Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2541
For noen år tilbake skrev jeg på en større filosofisk journal. Den inneholder nesten alt. Dikt, romanutdrag, essays, filosofiske utlegninger, hva har du. Kvaliteten er varierende og alt er ikke like bra, men jeg har også fått skryt for opplegget mitt. Det er ikke for alle, og det ender dessverre i krangling og negativitet mot slutten, men kanskje vil noen synes at det er interessant.

Journalen er på siden min: https://www.tranaas.net/sol-invictus.html
NB! Det er en link som fører til tinyupload derfra, siden filstørrelsen er relativt stor.

Blurber om prosjektet finner du her: https://youtu.be/2P10gt8Ajvg

En kompis har samplet et album for prosjektet. Det finner du her: https://youtu.be/CN29BfZorEg Sjekk det ut!

Jeg vil anbefale følgende kapitler om du skal lese:

Om å overvinne Zevs og Hera

Raseriets dal

Beretningen om demonen

I tillegg vil jeg anbefale fortellingen jeg senere kalte "Mørkesti" som begynner nederst på side 1113, og fortellingen om en mexicansk kvinne som begynner nederst på side 878.

Ønsker dere alt det beste ...!
Jeg leser i bloggen din at du har tenkt å ta avstand fra sosiale media (klokt) og holde kontakt med folk på nett kun gjennom mailingliste.

Hvis en vet om andre norske (fri)tenkere som skriver langt om filosofi, burde vi sende dem din vei nå?
Eller har du allerede sagt hadebra for denne gang?
Takker for tilbakemelding.

Jeg er nok ute av gamet. Diskuterte filosofi i mange år, deltok på filosofigrupper med mer, og ble utbrent på den måten. Nå må jeg gå i lockdown for å fullføre visse manus. Den som bor i en stor by vil alltids ha muligheten til å møte likesinnede.
Har kun lest forord og noen andre tilfeldige paragrafer foreløpig, skal lese mer senere Men jeg må bare spørre, måten du skriver på minner veldig om meg selv når jeg skriver etter å ha røyket, er dette tilfellet for deg? Eller har du skrevet alt dette i nykter tilstand?
Har du forsøkt psykolog? Uten å fjerndiagnostisere så gir tekstene dine meg et inntrykk av at du har ganske grandiose tanker om deg selv og dine evner. Og alt det latinske greiene virker bare fremmedgjørende og pretensiøst på et eventuelt publikum. Kanskje det hadde vært bedre for deg med en mer håndgripelig hobby enn filosofi, som du uansett ikke virker til å kunne fremstille på rasjonelt vis?
Sitat av stepry Vis innlegg
Har kun lest forord og noen andre tilfeldige paragrafer foreløpig, skal lese mer senere Men jeg må bare spørre, måten du skriver på minner veldig om meg selv når jeg skriver etter å ha røyket, er dette tilfellet for deg? Eller har du skrevet alt dette i nykter tilstand?
Vis hele sitatet...
Bruker ikke dop, sjø. Det skal sies at en del har blitt skrevet i en forandret sinnstilstand. Håper du får noe ut av lesingen. Er en del gullkorn her og der.

Har du forsøkt psykolog? Uten å fjerndiagnostisere så gir tekstene dine meg et inntrykk av at du har ganske grandiose tanker om deg selv og dine evner. Og alt det latinske greiene virker bare fremmedgjørende og pretensiøst på et eventuelt publikum. Kanskje det hadde vært bedre for deg med en mer håndgripelig hobby enn filosofi, som du uansett ikke virker til å kunne fremstille på rasjonelt vis?
Vis hele sitatet...
Hva er det med det norske instinktet om at alle som skiller seg ut på noen måte skal være psykisk syke?
Det er vel bare mitt totaltinntrykk av deg og den usammenhengende måten du uttrykker deg på som gir meg mistanker, og du vet ikke om jeg er norsk engang. Tror du ville fått samme respons (eller mangel på sådan) om du skrev på engelsk. Siden du ikke besvarer spørsmålet mitt antar jeg at du aldri har snakket med en psykolog om meningsinnholdet du prøver å formidle, eller noe annet fagmiljø for den saks skyld. For en lekmann som meg selv fremstår hele produksjonen din som noe rotete vas, mer som et symptom enn en kilde til informasjon. Hvem ser du for deg at målgruppen din er egentlig?
Jeg har inntrykk av at det er mer armslag i engelskspråklige land. Nordmenn har mindre toleranse for avvik. https://www.dagsavisen.no/nyheter/in...land-1.1113285

"Norge har nesten like strenge sosiale normer som Pakistan, Singapore og Sør-Korea."

Målgruppen er tydeligvis ikke deg, ihvertfall.
Jeg har ikke fått leste lengre enn de første 30 sidene da språket er på et litt høyere nivå enn det jeg vanligvis leser. Skal definitivt lese videre etter jeg har fått noen timer søvn på øynene. Det var kanskje ikke meningen men jeg fikk antydninger til en slags Hamsunsk absurditet ved et par anledninger - morsomt.