Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1249
Heisan, sitter her med Macen min på skulenettet og får beskjed om å installere trådlaus skrivar. Dette skal jo då sjølvfølgeleg gjerast på den mest tungvinte måten, og må derfor ha internett explorer... Og då med inkompetente IT personell så hjelper det fint lite å ha Mac...

Nokon som har ein måte å få utført dette
Sist endret av R0flcopter; 7. mai 2012 kl. 10:41.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Dette er en form for merkelig printerservertjeneste, minner å ha sett dette for mange år siden i kommunal sektor.

Men uansett er vel alle printerne IP-baserte, hvis du finner ut IPen på den respektive printeren (ved å se på konsollet på den) burde du vel fint kunne legge den til manuelt.
Lawlzr0fl
R0flcopter's Avatar
Trådstarter
Legg til skriver ect. gjennom system egenskaper?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Nå har ikke jeg lagt til en skriver i OSX noengang, men jeg kan ikke se for meg at det skal være mer avansert enn det var i Windows XP (som selv den gangen støttet å søke opp nettverksskrivere).

http://support.apple.com/kb/HT1800
Lawlzr0fl
R0flcopter's Avatar
Trådstarter
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Nå har ikke jeg lagt til en skriver i OSX noengang, men jeg kan ikke se for meg at det skal være mer avansert enn det var i Windows XP (som selv den gangen støttet å søke opp nettverksskrivere).

http://support.apple.com/kb/HT1800
Vis hele sitatet...
Har gjort dette før, men når dei gjer det på ein slik avansert måte på windows, så kan eg berre inbille meg at det er like avansert på osx. Har installert nettverksskriver på "vanlig" måte med både windows og osx. Skal prøve å installere på denne måten så fort eg kjem meg ut at datarommet....
Sist endret av R0flcopter; 7. mai 2012 kl. 11:15.
Kanskje du kan bruke denne guiden som mal?
hioa - Oppsett av skriver for Mac OSX

Be it-ansvarlig å se på den, kanskje skriverne bruker samba (smb://) da kan du bruke den guiden. :P