Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1241
Kjøpe for 2 år siden gtx 690. Betalte ca 7,5k og var happy helt til nå.
Plutselig har kortet sluttet å fungere på kjerne nr.2 (i noen spill!). Arma 3 som kjørte helt fint før kjører nå bare hvis jeg skrur av multi gpu.

Har sendt epost til Komplett kundeservice om feilen.

Hvis det viser seg at feilen ikke er kortet må jeg da betale frakten?
Får jeg pengene tilbake eller kan jeg håpe på et 980 i retur?
Jeg har de nyeste driverne og windows updates. Har også reinstallert W7 3 ganger og har alle oppdateringer.
Har også prøvd masse regedit hacks og strøm plan greier samt å overvolte.

Feilen viser seg ved at DX viser forskjellige error som alltid har samme hovedfaktor nemlig at "Device removed" på en eller annen måte.

Hvis det er noe mer info dere er ute etter er det bare å spørre!

Specs (sånn helt fra memory):
GA-X99-UD3
Curical DDR4 2133MHz 4X4GB
Gtx 690
750W PSU
I7 5820k
Sist jeg sendte inn en dings (SSD disk) som jeg sa var død på grunn av fabrikkfeil, fikk jeg en pakkelapp som jeg teipet fast til pakken jeg sendte.

Fikk en ny og bedre disk fra et annet og bedre merke i retur, helt gratis.

Dette var dustin, usikker om komplett har samma prosedyre, men antar det.

Be om å få en pakkelapp du kan teipe på esken du sender med GTX 690 kortet.

Så får du nok et kort som funker i retur!
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Sist jeg sendte inn en dings (SSD disk) som jeg sa var død på grunn av fabrikkfeil, fikk jeg en pakkelapp som jeg teipet fast til pakken jeg sendte.

Fikk en ny og bedre disk fra et annet og bedre merke i retur, helt gratis.

Dette var dustin, usikker om komplett har samma prosedyre, men antar det.

Be om å få en pakkelapp du kan teipe på esken du sender med GTX 690 kortet.

Så får du nok et kort som funker i retur!
Vis hele sitatet...
Hvordan pakker man slik elektronikk?
Sitat av serverDude Vis innlegg
Hvordan pakker man slik elektronikk?
Vis hele sitatet...
jeg hadde tilfeldigvis orginalembalasjen til en annen ssd-disk, så jeg brukte den + bobleplastkonvolutt fra posten.

Anbefaler at du sjekker med komplett om du ikke har orginalembalasjen liggende hvordan du skal pakke varen for at de ikke kan skylde på eventuelle feil med kortet på embaleringen.
Har selv pleid og få igjen pengene jeg betalte ved reklamasjon hos komplett.
Testet akuratt kortet i en annen PCIE slot. Akuratt de samme problemene. Før jeg sender den tilbake så lurer jeg på om dere tror at det er noe firmware på selve kortet som er problemet? jeg har ASUS sin 690.
Det er ETT krav iforhold til pakking, iallfall iforhold til skjermkort. Du må først og fremst pakke den inn i anti-statisk embalasje utenom det velger du ganske fritt, men jeg har som regel valt minst mulig post-pakke, sålenge jeg også fekk plass til bobleplast inni Med mindre komplett mener ingenting er feil, eller at du ikke lenger har krav på reklamasjon osv. Så må du betale for frakt selv, og testingen de har gjort av kortet
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av mo66y Vis innlegg
Det er ETT krav iforhold til pakking, iallfall iforhold til skjermkort. Du må først og fremst pakke den inn i anti-statisk embalasje utenom det velger du ganske fritt, men jeg har som regel valt minst mulig post-pakke, sålenge jeg også fekk plass til bobleplast inni Med mindre komplett mener ingenting er feil, eller at du ikke lenger har krav på reklamasjon osv. Så må du betale for frakt selv, og testingen de har gjort av kortet
Vis hele sitatet...
Tenker jeg bare skal oppdatere tråden med ett lite tips om at man kan gå ned på sitt ofisielle komplett pick up point å så levere så slipper man å betale frakten.