Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 3060
Hei

Jeg ønsker å lage en side som ligner på noe slikt Smud.no.
Hvor mye erfaring må man ha for å lage noe slikt? Jeg har prøvd, men kan desverre ikke kode...
Sist endret av Andcat; 1. juli 2015 kl. 01:50.
0 erfaring.

Trengs kun html/css og litt javascript. Dessuten så er siden bygget på wp, så skal ikke mye til å få en lignende side.

Dersom det var snakk om å lage webside helt fra bunnen av, så hadde det vært mer arbeid i det.
Du finner themes her, https://mythemeshop.com/themes/

De fleste store jeg kjenner til bruker MyThemeShop. Har selv kjøpt endel fra dem, super support og greie priser. Søk på mythemeshop coupons så får du fort 20-30$ av kjøpet også.

Det er også lett å installere, 1 click i Wordpress så er det installert. Så for å gjøre om på siden så er det bare å styre i menyen.
Du kan installere XAMPP på PC-en din, og eksperimentere med forskjellige themes til WP.

Installasjon og oppsett av WP er lekende lett.
1. Kjøp hosting hos Domeneshop, Host1.no eller lignende.
2. Opprett 1 MySQL database fra deres webgrensesnitt.
3. Last ned Wordpress og last opp på serveren via FTP.
4. Gå til URL-en og skriv inn MySQL-info; brukernavn, passord og plassering.
5. Installere Wordpress.
6. Gå til Themeforest eller lignende. Kjøp et bra theme.
7. Last opp ZIP-fila for skinnet i Wordpress og aktivere
8. Voila, ferdig.
9. ....???
10. ....???
11. PROFIT.
For $5 i måneden så får man jo en droplet hos Digialocean hvor man kan velge en image med Wordpress ferdig oppsatt og klart til å ta i bruk.
Sitat av Jerazol Vis innlegg
For $5 i måneden så får man jo en droplet hos Digialocean hvor man kan velge en image med Wordpress ferdig oppsatt og klart til å ta i bruk.
Vis hele sitatet...
Sjekket nå, fordi det hørtes interessant ut. Det viste seg at du må kjøpe en $10USD per måned løsning for å kjøre Wordpress. Det blir 1000 spenn i året. Bare til info.
Sitat av Stormen Vis innlegg
Sjekket nå, fordi det hørtes interessant ut. Det viste seg at du må kjøpe en $10USD per måned løsning for å kjøre Wordpress. Det blir 1000 spenn i året. Bare til info.
Vis hele sitatet...
Ah, det sjekket jeg ikke. Det var jo litt småteit. Ingen grunn til at det ikke skulle være tilstrekkelig med 20GB diskplass.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hei!

Du kan opsætte en side magen til Smud.no uden den store erfaring. Du skal bare hente et theme - f.eks. fra https://mythemeshop.com/themes/ eller http://themeforest.net/. Der er ofte også video vejledninger til hvordan det skal opsættes, så det er bare at gå igang.
Sitat av Jerazol Vis innlegg
Ah, det sjekket jeg ikke. Det var jo litt småteit. Ingen grunn til at det ikke skulle være tilstrekkelig med 20GB diskplass.
Vis hele sitatet...
Du kan fremdeles velge en droplet med den minste pakken og sette opp det du trenger for WordPress selv.
En ting jeg merket med engang jeg gikk inn på smud.no er at siden var veldig responsiv. Sidene loadet ekstremt raskt.
Men kan alle som skal lage sånne kloner være så snill å ikke ha alle overskriftene sånn som dette:
Han gjør XXX, det som skjer etterpå er FANTASTISK!

Det er faktisk noe av det mest irriterende som er.
Sitat av Yochi Vis innlegg
Men kan alle som skal lage sånne kloner være så snill å ikke ha alle overskriftene sånn som dette:
Han gjør XXX, det som skjer etterpå er FANTASTISK!

Det er faktisk noe av det mest irriterende som er.
Vis hele sitatet...
Det er faktisk det som får folk til å klikke.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Clickbait hadde nok ikke vært så mye brukt hvis ikke det hadde en effekt. Det finnes en fin side som lager clickbait overskrifter for deg. Bare skriv inn et temaord så kan du få gode ideer. Er engelsk, men du kan jo bare oversette...

https://www.portent.com/tools/title-maker