Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 4734
Sitter nå på hytta og prøver ut 3G nett, når jeg slo det på så kommer det opp en blå "E" oppe i Venstre hjørne. Den varierer mellom fargen grå og blå, og av og står det "3G" der. Hva er forskjellen og hvilket nett er best av 3G og E(?).


J.press
Skyt meg hvis jeg tar feil.

3G er best, og E står for Edge, så vidt jeg vet.
Sitat av Tryllestav Vis innlegg
Skyt meg hvis jeg tar feil.

3G er best, og E står for Edge, så vidt jeg vet.
Vis hele sitatet...
Korrekt I tillegg koster det mye mer å bruke 3G i forhold til Edge, med mindre du har et abonnement som gjør at det er gratis med surfing på mobilt nett
de fleste abb har det slik at det koster etter hvor mye du laster ned altså er det samme pris på begge nettene men det vil gå raskere med 3G.
Takk for svar! Men hvordan bestemmer jeg hvilket jeg vil bruke. Har Chess sjakk matt som er gratis alt frem til 1 mai og i tilleg fri bindingstid( bare sånn hvis noen lurte
hvis du er på hytta og den variere mellom 3G og edge så er det sikker dårlig 3G dekning der for som regel velger tlf automatisk det beste nettet, men som regel er det også inne så innstillinger at du kan velge hvilket av nettene du foretrekker.
Takk for gode svar!
Sitat av Fektor Vis innlegg
I tillegg koster det mye mer å bruke 3G i forhold til Edge, med mindre du har et abonnement som gjør at det er gratis med surfing på mobilt nett
Vis hele sitatet...
Feil. Man betaler for mengden datatrafikk, ikke teknologien som brukes.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av J Press Vis innlegg
Takk for svar! Men hvordan bestemmer jeg hvilket jeg vil bruke. Har Chess sjakk matt som er gratis alt frem til 1 mai og i tilleg fri bindingstid( bare sånn hvis noen lurte
Vis hele sitatet...
Du kan gå inn på innstillinger, generelt, nettverk, så er det en knapp du kan skru av, da kobler den ikke opp til 3G.

3G tar også veldig mye batteri på iPhone 3GS, men iPhone 4 så er det bra.
Jeg bare 'låner' litt av posten.

Så Edge koster faktisk penger? På min iPhone står den alltid på, har ikke funnet ut hvordan man slår den av (har ikke lagt så mye bry i det, med tanke på at jeg faktisk ikke visste hva det er før nå).

Noen tips om hvordan jeg slår den av, for da tipper jeg at det er Edge som suger alle pengene fra kortet mitt(?).
slå av roaming+mobildata opplegg, ulempen er vel att man ikke får inn mms, men hvem driver mye mes mms om dagen
Sitat av CyberJesus Vis innlegg
Jeg bare 'låner' litt av posten.

Så Edge koster faktisk penger? På min iPhone står den alltid på, har ikke funnet ut hvordan man slår den av (har ikke lagt så mye bry i det, med tanke på at jeg faktisk ikke visste hva det er før nå).

Noen tips om hvordan jeg slår den av, for da tipper jeg at det er Edge som suger alle pengene fra kortet mitt(?).
Vis hele sitatet...
Instillinger - Generelt - Nettverk - Mobildatanettverk - Nullstill innstillinger

Edit:

Det koster deg ingenting å ha den stående. Det er datatrafikk som koster.
Sist endret av bronsky; 4. mars 2011 kl. 19:45.
Sitat av bronsky Vis innlegg
Instillinger - Generelt - Nettverk - Mobildatanettverk - Nullstill innstillinger

Edit:

Det koster deg ingenting å ha den stående. Det er datatrafikk som koster.
Vis hele sitatet...
Takk!

Okei, alliiiikavel, hehe !