Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3412
Hei, har et veggfeste eg ikke ble helt fornøyd med. Så tenkte å bytte det, men lurer på om skruehullene som festes i veggen passer overens i mål så er slipper å Borre nye hull for å få det opp.

Den er ser på er en iiglo tvw 2200
https://www.komplett.no/product/8361...feste-tvw2200#

Og den eg har er
http://electia.no/fester-tv-skjerm-p...004693048.html
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Umulig å se om det er samme feste til veggen, VESA standard er en ting, men feste til veggen kan variere fra produsent til produsent.

Worst case, borre nye hull, de gamle vil ikke synes bak TVen, eventuelt sparkle om du skal bruke den i vinkel.
Sist endret av Zyke; 1. januar 2016 kl. 15:48.
Trådstarter
Ok, mulig at noen her har et slikt iiglo feste og kan måle bredden mellom festehullene?
▼ ... over et år senere ... ▼
Har akkurat kjøpt tvw2200. Målene er 48 cm. Jeg mangler noen cm for å treffe stenderene bakom gipsveggen så jeg blir å skru en horisontal planke mellom stender å feste braketten utpå der
Sitat av Fokor Vis innlegg
Har akkurat kjøpt tvw2200. Målene er 48 cm. Jeg mangler noen cm for å treffe stenderene bakom gipsveggen så jeg blir å skru en horisontal planke mellom stender å feste braketten utpå der
Vis hele sitatet...
Skjermen vil komme en god del ut fra veggen om du gjør det slik.
Kjøp deg skikkelige gips anker, type røde expandet, evt blå om du har enkel gipsvegg. Disse gir deg mer enn godt nokk hold og du er ikke avhengig av å henge ting der det er stender.
Sitat av fEsk Vis innlegg
Skjermen vil komme en god del ut fra veggen om du gjør det slik.
Kjøp deg skikkelige gips anker, type røde expandet, evt blå om du har enkel gipsvegg. Disse gir deg mer enn godt nokk hold og du er ikke avhengig av å henge ting der det er stender.
Vis hele sitatet...
Det kommer vel fryktelig an på hvor tung tv-en er?
Men med 6+ gipsankere burde man kunne henge 30-40 kilo på en vanlig gipsvegg.

Det beste er jo om du kan få fest i minst 1 stender i tillegg til ankere.