Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 8350
Har da endelig fått skaffet meg en såkalt nødlader til iPhone.
Riktig nok denne: http://www.geekalerts.com/iphone-and...gency-charger/

Planen var å ha denne dersom batteriet skulle begynne å føkke seg mot slutten av den 10 timers lange bussturen jeg skal ha natt til julaften. Hadde tenkt å høre på musikk, se på filmer og spille spill med den.

Men nå når jeg endelig har fått den og plugger den i for å teste at den funker så kommer denne meldingen opp: "Lading støttes ikke med dette tilbehøret"

WTF?! Er det ikke meningen at den skal funke på 3GS? Eller er det noe feil med laderen/min telefon? Noen som vet om det finnes noen måte (altså juksing) for å få dette til å virke likevel? Eller er jeg dømt til å stirre ut av vinduet de siste timene på bussen? (jeg klarer nemlig ALDRI å sove på slike turer! )
Sist endret av buffyfan84; 21. desember 2010 kl. 00:42.
Jeg får samme melding når jeg kobler iPhone 3GS'en min til USB-uttaket på bilen min, men den lader fordeom av en eller annen merkelig grunn.
Sist endret av StiSko; 21. desember 2010 kl. 00:46.
Sånn går det når du valgte å stole på mo3
Sitat av StiSko Vis innlegg
Jeg får samme melding når jeg kobler iPhone 3GS'en min til USB-uttaket på bilen min, men den lader fordeom av en eller annen merkelig grunn.
Vis hele sitatet...
Så den lader fortsatt?

Kommer det opp et lade tegn eller bare merker du at batteriet er blitt ladet etter å ha stått i litt?

Sitat av Srbija Vis innlegg
Sånn går det når du valgte å stole på mo3
Vis hele sitatet...
Haha! Ja faen ta han!! hehe, neida. Hadde nok funnet en et eller annet sted uansett om ikke han hadde tipset meg. Så jeg er fortsatt takknemlig. (har forresten fått kontakt med Mr Scam, og han skyldte på både det ene og det andre, men "lovet" at jeg skulle få varen. Jeg trur han trur jeg er politi! )
Sist endret av buffyfan84; 21. desember 2010 kl. 00:53.
Evnt prøv å ta den inn og ut av laderen noen ganger!
Det pleier å funke her, når Iphonen nekter å lade via usb porten på pc'n.
Tilslutt så overgir Iphonen seg, og vil lade alikevel.
Fruen opplever dette stadig, jeg mistenker at det har noe med at iphonekonnektoren suger ballepikk.

Å ta den inn og ut 2-3 ganger bruker å løse det.
Har en mophie juice pack air til min 3GS ... funker som et slikt nødbatteri den også bare at den er et deksel.
Vist spenningen eller det er lite power igjen på juicepackèn da jeg vipper over bryteren for å ladde iphonen så får jeg samme melding som du ...

Vet ikke om det er noe med spenningen eller om det er noe slik som at når batteriet i nødbatteriet begynner å bli flat at det da ikke klarer å levere nok strøm til å ladde iphonen ... men i mitt tilfelle virker det som den klarer å holde iphonen i live, men bare ikke ladde den, alså holde en vedlikeholdspenning, men ikke nok til å ladde.

Men har vært bort i en del av di der nødladderene før, så å si 90% av di jeg har testa ( er vel en 10-12 stk nå ) har vel bare vært billig kina produkt og ikke verdt pengene, og den beste jeg testa hadde 4 AA batterier, di andre jallagreiene jeg testa var slike med 2 eller 1 AA batteri.

Men Mophie Juice Pack Air har funka glimmrende til min 3GS ... tar iphonen fra 10% til 70-75% når Juice Packen er fulladdet dog får vel man hva man betaler for ... betalte vel 650,- for min mophie, men klart verdt det så mye som jeg hører musikk på iphonen
Hm...jeg får prøve å "tvangs-parre" laderen med iPhonen min etterpå.