, men dette har vært pga tom mage... jeg spiser som oftes noe lett før jeg hiver nedpå med koffein...


i sommerferien gikk det 4 kanner kaffe på meg da jeg og X'n spilte league of legends og det gikk da helt fint

Sitat av ViciousDelicios Vis innlegg
Kaffe er noe piss! Man blir mer våken 5 min, og nedtur resten av dagen. Amf derimot, mer våken, mer energi, ser lyst på alt og det varer 5-6 timer og personlig er nedturen av 3 kopper kaffe værre enn en fet liner med god amf
Vis hele sitatet...
stakkars ødelagte menneske, enten så er du syk etter oppmerksomhet, eller så vet du ikke selv at du er syk, en kaffe varer for "Normal" mennesker godt over et par timer, bare fordi du ødelegger kroppen din med skitten amf så betyr det ikke at koffein ikke fungerer