Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1784
Hei,
Har en Canal Digital HD tuner koblet mot en Sony DVD-opptager. Den kan spille inn HDCP-beskyttet innhold, men ikke brenne det ut på plate. Så jeg trenger en dings for å skrelle vekk HDCP fra signalet, som per i dag går via scart (eller er det Macrovision, siden det er analog scart?) Noen som har tips på en enkel løsning? Dette var ikke et problem med SD-tuneren jeg hadde før.

(SDimax Grex til rundt 100 dollar skal gjøre jobben, men vil se om det finnes noe billigere først.)
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
http://www.ebay.com/itm/HDMI-1-3-108...fVpM_515rfQ-JQ

Hundrings på ebay. Har ikkje testa dei sjølv, så YMMV.

Det sagt - om du vil ta opp ting er jo gjerne eit DVB-C capture card til PC fornuftig? Har eit technotrend sjølv, som eg stapper CI-modul og antennekabel inn i, så gir det meg ukryptert MPEG4-straum via USB. Som kan lagrast til disk og kopierast slik du måtte ønske.

Edit: det er ikkje HDCP om det går via SCART. HDCP er digitalt, og gjeld kun dvi, displayport, hdmi etc.
Sist endret av vidarlo; 7. januar 2017 kl. 22:13.
Hei Vidarlo,
Har funnet flere sånne omformere på Ebay og Amazon men selv om det står HDCP stripper i overskriften, står det oftest "This product is HDCP compliant" i beskrivelsen.

Den andre løsningen din er sikkert god men blir for upraktisk for meg.

HDCP går nok ikke via scart men det er fortsatt aktuelt med HDCP-stripping, for jeg kan jo la signalet gå til Sonyen via HDMI. Per i dag er det scart - så da er del vel Macrovision som lager krøll? Har en gammel Macrovision-stripper men den fungerer ikke.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Ville ikkje stolt på at HDCP compliant vil sei at dei ikkje stripper HDCP - det finst rimeleg mange rapporter om at dei funker utmerka til å fjerne HDCP. Ein del ser ut til å krevje at ein av to innkopla dingser snakker HDCP, men gir ukryptert straum til den andre dingsen.

Og til den prisen hadde ikkje eg sett på det som ei katastrofe om det ikkje fungerte.
Det er sant nok. For en hundrelapp er det verdt å prøve.

Du kjenner ikke tilfeldigvis til Macrovision-strippere av nyere dato? Det eneste jeg finner er eldre bokser som kanskje ikke fjerner nyeste MV.