Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 773
Hei alle!

Jeg har nå en macbook pro 13" (Mid 2009)

intel duo 2,3ghz
2x1gb ram
160gb sata 5400rmp

nyeste osx.

jeg lurer på og invistere i 8GB Crucial 1333mhz ram kit som passer til min mac samt billigste ssd alternativet på komplett til 5-600kr. r/w på 400 tror jeg?

Hvor stor forskjell vil jeg merke på macen min? jeg sliter en del med badeballen og den er på en måte treg men på en måte ikke, treg ved oppstart av programmer og multitasking men i selve applikasjonen fungerer den fint..

Hvis noen vet sånn nogelunde om denne oppgraderingen vil gjøre noe nevneverdig forskjell hadde det vært supert ettersom jeg er glad i den gamle traveren og bruker den bare til facebook, streaming og skole (Skriving).

- Chicag0
Du vil oppleve stor forskjell. Det er som natt og dag.

Det er litt vanskelig å vite om du har valgt riktig minnemoduler basert på navnet du oppga. Kort fortalt, du trenger DDR3 SO-DIMM-moduler. Kan varmt anbefale Samsung sine SSDer. Ikke tenkt så veldig mye på skrive og lesehastighet, det du merker forskjellen på er aksesstid, stort sett omtalt som IOPS.
du kommer til å merke ekstrem forskjell. kort sagt. bare kjøp kompitabel hardware
Du vil opppleve stor forskjell!

Har selv 8 GB ram og ssd i min macbook pro (mid-2010) og vil aldri gå tilbake til vanlig HDD eller 4 gb ram.

Anbefaler deg å kaste ut dvd-brenner'n om du ikke bruker den noe serlig, og stappe inn den gamle harddisken i en "caddy", så har du 2 harddisker i maskinen din!

41 spenn på ebay inkl. frakt.