Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  42 14722
skal til USA med familie, jeg er under 18 og har ikke lov av foreldre til og snuse så vil liksom ikke at de skal vite at eg har snus. så spørsmålet er om det er lurt og ta den med på flyet eller hadde det vert best og ha den i kofferten? bryr de seg om den i kontrollen om de får øye på den?
Nei er ikke noe stress Bare hiv den i håndbagasjen som du skal ha med på flyet.
Sitat av Zusna Vis innlegg
Nei er ikke noe stress Bare hiv den i håndbagasjen som du skal ha med på flyet.
Vis hele sitatet...
ja men då finn mor eller far den så sku gjerne hatt boksen i lommen
putt i en annen beholder =)
Sitat av Sixpounder Vis innlegg
putt i en annen beholder =)
Vis hele sitatet...
f.eks? . . . . .
Ta den i lomma da, så lenge du ikke blir stoppet i en tilfeldig kontroll så tviler jeg på at du må ta ut snusboksen
Flere steder i verden vet ikke hva dette er. I norge er det ikkenoe stress, men i USA, kan det være stress. (Snus skal visst komme der, men veit ikke hva de kan osv).

Dro til egypt, og det endte med at de som sjekker Security tok godt på hver snus for å sjekke. Kasta den boksen for å si det sånn.

Skal du igjennom sikkerhetskontrollen må du nok ta den ut av lomma.. Kan bli busted av mor eller far her?

(beste: Legg den i bagasjen du sender. Da skal det ikke være noe problem, verken for deg eller moren eller faren din?)
Sitat av Jazzy Fizzle Vis innlegg
Flere steder i verden vet ikke hva dette er. I norge er det ikkenoe stress, men i USA, kan det være stress. (Snus skal visst komme der, men veit ikke hva de kan osv).
verken for deg eller moren eller faren din?)
Vis hele sitatet...
Du får kjøpt snus i USA som feks Camel-snus og Malboro-snus.
Vist du skal putte snusen i en annen beholder kan du jo sikkert bare å vaske en vaselin boks?
Sist endret av Zusna; 22. februar 2011 kl. 15:43.
Sitat av Jazzy Fizzle Vis innlegg
Flere steder i verden vet ikke hva dette er. I norge er det ikkenoe stress, men i USA, kan det være stress. (Snus skal visst komme der, men veit ikke hva de kan osv).

Dro til egypt, og det endte med at de som sjekker Security tok godt på hver snus for å sjekke. Kasta den boksen for å si det sånn.

Skal du igjennom sikkerhetskontrollen må du nok ta den ut av lomma.. Kan bli busted av mor eller far her?

(beste: Legg den i bagasjen du sender. Da skal det ikke være noe problem, verken for deg eller moren eller faren din?)
Vis hele sitatet...
ja det er USA eg tenker mest på med tanke på at eg skal mellomlande i Houston :P så det tryggeste hadde nok vert og putte den i kofferten
Fortell dem at du snuser, blir sikkert litt hissig i starten, men gud hvor deilig hadde det ikke vært å unngått det styret der? :P
Sitat av tenderish Vis innlegg
Fortell dem at du snuser, blir sikkert litt hissig i starten, men gud hvor deilig hadde det ikke vært å unngått det styret der? :P
Vis hele sitatet...
sier meg enig der, godt å slippe å gjemme det, tross alt er de ikke sinte til evig tid
Må bare spør. Vet foreldrene dine ikke at du snuser? Eller får du bare ikke lov?
Mine venner (14-15år) har de i boksern når de går inn til seg selv slik at foreldrene ikke skal se det. Hvem går vell og tar et godt grep på skrittet til ungen sin?
Sitat av UB3R Vis innlegg
Mine venner (14-15år) har de i boksern når de går inn til seg selv slik at foreldrene ikke skal se det. Hvem går vell og tar et godt grep på skrittet til ungen sin?
Vis hele sitatet...
Du kan også legge dem i baklomma bak en lommebok eller noe.
1. Ta den med deg i lommen på flyet i Norge
2. Snus på flyet.
3. Kast boksen før du går gjennom sikkerhetskontrollen i Junaiten.
4. ---
5. Profit.
Sitat av alexi laiho Vis innlegg
ja det er USA eg tenker mest på med tanke på at eg skal mellomlande i Houston :P så det tryggeste hadde nok vert og putte den i kofferten
Vis hele sitatet...
Som foreldre ville jeg blitt mer bekymret om jeg bustet ungen min med en vaselinboks, enn en snusboks!

Det er veldig vanlig at du må tømme alt du har i lommene dine, uansett om det er metall eller ei. Så skal du ha det i en lomme bør det være jakkelomma. Legg de heller i toalettmappa, regner med foreldrene dine ikke graver i den...
De vet sikkert at du snuser allerede... Er merkelig hva foreldre vet igrunn...

Men som folk sier, så ville jeg lagt den en plass i bagasjen.
Ser liksom ikke helt poenget, med å ha med deg en snusboks i det hele tatt.?
Skal du til USA regner jeg med at du ikke er der bare et par dager.
Snus får du også kjøpt i USA.
Du er fortsatt under 18, det tilsier at du egentlig ikke har lov å ha med tobakksvarer inn i landet.

Det jeg mener er, blir du stoppet i noe som helst kontroll, får foreldrene dine vite at du snuser.
Du får antakelig ingen reaksjon for å ha et par snusbokser av tollerne, men om du er redd for mor og far, så får dem vite det uansett.

Enten så kjøper du i en tobakksforretning i USA, eller så kan du bare komme ut av snusskapet å ta med deg lettere tilgjengelig fra Norge.
skulle til tyrkia for noen år siden, modern pakka baggen. så når hun var ute en tur gikk jeg opp å stappa ei pølse nedi under noen klær. så pakke jeg noen poser i sånn brødpose å la i innerlomma på jakken.
Funka flott det

Men vist du ikke er ekstremt liten så burde du fortelle foreldra dine det, husker det var utrolig stress å gjømme den jævla boksen hele tiden..
Snus blir oppdaget i scannerne ved flyplassene. Blir oppdaget som "organisk materiale".
Hadde samme problemet ved en tur til sunny beach, hadde snusa i 3 år, uten at de visste noe.
endte meg at jeg hadde to bokser i bagasjen som ble sendt. det viste seg såklart å være for lite, så endte med at jeg fortalte mamma å pappa om at jeg snusa ved at jeg kom inn på hotellrommet med den fete leppa ! :-)
de var sure i en dag, så til slutt endte det med at pappa kjøpte til med på taxfree'en på veien hjem :-D
Svigermors drøm
colabox's Avatar
haha er det så stress? Bare ikke ha med deg lucky bold(metall)

Du kan eventuelt kjøpe endel bokser løs og samle alt i en beholder. Stopper noen deg sier du bare at du driver forskning på plante og dyrelivet, derfor tar du med deg litt jord
Sitat av colabox Vis innlegg
haha er det så stress? Bare ikke ha med deg lucky bold(metall)

Du kan eventuelt kjøpe endel bokser løs og samle alt i en beholder. Stopper noen deg sier du bare at du driver forskning på plante og dyrelivet, derfor tar du med deg litt jord
Vis hele sitatet...
Yeah right. "Hei jeg er på ferie med mor og far , jeg har har meg meg noen små poser med litt litt jord i jeg." Tror nok tollerne begynner å lure da.
Sist endret av Pablo_P; 22. februar 2011 kl. 18:39.
Sitat av colabox Vis innlegg
Stopper noen deg sier du bare at du driver forskning på plante og dyrelivet, derfor tar du med deg litt jord
Vis hele sitatet...
Lykke til, jord (soil) er ikke lov å ta med inn uten tillatelse.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Legg den i bukselomma i en bukse du har i kofferten, når du kommer frem så skal du jo åpne kofferten, da tar du boksen ut av buksa og et sted du kan gjemme den hvis det er så viktig å ikke bli busta
Sitat av FlipWare Vis innlegg
De vet sikkert at du snuser allerede... Er merkelig hva foreldre vet igrunn...

Men som folk sier, så ville jeg lagt den en plass i bagasjen.
Vis hele sitatet...
Litt surt og sitte mange timer i flyet med snus suget...
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
1. Ta den med deg i lommen på flyet i Norge
2. Snus på flyet.
3. Kast boksen før du går gjennom sikkerhetskontrollen i Junaiten.
4. ---
5. Profit.
Vis hele sitatet...
Får all del spør om de du sitter rundt om de har noe imot det!
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Ble lei meg av å lese denne tråden, da jeg måtte jømme snus og røyk for foreldre så klikket jeg meg ikke rett inn på freak for å spørre hvordan jeg skal gjøre det..

Uansett så er deg nok lurest å ha snusen i kofferten, vis du absolutt må ha den med på flyet så ville jeg hatt den i en jakkelomme, da slipper du å ta den ut i kontroll, du bare tar av deg jakka å sender gjennom maskinen å sparer gjennom kontrollen med et smil.
110110010001
82 8
Legg det i toalettveska.
Hvis du er så redd for å bli busted av mor og far? Hvorfor begynte du med det? Kan ikke skjule det hele tiden, så hvorfor ikke bare drite i å skjule det for de?
Har selv snuset, og viste det til foreldrene mine etter en god stund med skjul-snusing. De likte det ikke, og jeg sluttet etter at jeg fant ut hvor dyrt det var å bruke det. Snuset i rundt 4 år.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
har begynt igjen nå da
Sist endret av Amoods; 29. juni 2011 kl. 01:52.
Jeg dreit meg så heftig ut at jeg tok med meg en lucky strike boks på flyet..
Lucky strikke har jo et lokk av metal, og når jeg gikk igjennom den "metal-greia" peip det noe jævlig.

Ble ikke akkurat en fin flytur til Afrika, nei.
Jeg la snus boksene i den felles sekken jeg og far min hadde og tok "ansvar" for den sekken, etter vi var gjenom sikkerhetskontrollen stakk jeg på toalettet med sekken og hev de to boksene ned i bokseren, verste 14 timene på fly jeg har hatt noengang
Hvis du er så redd for å bli merka av foreldrene dine, la den ligge igjen i skuffen hjemme
Du skal jo på ferie!

Kos deg

Glem det, så at tråden var litt gammel...
Sist endret av M4ren; 29. juni 2011 kl. 03:08.
Dette gjorde jeg for noen år tilbake. Bare la snusen i kofferten og ingen la merke til noe som helst. Btw den snusen i usa smaker herk så ta med nok hjemmefra
Stapp den godt opp i anus.

ELLER SNAKK MED FORELDRA DINE. Herregudogjesus.
Nå, hvordan gikk det, trådstarter?
ja hvordan gikk det ?
Jeg gikk en stund og gjemte snus bokser. Dette var utrolig stress! Men jeg fortalte dem bare det. Selvfølgelig lager foreldrene et lite "skuffet" fjes i starten. Men etterhvert gikk det veldig bra Nå reagerer ingen i familien på det faktisk. Mormor spurte faktisk om kunne få prøve en. hehe. Men fra spøk til alvor. Jeg reiste fra Bergen til Thailand tur retur. Med mellomlandinger i Oslo og Stockholm. Jeg hadde boksen både i lommen og i håndbagasjen. Det gikk smertefritt. Som noen andre siterte over her. De kan be deg tømme lommene. Det var ikke tilfelle på alle mine flyvninger igjennom livet. Men det kan forekomme. Men etter egen og andres personlige erfaringer er at om du putter snusen i håndbagasjen er du safe. Du kan jo også putte den i kofferten selvsagt. Men hadde jeg tatt fly til USA uten snusen hadde jeg dødd av abstinenser.
Sist endret av vitalism; 2. juli 2011 kl. 19:25.
Er vel uansett bedre med en snus om "kan være helseskadelig" en røyk som er helseskedelig. Selv om en god røyk er mye bedre
Chill, chill. Jeg snuser, og er 15. Tanten min som jeg bor hos bryr seg ikke, kjøper snus i taxfreen for meg også visst jeg ikke får kjøpt selv. Har fått en "rand0m " sjekk på meg, sikkert pga jeg var kledd som en thug, og de tok i kke snusen ifra meg.

I den norske lov står det at de under 18 har IKKE lov til å KJØPE. Men står ingenting om å faktisk snuse, eller røyke. Men KJØPE er ulovlig Så chill max, og enjoy your flight )
Greit når foreldre vet at man snuser. Ihvertfall når de kjøper 15 bokser til deg på taxfree'en
Ja, de selger snus i bøttevis i USA, men snusen de selger suger i forhold til for eksempel General. Litt komisk er det også at det ligger noe som ligner på en mellomting mellom reklame og undervisningsbrosjyrer for snus i kioskene.

Den var så morsom at jeg måtte ta en med til Norge.

Utdrag sånn som jeg husker det : "Snus is pronounced snoose, like in moose". Og - "You put it under your lip" (med illustrasjoner). Og så videre.